husqvarna_enduro_te_150




Aprilia den 2006

Krásné, velice letní počasí provázelo minulý čtvrtek okruhové dostaveníčko italských krasavic na mosteckém autodromu. Vše proběhlo pod patronací výhradního dovozce pro značky Aprilia a Moto Guzzi v ČR, firmy Aspirit a.s. Avšak možnost vyzkoušet si okruhové radovánky měli zdarma nejen příznivci těchto značek, ale obecně majitelé všech strojů s italským rodokmenem, což využili především majitelé Ducati a MV Agusta.

Volné jízdy pro veřejnost tentokrát začínaly první jízdou v 13:00 hod. Krom toho však pořadatel připravil pro své příznivce v letošním roce i další program a novinky. Pro předem zaregistrované zájemce přes internet zde úderem 11 hod. začala Motoškola jízdy na okruhu pod vedením pánů Petra Kvěcha a Ondřeje Lelka, kteří jsou rovněž instruktory školy na brněnském okruhu. Vše začalo hodinovou teorii a pak následovala hodinová praxe pod jejich vedením na okruhu v 15-ti členných formacích.






Další novinkou byla možnost vyzkoušet si na přilehlé off-road trati nad autodromem sportovní enduro stroje RXV 450 a RXV 550. Model RXV 450 byl víceméně v sériové úpravě i když otevřený a model RXV 550 v úpravě pro národní šampionát. Osobně jsem měl možnost vyzkoušet 450 a byl to opravdový adrenalinový zážitek. Stroj působí naprostou lehkostí a obratností a když se k tomu přidá na tento typ strojů stále dosti ojedinělý dvouválcový motor, příznivci endura a Aprilie zvláště musejí být nadšeni.
I když to byla pro mě osobně na tomto stroji premiéra, cítil jsem od prvního usednutí jakousi hravou lehkost a poddajnost. Zdálo se mi, jakoby stroj za mě zvládal i mé školácké chyby a rozhodně nepůsobil nijak zrádně. Chod motoru byla opravdu nádhera sama a síla byla patrná v každém přidání plynu. Oproti jiným obdobným strojům si je jen třeba více hlídat plyn v režimu nižších otáček, jelikož má tendenci zhasínat. Jednoduše, jako každý dvouválec má radši více plynu, alespoň takový jsem z toho měl prvotní dojem. Osobně jsem s tím neměl příliš problém, ale jezdec, co mě střídal, s tím lehce zápolil. Nicméně je to podle mě jen otázka zvyku a několika jízd na tomto báječném stroji. Co všechno stroj dokáže i v třiceti stupňovém vedru, když se to opravdu umí a má na to člověk hlavně zkušenosti a fyzičku, nám předvedl následně jezdec David Pabiška z SP moto Bohemia racing teamu, který se letos účastní českého šampionátu právě s tímto novým motocyklem.


Příznivci spíše asfaltu a okruhu zvláště měli ve stáji připraveno hned šest nablýskaných ořů. Od nejmenší, nicméně rozhodně ne co se zážitků týče, RS 125 přes nahé Tuono 1000 R až po ryze sportovní RSV 1000R a Supermotard SXV v podání Aprilie a od Moto Guzzi dvojici naháčů Griso 850 a 1100.


Osobně jsem si na okruhu vyzkoušel Tuono a obě Moto Guzzi a musím konstatovat, že především druhé dvě zmiňované i přes svůj lehce mamutí vzhled se chovaly navýsost poslušně a přátelsky. Rozdíl mezi dvojicí těchto strojů není zdaleka propastný, jak by se mohlo zprvu zdát. Řekl bych, že se do jisté míry rozdíly stírají. Jen na 850 je více patrné, že na okruhové řádění ji chybí opravdu nějaké ty koníky. Nové Tuono 1000 R jen dokazuje, že sportovní tempo mu rozhodně není cizí. Oproti předchozí generaci řádně přitvrdilo a jde o více než kdy jindy o sportovní náčiní. Vzpřímená pozice a široká řidítka si však i nadále zachovávají určitou naději, že s nimi jezdec bude přemýšlet i o nějakém tom cestování a ne jen blbnutí a rychlé jízdě. Nový design je opravdu skvělý a v podání testovacího stroje s dvěmi hřmícími koncovkami Arrow to byla radost na úrovni.(připravujeme rozsáhlejší test). Malé RS 125 jen dokazovalo, že Aprilia stopětadvacítky umí a jsou v její režii naprosto bezkonkurenční. Na okruhu si počínala velice sebejistě a mnohé učarovala kromě nádherného vzhledu především svojí obratností. Naopak ryze sportovní RSV 1000R nikoho nenechalo na pochybách, že i letošní generace směřuje tím správným směrem a u značky je jednoznačně vlajkovou lodí. Na okruhu byla hned ve dvou exemplářích v testovací červeno-černé základní a černé nádherně vyšlechtěné verzi s označením Factory, kterou sedlal instruktor Petr Kvěch.


Celé pole pak doplňovalo tak trochu z jiného soudku SXV 550, které rozdávalo, soudě podle tváří zúčastněných, minimálně stejnou porci radosti, jako dvojice strojů RXV na přilehlé off-road trati.




Celkově bych den hodnotil i díky absenci pádů velice kladně. Minimálně velký dík za bezchybnou organizaci patří pořadateli, firmě Aspirit a.s. a všem zúčastněným za, myslím, vzájemně příjemně strávený den s krásnými italskými stroji.


Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist