PROFIL UŽIVATELE

Prachy

Offline: 16.5.2019 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 31
Město: Klatovy II
Lokalita: Klatovy Plzeň...
Poděkoval: 13x
Pomohl: 6x
Založil témat: 67x
Napsal příspěvků: 271x
Body komentářů: 5 / 4
ID uživatele: 101099
Registrace: 7.8.2009
ICQ:245596356
Skype:prachytom

Adresa profilu:http://prachy.motorkari.cz (Sdílet)


Recenze helmy Airoh Cezanne

Popis helmy Airoh Cezanne, a zkušenosti s touto helmou po třech letech používání.

Po čtyřech letech a najetých 25 000 km jsem se rozhodl vyměnit moji stávající helmu Airoh Cezanne za novou. 25 000 km není žádná závratná suma, nicméně na poodhalení některých neduhů stačí. Pojďme se tedy podívat na to, jak na tom Airoh se svojí vyklápěčkou je.[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/38/179271_IMG1771a.jpg[/img] Přilbu jsem zakoupil v Německém obchodě Louis za necelých 5000 Kč. Přecházel jsem z rozpočtovky V-CAN, která nebyla dostatečná snad ani na pionýra, a proto mi každá přilba přišla jako high-end v této oblasti. Padla mi celkem dobře, měla sluneční clonu a byla dokonce vyklápěcí. V 16-ti letech jsem na své Varadero víc nepotřeboval. Putovala do košíku a já se těšil na první projížďku. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180468_IMG1773a.jpg[/img] [b]Specifikace přilby[/b] Airoh Cezanne je termoplastová vyklápěcí přilba vycházející z Airoh Force. Vybavena sluneční clonou je předurčena k cestování. Uvnitř přilby je připevněné kompletně vyjímatelné polstrování. V přední části je bradový i nosní deflektor. Plexi má úpravu proti mlžení.  [i]Tolik k vlastnostem přilby, nyní přejděme k osobním zkušenostem.[/i] [b]Jak jsem přilbu používal[/b] Přilba se mnou strávila 1 sezónu na Hondě XL125V Varadero, během které jsem najel asi 5000 Km. Poté jsem přestoupil na Hondu XL 700V Transalp. Po 3 sezónách a asi 20 000 najetých Km jsem pořídil SHARK S900C. Přilbu jsem používal především na cestování, kde se většinou řeší závažnější problémy, než to, že přilba je položená na zemi. Proto jsem jí opravdu nešetřil, ale nadruhou stranu jsem o ní poctivě pečoval. Pral jsem polstrování a pravidelně ji čistil. [b]Skořepina[/b] Termoplastová skořepina má na můj vkus až příliš kulatý tvar. Díky tomu je opravdu minimální místo před nosem a ústy. Při našpulení rtů, se dotknu helmy. Tento kulatý tvar se snaží přilba dohnat velice ostrým designem, který ji alespoň opticky protahuje dopředu. Další veliký neduh je její vrzání. Přilba opravdu hlasitě vrže ve všch místech, nejhorší jou však lícní části. Při odklopené bradové části je možné s lícními částmi pohnout k sobě a od sebe v rozmezí až 5 centimetrů!  [b]Odklápěcí systém[/b] Díky odklápěcímu systému se stává jakákoliv jízda pohodlnější. Na benzině, ale i při jízdě horkým letním dnem. Stačí zmáčknout tuhé červené tlačítko a vyklopit bradu nahoru. Zámky jsou plastové a někdy se stane, že do sebe správně nezapadnou. To přitlačí jednu lícnici směrem k Vaší tváři a přilba se stává krajně nepohodlnou, proto je třeba někdy zavírat třeba i třikrát.  Jinak systém odklápění hodnotím vcelku kladně, někdy je třeba přiklopit rychle, proto jsem se nestyděl a s bradou pořádně "švihnul". I takovéto zacházení zvládla. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180469_IMG1774a.jpg[/img] [b]Plexi[/b] Plexi má prý úpravu proti mlžení. Žádnou jsem nezaznamenal. Plexi se mlží obstojně silně a rychle, takže po jednom špatném dýchnutí nevidíte absolutně nic. Nepomůže ani nastevření, ani otevření ventilace. Musíte jet chvíli bez něj. Další špatnou vlastností je jeho měkkost. Plexi je sice dobře odstupňované, ale co na tom, když při zavírání jednou rukou máte jednu část o zub níž než tu druhou. To samé platí v poloze "zavřeno", kdy pro úplné zavření je nutné zavřít plexi na dvakrát. [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180471_IMG1778a.jpg[/img] Sejmutí plexi pro účely mytí: To byl skutečně tvrdý oříšek, přijít na to, jak sundat plexi. Ani google ani lidé na M.cz nevěděli co s tím. až po roce jsem přišel na to, že je třeba dát plexi do lehce nastevřené polohy (2. odspoda) zmáčknout na přední část trojúhelníčku se znakem Airoh a horní okraj plexi přitáhnout k sobě. Trojúhelníček cvakne a je to.[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180472_IMG1783a.jpg[/img] [b]Sluneční clona[/b] Sluneční clonu chválím všemi 5 hvězdičkami. Je totiž dostatečně tmavá, takže jízda s ní je příjemná, ani trochu nezkresluje, ovládání je vcelku snadno nahmatatelné a intuitivní a je skutečně dlouhá, ale zároveň dobře umístěná tak, aby Vás při každém stažení nepraštila do nosu.[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180470_IMG1775a.jpg[/img]  [b]Polstrování a vnitřní uspořádání[/b] Polstrování mi přišlo měkké a příjemné až do té doby, než jsem zkusil Sharka. Teď to považuji za takový nižší standart. Samozřejmě je nutné polstrování přiměřeně čistit, ne každý má totiž rád hnůj v helmě. :-)[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180476_IMG1787.JPG[/img] [b]Ventilace[/b] Absolutně k ničemu jako asi ve většině přileb. Při nastavování větrání člověk nepozná, jaká poloha je otevřená a jaká zavřená. Navíc časem ovládání větrání zatuhne a tak jsou horní ozubená kolečka dobrá tak k masáži prstů.[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180473_IMG1784a.jpg[/img] [b]Hlučnost[/b] Hlučnost je enormní. Všichni říkají: "Je to vyklápěčka, co čekáš?" a já říkám, že nic, že mají prostě pravdu. Ta hlučnost tu je. částečně se to dá omezit špunty do uší, ale po těch Vás za 2 hodiny začnou bolet uši. [b]Moje doplňky[/b] Jak jste si určitě už všimli, nabastlil jsem si takovou prasárničku na bok helmy. Jde o držák pro Interphone f4. Bohužel, na tuto helmu díky jejímu kulatému tvaru nelze nalepit normální lepicí držák. Nejde na ni ani přimontovat šroubovací, protože při položení helmy na rovný povrch se konektor dotýká tohoto povrchu. Proto jsem šroubovací držák přivrtal do záslepky na originální komunikátor Airoh. Musel jsem ho trochu vypodložit, aby se neprohýbal.  K samotnému Interphone  F4 v této helmě. Díky vyšší hlučnosti je v ní hůře slyšet mluvené slovo. V případě, že rádi posloucháte písničky, basy nejsou plné a výšky nepříjemně řežou do uší. U Sharka je to pak jiné. Basy příjemně duní a výšky jsou tak akorát výrazné. Podle mě je to způsobeno plastovou částí polstrování, která překrývá reproduktory u Airoha. Bohužel zde nebylo na reproduktory žádné vybrání, proto jsem musel zasáhnout do polystyrenu v pilbě. Nedoporučuji to, nicméně by nebylo možné v helmě jinak vydržet.[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180474_IMG1777.JPG[/img] [img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/39/180475_IMG1786.JPG[/img] [b]Celkové pohodlí a závěr[/b] Celkovému pohodlí nepřidává ani fakt, že do helmy prostě fouká. Svůj podíl na tom má opotřebované těsnění a špatný bradový deflektor. Polstrování ujde, nepohodlné není. Helmu bych nejspíše doporučil klukům, kteří lítají na 125ccm, kvůli využití převážně v nižších rychlostech, kde není tolik zřetelné foukání do helmy, hluk apod. . Hlavní překážkou je však její cena, protože za 5000 Kč se dá pořídit opravdu kvalitnější helma.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (6x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist