renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Griso 1200 8V (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Grisoroad
Vloženo 6.10.2012
Aktualizováno 10.3.2014
Zobrazeno 14 022x
HODNOCENÍ PROFILU OD 59 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 12.10.2012, Uskutečněno: 12.10.2012, Zhlédnuto: 11x


Jednou z mých nejčastějších pracovních destinací je Budapest. Je to také jedno z mála míst, kde vždy váhám, jak se tam dostat. Do Bratislavy jedu z Prahy vlakem, ty čtyři hodiny jsou celkem fajn. Budapešť je vlakem 7 hodin, to je trošku víc, než se přijatelné. Praha - Budapešť letadlem vyjde se všemi před a po přiblíženími na 4 hodiny, autem tak 6 hodin. Každá z těch variant má své pro a proti, ale žádná není ideální.

Většina ostatních měst, kam často cestuji, je přes 1000 km. Tam má letadlo svůj význam, ale na těch 550 km do Budapešti mě to nebaví. Když jedu autem, tak v Bratislavě už toho mám plné zuby a potom mě ještě čeká zacpaná Budapešť. Nakonec jedu vlakem, je to taková jedoucí kancelář a to i s obědem v restauraci. Napadá mě hříšná myšlenka, že bych to zkusil na Grisu? Ano, bylo by to cestování z místa na místo, po dálnici, po tom nepříteli motorkářů, po cestě kterou nechci zkoumat.

Ráno je v Praze zataženo, v Brně jasno a v Budapešti dokonce 28 stupňů. Tomu ujedu. Oblečení už mám konečně kvalitní, zipem mezi kalhotami a bundou vytvářím takovou kombinézu. Úžasný vynález. Na Pražské magistrále se pruhy rozestupují, projíždí motorkář. Venku je kolem 12 stupňů, za zády hutné mraky, jedu zákonných 130 km/h. Předsevzetí je na jeden zátah vyjet nádrž, alespoň 180 km. Po chvíli si zvykám na hučení větru, mentálně se přepnu do módu dlouhá cesta. Celkem to jde.

Testuji následující hypotézu: “čím rychleji cestujeme, tím více se izolujeme od okolí”. V letadle jsme uzavřeni a dokonale izolováni od okolí, nevnímáme kudy cestujeme. To co vidíme dole je pěkné, je to takový pohled na mapu. V autě vnímáme více, ale stejně jsme dokonale izolovaní od okolního prostředí. Klimatizace v kombinaci s tmavými skly udělá z letního horkého dne krásný podzimní den, pylové filtry nás nenechají kýchat v řepkovém poli. Na motorce je kontakt s okolím podstatně větší, chrání nás tenká skořápka oblečení a více čí méně kapota motorky. Griso, jako každý naháč, nás nechá vychutnat rychlost jízdy.

Je mě zima, nádrž skoro prázdná. U devíti křížů tankuju a jdu se dovnitř zahřát. Známá restaurace je zavřená, všichni turisté z okolních autobusů jsou na benzínce a kupují co se dá. Cola a sušenka dodá energii, další zastávka až v Bratislavě. Za Brnem fouká silný boční vítr, je to velmi nepříjemné a nedá se jet moc rychle. Slovenská dálnice je mnohem lepší než ta naše, vítr se uklidní. Griso tepe 5.000 otáček, 140 km/h. Svět je krásný. Mraky stále ze zády.

Jednání v Bratislavě se trochu protáhne a mraky jsou opět blízko. Sluníčko nikde. Je zde tepleji než v Praze, tak pojedu jen v Denim Jeansech. Na brašničky pro jistotu navlékám nepromokavé potahy. Ještě nejsem ani v Maďarsku a začíná pršet. Tomu ujedu, vždyť v Budapešti je 28 stupňů a sluníčko. Déšť houstne. Rybníček mezi stehny mě přesvědčí, že je čas se lépe obléknout. Nepromokavé kalhoty natahuji přes promočené Jeansy. Velmi nepříjemné.

50 km do Budapešti, jasné slunce a 29 stupňů. Sundavám nepromoky z nohou, aby uschlo to co je pod nimi. Návleky na brašnách nachytaly litry vody. Brašny jsou teď v takových malých vaničkách s vodou, co je uvnitř si ani nechci představovat. Italové asi o deštivých dnech moc nevědí. Nebo to má být motivace na koupi cesťáku Norge? Pluji teplým homogenním vzduchem po krásné Maďarské dálnici až do Budapešti. Je kolem šesté večer, silnice zacpané, auta se nerozestupují. I tak mezi projedu a triumfálně vcházím do známého hotelu. V motorkářském mě tu ještě neviděli.

Dálnicím jsem se dlouho vyhýbal, necítil jsem se na nich dobře. Dokonce i těch 10 km z Brandýsa do Prahy jsem raději jel po vedlejších cestách. Dnes jsem ujel po dálnici 550km a nebylo to tak zlé. Některé dálniční zatáčky vyžadovaly ve 140 km/h dokonce “náklon”. Trochu. Začínám rozumět jednostopým cesťákům. Potřebuje to větší váhu a ochranu proti větru. Jsem zpět u té hypotézy o rychlosti. Chci jet rychle, musím se více izolovat. Dnes už se dálnicím tolik nevyhýbám, Griso po nich umí pěkně jezdit.

Cesta zpátky do Bratislavy je pěkná, i když je to dálnice. To Maďarsko je asi pro motorkáře dělané. Další jednání v Bratislavě a rychle na Brno. Začíná se stmívat a ochlazovat. Dálnice před Brnem mě dorazí. Ty panely jsou asi stejně dlouhé jako Griso, tak je každá rána dvojitá. Jet pomalu moc nepomáhá, tak ať to mám raději za sebou. Dnes domu nedojedu, přespím v Brně.

Ráno vstanu brzo, je sobota a těším se na cestu, pojedu přes Svitavy, Chrudim, Kostelec, už žádná dálnice. Je 8 stupňů, trochu málo na moje rukavice. V údolích kolem Svitav se ochlazuje na 4 stupně. Okolní krajina se snaží vyvážit zmrzlé prsty. Když se oteplí zpět na 8 stupňů je to fajn, později dokonce krásných 12. Vše je relativní. Ta cesta je sen, nikde nikdo, dlouhý obzor a zvlněná krajina. Griso spokojeně dusá, zvuk lodního motoru se nese široko daleko.

Myšlenky se zatoulají k cestovním motorkám. Jak by taková cesta vypadala na něčem jako Honda VFR 1200f, Norge, nebo BMW K1600? Hledám paralely na pomoc. Jednu nacházím, ale nelíbí se mi. Když jsem jako kluk serfoval, potřeboval jsem víc plachet. Jednu do bouřky, jednu když vítr právě utrhává špičky vln a jednu do vánku. Potřebuji tři motorky? Doufám, že Griso neumí číst myšlenky, taková nevěra v počátcích našeho vztahu.

Z Brna jsem dojel až do Čelákovic, 220 km, to je zatím největší vzdálenost na jednu nádrž. Domů to mám 8 km, je poledne, oběd čeká na stole. Přejedu kopeček směrem na Toušeň a tam mě zastaví Policie. Sedmdesát na padesátce, na konci obce, na nové silnici, tomu nerozumím. Policajt se na mě dívá provinile, “ono nevypadalo, že jste jel rychle”. Dále mě vysvětlí, že mají nový radar, který dokáže změřit i rychlost motorky. Drtím ho pohledem motorkáře sedícího 4 hodiny v sedle. Nekonečně dlouho vypisuje ty papíry. Oběd chladne.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
jakattara (9) napsal 12.10.2012 v 10:34

Tak hlavně přeji klid a pohodu při cestování, protože já budu rád, když se dočkám více takového čtení.
Poslouchám jen to co znám a mám naposlouchané a to hlavně proto, že jsem muzikant. Tím pak nemusím mozek zaměstnávat pochopením, čí nějakým detailnějším poslechem a beru to jen jako zvukovou kulisu. Stejně tak, jako když sleduji nějaké dokumenty, nebo cestopisy. Vnímám že to tam je, dovede to podbarvit záběr. Stejně jako při jízdě.

Omlouvám se za chyby, většinou píšu s tlf a tam, nějaké to písmenko překliknu, či přehlédnu.

Grisoroad (18) napsal 12.10.2012 v 10:15

Hudba, mluvené slovo, obojí mám velmi rád, nikdy jsem si však na ně nezvykl u jiné činnosti. Zkoušel jsem, jako mnoho jiných, si hudbou zpříjemnit běh. Nefungovalo to. Doma v křesle to je jiná. Na moto jsem ještě nezkoušel, možná by tomu můj styl jízdy vyhovoval.
Jendou jsem autem sestřelil srnku, naštěstí jsem nejel moc rychle, tak to odneslo jen auto. Toho se na moto bojím, taková ty kukuřičná pole těsně u silnice, tam se plazím že se moto dusí :)

jakattara (9) napsal 12.10.2012 v 09:52

Bohužel, je to tak. Kdyš člověk nacestuje v jeden den tolik km po dálnicích, ani si nepřipustí, že zničehonic projíždí obcí tolik. Pak musí přijít na řadu mikrovlnka. ;)
Myslím si, že na motu je důležité si vychutnat každou minutu a každou chvíli. Ale taky je možné, že k tomuto někteří nedojdou nikdy. S mou pomalou jízdou je zcela bezpředmětné, jestli jedu za sucha, či v dešti,ale pocit sucha mi nedovolí se za jízdy třeba i 3x oblékat do nepromoků. Jsem člověk opatrný a vím, že nehoda na skutru by byla o dost horší, než v autě, proto. Jako řidič jsem tedy ještě žádnou nezažil, jako spolujezdec v autě ano. Zhruba ve 160km rychlosti nám do cesty skočil kanec a nebýt lepšího auta, asi bych ti tady dnes nepsal.
K té mé "pomalé rychlosti" - před pár lety, mě nemoc posunula do jiného levelu života a těch pár týdnů v komatu mi život změnilo k nepoznání ... neřeším nic, nebo nic co jsem řešíval před nemocnicí si nepřipouštím tak, aby to ovlivnilo můj život. Až na takové maličkosti, jako jsou peníze, ale to kolem mě pár lidí musí řešit taky. Ale čeho si vážím, je (nejen) vlastní život a zdraví. A co mi přineslo jiný rozměr v cestování (ale tady jsem u toho "pomalého", neb jízda nad 100km/h. už to s většinou přileb neumožní) byla instalace intercomu - Interphone - a poslechu hudby, či mluveného slova. Když jedu nad 100, více sleduji provoz za sebou a kolem, nechávám F4 (žel bohu F5 byla v prodeji později) jen v režimu přijetí hovoru. Ale to já jen tak. Pěkný den.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Ital a sada na opravu golfových vozíků

    Ze stanu mě vytáhne ranní italské slunce. Včerejší chmurné myšlenky nechám spát, je krásný den. Půjdu se pohrabat v písku na pláž, co na tom, že to je kus cesty. Moře za ten kus chůze stojí. Navíc dnes dopoledne nezamkno

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.05.2016
    Uskutečněno: 26.05.2016
    Tachometr: 33000km
    Komentářů: 3x
  • Tichá horda motorkářů

    “Co tam dělaj?” ptá se žena a s nevěřícím výrazem se ke mně přiklání jako na mši v kostele. “Vždyť jich musí být aspoň deset a vůbec nejsou slyšet!” pokračuje s notnou dávkou ... zájmu? Sedíme v restauraci Na Krásné vyhl

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.04.2013
    Uskutečněno: 03.04.2013
    Komentářů: 2x
  • Bošák

    Bratr měl na klíčích Bošák snad od té doby, co mu rodiče svěřili klíče od bytu, aby mě mohl vyzvedávat ze školky. To podstatné měl, teď už jen tu motorku. Nevím do kterých všech motorek Bošák pasoval, ale z našeho klukov

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.02.2013
    Uskutečněno: 24.02.2013
    Komentářů: 5x


TOPlist