reline_unor



K Baltu na Jawe do Polska

Po ne moc velkém přemlouvání sem umluvil kamaráda Michala s kterým děláme všude ostudu a bezvadně si rozumíme,na motodovolenou s kolegama s Mentos motorbikes drsný Jawisti. Po domluvě že na nás Mentos motorbikes nepočkají až s Michalem doděláme svoje pracovní náležitosti a po 15.00hod. vyrazíme směrem k měte kemp Rozkoš u Náchoda. Mám na své Jawě najeto několik poctivých kilometrů,ale po pravdě vždy opravuji po nákém větším najetí kilometrů dobíjení dynama.

Kapitoly článku

Počátek cesty k přehradě Rozkoš u Náchoda

Po  velkém přemlouvání nejlepšího kamaráda Michala, na motovýlet do Polska k Baltu k moři.         

Michal si dal  říct po přesvědčování že on přece s novější moto Kawasaki W650 nic neriskuje .

Já osedlal modrou Jawu kejvačku rok výroby 1958 v  originál stavu bez renovace .

Týden před každého zachvátila renovační horečka strojů před tak dlouhou cestou,já jsem pouze dofouknul svojí novou přední Mitasku ,dolil olej do převodovky a namontoval nosič zapůjčený kamarádem Zdenkem zvaným. Tjéčko.

 Kolegové s Mentos motorbikes klubu ke kterým sme se měli připojit ke společné cestě do neznámých končin rovin Polské republiky.Nám oznámili  odjezd dříve na 14hod. v pátek jestli si prý s Michalem nemůžem vzít o chvilku dřív volno.Protože nás to v práci hrozně baví a bez pracovního tempa s Michalem nemůžem být,setrvali sme v pracovním procesu do 15hod.

Výjezd z Ustí nad labem se povedl motorky se podařilo nastartovat bez přehánění napoprvé.V Zubrnicích po pohledu na ampérmetr na nádrži mě zatrnulo protože ručička dobíjení přestala ukazovat pozitivní hodnoty,polil mě lehký pot a v duchu jsem si říkal jak asi dojedu do toho Polandu!!

Pokračoval jsem  v cestě a čekal kdy to Michalovi oznámím tu radostnou zprávu že po nájezdu cca20km se mě sype dynamo.U Bezdězu jsem provedl náročnou operaci dynama vyčištění drážek komutátoru,přihlédl jsem k kontrole uhlíků.Kupodivu od takového amatérského  úkonu, modrá Jawa si dala říct a začala dobíjet! K Jičínu kde jsme se na benzínové pumpě měli setkat s těmi nejlepšími motorkáři a vyhlášenými konzumenty lahodného piva .

Po ne moc velkém přemlouvání :) kamaráda Michala že cesta přes Mladou Boleslav je zdlouhavá a náročná při pátku při tom provozu aut a sebevrahů za volantem .Směr přes Bakov nad Jizerou kde je klídek proti hlavní na Mladou Boleslav.

U Jičína štastné setkáni na druhé pumpě s tvrdým jádrem Mentosáků tvořené Tjéčkem na Jawě sportce,Davidem předsedou zvaným Špek Jawa 638,Wamplem zvaným  nerudný na panelce,Milanem zvaným Kachna  pro styl chůze na Jawa 638 v barvě zlaté metalízy originál barva v patině,nesmým zapomenout na ty nejdůležitější jezdce ovládající pevně v rukou Škoda 120 takzvaná užovka řidič zvaný Lpíčko a navigátora Šiškina.

Bylo na nich vidět že mají radost že vidí že tam moje  modrá Jawa dojela.Zdeněk prováděl čištění karburátoru asi mi chtěl naznačit že mám také provést nákou udržbu místo toho jsem se mu začal :)  

K přehradě Rozkoš u Náchoda jsem dorazil opět se smýšenými pocity s dobíjení které opět přestalo fungovat.Chlapci s Mentosu si postavili stany a doporučili ať si dynamo opravím podruhé a že do Polska přece musím s nima pokračovat dál.

Opět po vyčištění a kontole namátkové dynamo opět začalo dobíjet,akorát mě zarazili jiskry na kladívkách přerušovače jako by tam někdo svářel,připočetl jsem to večerním hodinám a ůnavě ráno moudřejší večera.

Mentosáci nezapřeli svoje logo píva ve znaku a šli se občerstvit K nejbližší pípě.Po chvilce dorazil člen  zvaný Guláš se svoji Jawa 638 za sebou táhnul ve velké rychlosti přívěsný vozík zvaný Pav s pochroumaným kolečkem.Po chvíli se Mentos usnesli že u stánku provedou revizi, opravu duše kolečka .S několika vychlazenými pívy se jim to zdárně povedlo výměna duše na jedničku.

Výměna dynama

Kousek za hranicí Polska mě odešlo moje slavný dynamo dobíjení.

Ještě že kolega Zdeněk zvaný Tjéčko sebou vez náhradní komplet dynamo a v pavu dokonce válec s pístem na jeho sportku.

Kvůli mě se pozdržela etapa kterou ved Tjéčko,ostatní členové Mentos začali reptat něco o zanedbané udržbě a zkažené Ostravě která se nebude stíhat.

Pokračovalo se dál přejet zpátky do Čech dát si někde obídek a mezitím přehodit moje vadné dynamo za Tjéčkovo náhradní.

Asistoval jsem a ve vedru se snažil Zdenkovi pomoct s výměnou.

Chlapci z Mentosu si dávali pekně do nosu v restauraci a čekali jestli má Jawa bude pokračovat nebo ne.Čekal jsem že se někdo přijde podívat a pomoct,ale přece jenom pohodlí a stín restaurace byl lepší.

Po zavolání že už mám také oběd na stole at si dám,zpytomnělej ze sluníčka zapomněl jsem dát vědet Zdenkovi že má řízek na stole.

S jiným dynamem dobíjení fungovalo na jedničku,můj původní rotor dynama se zdál přerušené vinutí vždy jak se víc zahřálo po více kilometrech.

Musím konstatovat že lehké je kritizovat někoho na motorce,ale zkuste si sednout a každý den

ujet 350km s naloženou motorkou bagáží v neuprosném vedru,občasných polských vydrážděných řidičů od vedra.

Jeden den dokonce 460km v kuse pak doporučuji si pořídit ocelovou prdel nejlépe z titanu.

Chtěl jsem tim říct velký respekt před klukama z Mentos Motorbikes klubu co dokáží každý rok ujet na svých starých motorkách neskutečné kilometry!!

Trochu odbočím,ale musím je ještě pochválit za vedení Srazu Pávů a ostatních přívěsných vozíků ve Lhotce u Mělníka které je stojí hodně usilí a starostí kolem organizace kapel a sponzorů pro  nadšence starých motocyklů. Odkaz: http://sonapol.rajce.idnes.cz/Sraz_PAViku_Lhotka_u_Melnika/#

Po dvou dnech spaní ve stanu jsem usoudil pro mě bude lepší spát jenom tak pod širákem a koukat na hvězdičky.

Problém třeba nastal v jednom pěkném kempu s bohatým zázemím kde jsem si lehnul do polského mraveniště,i po odstěhování o několik metrů dál od mravenců to nepomohlo.

Mravenci usoudili že já jsem nepřítel číslo jedna,koukala mě hlava ze spacáku a mravenci mě kousali  jak za války!

Kamarád Michal se nakonec přidal se spaním pod širákem což se nám jednoho večera vymstilo protože Mentosáci rozjařeni alkoholem naskákali mezi naše spacáky a začly se po nás válet a  tlemit.

Michal prohlásil že je to banda a viděl jsem ten jeho zkroušenej rozespalej obličej začal jsem se tlemit taky,opět musím Mentos pochválit každej večer kalit do tří do rána a pak sednout ráno na motorku tu už musíte mít natrénováno a nebo jste výjmečný druh.

Osvětim koncentrační tábor

Po dojetí do koncentračního tábora Osvětim v poledních hodinách po předešlé noci ne moc vyspání od hluku rozjařených Mentosáků a následném nezdravém chrápání členů Mentos,které mě připomínali smrtelný chropot dusícího se hrocha.

Na mě padla krize a vedro a neskutečný počet lidí kteří bůhvíproč také chtěli dovnitř.

Na začátku po zakoupení lístku do koncentračního tábora se musí projít nutnou procedurou a projít bezpečnostním turniketem kde vám odeberou a do košíku dají třeba i rybičku kudličku s kterou musíte ven a dát jí do uschovy samozřejmě placená služba,pro mě bohudík brali pouze jenom zloty o moje eura neměli zájem.

Tak jsem si lehnul v objektu Osvětimi do stínu velkých stromů na dvě hodinky,probudila mě řeč nějakých Holandanů měly stejný nápad se schovat před vedrem do stínu.

Napadla mě spásná myšlenka se vrátit k motorkám a hlídat je než se ostatní členové výpravy vrátí.

Protože mě vytrávilo v mojí staré koženkové brašně jsem vylovil vepřové maso ve vlastní štáve zakoupené v Lidlu na etiketě stálo vyrobeno v Polsku!

Věštec Tjéčko ocenil mojí starou brašnu tak někde z 80.let, slovy ty vole až se ti naplní vodou z deště a nebo se ti utrhne a vletí za tebou následujícímu jezdci pod kolo tak to bude mela.

Naštěstí neměl Zdeněk jednou pravdu brašna se mnou jezdí stále.

Chlaci se vrátili po pěti hodinách plni dojmů z koncentračního tábora,na Michalovi se to podepsalo i fyzicky podcenil pracovní obuv a přivodil si mozouly.

Warsawa

Musím pochválit plánování silnic v Polsku je na vysoké urovni,značení jak jde zatáčka jakou rychlostí projet.

To samozřejmě neplatí pro Zvláštní druh zvaný Mentosák ten naklopí motorku do zatáčky s přívěsným vozíkem bez nejmenšího pudu sebezáchovy a projede jí bezvadně .

Kdežto já když se do zatáčky necítím tak si ještě přibrzdim čímž přibrzdím druh zvaný Mentosák ten vám to hned dá na prvním odpočívadle vědet proč ho brzdíte.

Bohužel se mě jedna zatáčka opravdu nepovedla taková esovitá připravoval jsem se na ní nájezdem doprostřed a následným naklopením,k tomu nedošlo polská Octavia měla stejný nápad s najetím doprostřed tak jsem se jí lek pokračoval jsem směrem rovně do zelený trávy naštěstí to dobře dopadlo přistál v trávě s bušícím srdcem v kalhotách stále na motorce a né na zemi .

Na jedné křižovatce mě moje Jawa nechala zase kvůli elektrice všichni členové Mentos odjeli že mě v tom nechají chvilku vykoupat a schovali se o pár metrů dál.

Zůstal u mě pouze truhlář Jawista s moto po dědovi a snažil se mě pomoct.

Po chvilce kutění v moto se objevil polský mladý nadšenec  22 let ocenující naše stroje že má doma indukční cívku podobnou té mojí že jí donese do 15min. snažící se nám pomoct.

Mezitím se objevil Tjéčko co zase vyvádim ale pomáhal,viděl Poláka s indučkou jak přišel a nic za ní nechtěl fakt kámoš z Polska.

Varšawa projetá perfekně semafory navazovaly asi je pro nás někdo řídil.

Michal s nejmenším nájezdem kilometrů si ochočil Kawasaki W650 se sní sžil.

Druh zvaný Mentosák jí ocenil slovy no jo Rejže-pěkný retro máš.

Kalinigrad hranice Ruska


 

Tjéčko ožil  u ruských hranic s Polskem díky sličné slečně v uniformě s kterou se chtěl fotit a použít na ní několik slovíček ještě ze strarých časů když ho jako malého odeslali na družbu se Sovětským svazem,bohužel  slečna v uniformě se nechtěla fotit asi mají zákaz.

Musím vyzvednout Milana zvaného Kachna protože si tesně před odjezdem  v práci zajel vrtákem do ruky takže se zafačovanou rukou řídil a ani si nestěžoval na bolesti po jízdě na moto.

Nesmím zapomenout na předsedu Davida zvaného Špeka který pomohl ruskému motorkáři věnoval mu svíčku značky Brisk N15C do jeho stavby Urala,která mě natolik udivila,že ruský kolega motorkář nelenil a chtěl at si na jeho stavbu vlezu a on mě vyfotí.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):


TOPlist