Suzuki GSX-R 750 (2011)

Vlastník Maršal_Malinovskij
Vloženo 20.4.2020
Aktualizováno 6.2.2024

Mototrip #21 - Zřícenina hradu Chlum, střed ČR, dvě přírodní vyhlídky, Bohdanka a Kolowratská věž

Vloženo: 10.05.2024, Uskutečněno: 28.04.2024, Zhlédnuto: 176x

Protože sobotu jsem věnoval zajíždění nových kol na mé silniční střele z přelomu století/tisíciletí , rozuměj, nový ráfky na silniční kolo , tak na moto výlet připadla neděle. Tentokrát se přidala kamarádka Martina.
Vyjíždíme směr Čáslav a v Novém Dvoře potkáváme profláknuté, ze všech stran obložené, staré BMW a na něm Igor Brezovar . V Čáslavi řešíme chladné počasí . Martina se špatně oblékla. Bohužel nic na půjčení s sebou nemám, tak to musí přežít . Později se trochu oteplilo, tak už to bylo v pohodě. Jako první zájmový bod v mém plánu je zřícenina hradu Chlum. Zvláštní misto, protože se nachází v těsném sousedství bytové zástavby. Připadáte si jako, když jedete k někomu na návštěvu . Z hradu se toho už moc nedochovalo, ale i tak to bylo zajímavé a hlavně klidné. Nikde nikdo, to mám rád.
Z Chlumu míříme na geografický střed ČR v Číhošti. Taky hezké místo a taky nikde nikdo . No z Číhoště míříme do Ledče na Skalní vyhlídku, ale ještě před ní musíme na tamní hrad pro hrneček . Martině, ten co si koupila tenkrát při návštěvě, tak prasknul, takže musela mit nový . Zde zjišťuji, že Skalní vyhlídka bude muset ještě chvíli počkat, protože v plánu mám zahrnutou ještě jinou vyhlídku, mimo Ledeč. Takže po úspěšném nákupu vyrážíme na vyhlídkové misto na kopci Na Tabulkach. Trocha adrenalinu, jak při příjezdu, tak hlavně při objevení tohoto místa. No, zdárně se zadařilo a opět krásné. Nikde nikdo, klid a pohoda. Po pokochání se, již vyrážíme na výše zmíněnou Skalní vyhlidku v Ledči. Když jsme k ní přijížděli, tak nahoře bylo snad 10 lidí, takže trochu obava jak se tam budeme motat vzájemně. No, ale než jsme zaparkovali a vydrápali se nahoru, tak tam nikdo nebyl. Super. Když se člověk podíval nahoru na skálu, tak objevil, zhruba uprostřed, zajímavý nápis, " Čekám na vás " a lebku se zkříženými hnáty . No zkoušet to nebudeme , takže se klidně můžeme vydrápat vzhůru. Výhled je na město a hrad fantastickej. Stojí to za to. Teď už jen v klidu a opatrně sejít dolů ať nenaplníme nápis na skále a nabíráme směr rozhledna Bohdanka. Věděl jsem, že je zavřená, ale i tak jsem se tam chtěl podívat. Po té co jsme přišli k rozhledně se samozřejmě nedivím, že je zavřená. Velice smutné. Shodou okolností jsem pár dní předtím četl, že se z dotací postavilo velké množství rozhleden, ale na údržbu už prý nezbylo!!!, takže se zavírají a bourají. Jak typické a smutné pro náš vychc...ý národ . No nic, pokud ji opraví bude tam fajn. A výhled určitě stojí za to.
A z Bohdanky již míříme ke Kolowratské věži, která je součástí zámku ve Zruči nad Sázavou. Je to vlastně hradební věž. Vůbec celý zámecký areál je moc hezký. Z nedostatku času však dáváme jen věž a na závěr káva a zákusek. Mmch. velice dobré obojí, přímo na zámku. Což často nebývá. Celý výlet byl opět povedený i přes to, že jsem musel dva body vypustit, takže se přesouvají na příště .

Veškeré fotografie jsou ve videu.

A jako obvykle popis navštívených míst.
Zřícenina hradu Chlum.
Hrad byl zřejmě vybudován ve 13. století předkem významného českého šlechtického rodu Slavatů. V držení rodu byl téměř 300 let. Zanikl během třicetileté války.
Do dnešních dnů se z hradu dochovalo dosud vysoké nároží hradního paláce s klenutým sklepem, jedna bašta a část příkopů i valů.

Geografický střed ČR
Na severovýchodním okraji obce se nachází malý kamenný pomník s deskou, na níž je znázorněna mapa ČR a je zde vyznačen její geometrický střed. Právě na tomto místě by se měl nacházet geografický střed České republiky. Nedaleko stojí kruhový dřevěný altán s informační tabulí a popisem výpočtu geografického středu.

Rozhledna Bohdanka - nepřístupná
Unikátní rozhledna je stavbou z „kulatého dřeva“, za pomoci ocelových spojů, která svojí výškou 52 metrů nemá obdoby nejen v České republice, ale ani v Evropě. Slavnostně otevřena 14. 5. 2011.
Po vystoupání 216 schodů se vám z výšky 42 metrů naskytne výhled na Krkonoše nebo jižní Čechy.

Kolowratská věž
Zrekonstruovaná Kolowratská věž sloužila ve středověku jako hradní hláska, ale také jako sklad zbraní. Uvnitř věže naleznete expozici středověkých zbraní. Pro děti je v každém patře připraveno interaktivní formou seznámení s historií, dobovými nástroji a zbraněmi připomínající obranu hradu ve středověku. Z vrcholu věže se vám pak naskytne krásný výhled na celý zámecký areál.

Radek2107 (55) napsal 17.05.2024 v 15:24

Střed republiky je pěkné místo. Jinak své výlety si také čísluji, ale navíc mám podrozdělení sám-s manželkou-s dcerou.
Hezká místa

Maršal_Malinovskij 19.05.2024 v 21:31

Jj bylo tam fajn, protože tam nikdo nebyl . Tak já začal číslovat loni teprve a nějaký odkaz na video pro inspiraci by byl?

BIG-daddy (29) napsal 12.05.2024 v 20:44

VŠE OPĚT PĚKNÉ A NÁPADITÉ Kafčo bylo tak je to OK....TA DEBATA O TOM KDO MÁ HEZČÍ STROJ JE ZBYTEČNÁ...OBA JSOU TO STROJE KRÁSNÉ

Maršal_Malinovskij 15.05.2024 v 20:14

Díky , tentokrát kava i zákusek na 1*, tak pozlobit se musí

elvis78 (137) napsal 11.05.2024 v 13:39+1

Ty místa mám taky moc rád
tak ta Bohdanka mě teda dostala, že je tak shnilá jsem si nemyslel. Jinak dole v restauraci dobře vaří
a pod skalní vyhlídkou u altánku v Ledči nebyl houmlesák?

Maršal_Malinovskij 12.05.2024 v 11:47

No altán jsme nepotkali, když jsme se drápali nahoru . Jinak dík za tip, krásný výhled

Hyacint (42) napsal 10.05.2024 v 22:36+1

Pěkná místa a fotky.

• Mototrip #20 - První výlet roku 2024. Sochy, lom, pomní

Rok 2024 začínám kratším kolečkem směrem na sever, k Hořícím. Vyjíždím dříve, abych se stihnul vrátit na boj českých holek o bronzovou medaili na MS v hokeji žen v americké Utice. I když to nedopadlo, holky skončily po n

Vloženo: 17.04.2024
    Uskutečněno: 14.04.2024
  • Mototrip #18 - Nová motorka, cesta do Telče na pizzu a

Předposlední výlet v sezóně 2023. Výlet do Telče na pizzu a prohlídka zámku, která opět nevyšla, protože jsme přijeli později a v mimosezónní době, stejně tak jako zámek v Jaroměřicích nad Rokytnou. A jak již bylo naznač

Vloženo: 02.01.2024
    Uskutečněno: 13.10.2023
  • Mototrip #17 - Ledeč nad Sázavou, monument Hlava XXII.,

Tento výlet na hrad do Ledče nad Sázavou byl poslední s kamarádkou na jejím SV. Od dalšího výletu už bude vše jinak. A jak se zpívá v posledním songu videa" Život je krátkej..." tak nezbývá než si ho užít co jen to jde ;