Gdaňsk, Sopoty, Gdyně a polská poušť
Text: Horizont | Zveřejněno: 6.5.2011 | Zobrazeno: 37 672x
Vznik myšlenky na tento výlet je celkem jednoduchý: Když je vám prostředí Rakouských a Italských Alp známé, do Chorvatska jezdíte s rodinou jak do houslí, a například do Rumunska a podbných míst se vám nechce a ještě to chcete zvládnout za 4 dny, zdá se najednou výlet k Polskému Baltu jako ideální volba. A mimochodem, od nás z Východních Čech je to nejbližší moře. Stačí vymyslet program, dostat povolení pro opuštění rodiny a může se vyrazit.
Kapitoly článku

1.den 5.8.2010, 640 km
Cesta Polskem není kdovíjak zábavná, ani nijak zvlášť rychlá. I když silnice jsou dost rovinné a prosté prudších zatáček, provoz na zdejších silnicích je hodně hustý a ve všední dny plný kamionů. Těch kamionů a náklaďáků všech typů a stáří je fakt mraky.Podle toho taky silnice vypadaj - na vyjeté koleje si tu prostě musíte zvyknout. Ale abych jen nepomlouval, jsou tu i krásné rovinaté useky bez obcí, kde se nádherně svezete... jsou samozřejmě v menšině. Samotnou kapitolu tvoří všude přítomné pevné radary. I když vám na motorce nic moc nehrozí, protože jste na fotce prakticky anonymní, přeci jen ty šedý pixly budí respekt. Po více méně úspěšném průjezdu Polskem a cca 500 km přijíždíme k vymodlené dálnici - ano posledních asi 110km se jede po highway. Platí se tu mýtné (17,5zl), ale dálnice je kvalitní a ani po ní nejede moc aut. Pomalu se blížíme k cíli a já už n
2.den 6.8.2010, 200 km
Druhý den zjišťujeme, že i přes nepříznivou předpověď nám počasí stále přeje, a proto nic nebrání tomu pokračovat podle plánu. To znamená, že vyrážíme směr Slowinski národní park aneb kousek Sahary v Polsku. Po chvíly jízdy mi dochází, že název trojměstí je mírně podhodnocený, protože zde na sebe navazuje snad 5 hustě osídlených měst. V praxi to znamená,že jedete městem naustále zastavujíce na semaforech a po třičtvrtě hodině,když už si říkáte že by to mohlo skončit, vidíte ceduli se jménem dalšího navazujícího města. No nic moc....Po nějaké dobe samozřejmě města končí a my asi po další hodině přijíždíme do města Leba a následně na parkoviště v Rabce (2zl). Dál se může buď po svých, nebo si půjčit kolo a nebo pro ty movitější je tu el.vláček. Po zaplacení vstupného do národního parku (

Další zastávka je již zmíněná Vyrzutnia rakiet. Zde je kromě jednoho válečného BMW se sajdou k vidění několik typů raket,ručních zbraní,jeden mobilní nosič raket a jako dominanta je zde k vidění původní odpalovací betonový kotel s naaranžovanou raketou. Obecně se dá říci: na pohled nic úchvatnýho ,ale když jste tady tak proč ne. Expozice je doplněna popisky s dobovými fotografiemi. U nich mi došlo že ta panelka po které chodí turisti a jezdí vláčky je ještě z války....Jako bonus je součástí volně přístupná rozhledna ze které toho sice moc vidět není,ale každá atrakce se počítá. Vláčkem jsme dorazili zpět do Rabky. Před odjezdem ješte zdoláváme jednu rozhlednu která se nachází hned vedle parkoviště přímo u Lebského jezera. Popojíždíme do městečka Leba s vidinou dobrého pozdního oběda. Leba je vyloženě turistické letovisko s rybářskou atmosférou. Střed města protíná kanál jehož strany lemují převážně rybářské lodě, do toho jsou zde k vidění turisty oblíbené atrapy pirátských lodí. Nábřeží samozřejmě vyplňují stánky se suvenýry a různé restaurace - nejčastěji smažalnie ryb. Vše za rozumné peníze. Je to tu poměrně roztomilé, ale jak je v Polsku zvykem, je zde více lidí, než by si člověk přál. Po rybě a pivku (jednom) vyrážíme zpět do Sopot.Ještě než zamíříme přímo do kempu, procházíme si večerní centrum Sopot,musím uznat, že ho maj kluci polský docela vymazlený.
Je třetí den naší výpravy a počásko se furt drží. Dneska se budem motat trochu kolem komína, takže vyrážíme do asi 12 km vzdálené Gdyně. Míříme přímo k přístavnímu molu, kde je největší lákadlo tohoto přístavu - torpédoborec Blyskawica.
3.den 7.8.2010, 50 km

Nasedáme na stroje a pokračujeme do Gdaňsku. Je to asi 13 km, takže to ani nestojí za řeč. Gdaňsk je jedno z nejstarších a největších (455000 obyv.) polských měst a jeho historické centrum rozhodně stojí za návštěvu. I zde kulisu dotváří vodní kanál a také spousta lidí. Tlačenka je ještě umocněná tím že na hlavním rynku probíhají nějaké bežecké závody ,takže středem je vytvořená dráha a lidi chodí jen po stranách náměstí Takticky před tím shonem zalejzáme do hospůdky, kde se nám daří přečkat i přeháňku.

4.den 8.8.2010, 640 km
Ráno vyrážíme něco kolem 8. h. opět zdolat celý Polsko, počasí stále přeje, takže cesta pěkně ubíhá. Po cestě zpět jen zmíním zajímavý westernový komplex, kde k zastavení láká vystavená parní lokomotiva. Je to někde kolem Bydgoszcze,ale přesný místo nevím. Pro pár fotek za to určitě stojí zato, ale jinak je to kýč jak bič. Všechno namalovaný jak z cukru.Ve Wroclawi se nám daří mírně zmoknout, taky se zde nechtěně jeden druhému ztrácíme. Ovšem pomocí telefonů a GPS se za chvíli uspěšně shledáváme se zjištěním, že jsme byli od sebe za rohem :-) Za Wroclawí přestává pršet a my s klesajícím sluncem na obzoru asi ve 20:30 dojíždíme domů. Co dodat? Jediné co mě trochu mrzí je, že jsme již nestihli hrad Malbork. Alespoň je důvod se někdy vrátit. Jinak ale super výlet, kterej si může dovolit každý.
motojizda.webnode.cz