ktm_unor




Mini rozhovor s Yutaka Nakanishi, vedoucím projektu GL1800 Gold Wing

V rámci výstavy Eicma jsme měli možnost položit pár otázek panu Nakanishi, který je vedoucím vedoucím projektu GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018.

Kapitoly článku

Můžete se čtenářům představit a říci, jakou pozici v Hondě zastáváte?

Pro Hondu dělám 29 let, v podstatě celý můj pracovní život je spojen s touto značkou. Stál jsem u zrodu několika modelů jako například Honda VFR 800 nebo CTX 700, ale nejvíce jsem spjat s modelem Gold Wing, jak se staršími, tak nejnovějšími modely. Moje pozice je Chief engineer, tedy dohlížím na hotový motocykl jako takový, v tomto případě tedy nový model Gold WIng pro rok 2018.

Nejnovější model Gold Wing je značně odlehčen, zhruba o 48 kilogramů a například samotný motor se podařilo zredukovat o 6 kilogramů.

Chtěli jsem se přiblížit prvotním, lehčím modelům Gold Wing. Neboli zpátky ke kořenům, kdy se snadno ovládá, a kdy motocykly možná ani nepřipomínaly cestovní stroje. Poslední modely byly těžké, ale také jsme samozřejmě nechtěli opustit smysl tohoto stroje, a to je zdolávání dálek. Přesto se nám podařilo uspořit několik desítek kilogramů a zachovat jeho majestátní styl.

Jaký byl prioritní záměr jít touto cestou?

Dalším bodem byl už samotný psychologický aspekt. Ty jako zkušený řidič víš, že když se s takto těžkým motocyklem rozjedeš, tak se ovládá daleko líp než vypadá. Nový Gold Wing, je v tomto lepší a už na prvotní pohled je příjemnější a dodá více lidem odvahu, i třeba ženám. Samozřejmostí je pak lepší ovladatelnost v menších rychlostech, a celkově je uživatelsky přívětivější.

Bylo nejdůležitější zásadním způsobem snížit váhu motocyklu a nebo šlo ještě o jiné věci, které bylo potřeba změnit?

Dnešním trendem je redukování váhy, ovšem u modelu, jako Gold Wing se tak nějak s těžší váhou počítá a za to majitel dostává více prostoru pro sbalení na cesty, větší dojezd a podobně. Nový Gold Wing je v tomto však jiný. Chtěli jsme udělat motocykl ovladatelnější a příjemnější i pro ty, kterým přišel doposud neohrabaný.

Jak jste toho dosáhli?

Vzali jsme každou část motocyklu a podrobili ji redukční dietě. Motocykl je teď ovladatelnější než kdykoli před tím a už na stojánku působí lehčím dojmem. Navíc, díky změnám na motoru se nám podařilo snížit spotřebu o nějakých 20%, a tak majitele nemusí trápit menší palivová nádrž. Gold Wing je stále tedy motocykl určený na velké dálky.

Je tato zásadní změna i z jiného důvodu, například nabídnout motocykl pro nové zákazníky, kteří doposud o tomto typu motocyklu neuvažovali?

Cílová skupina nového Gold Winga je stále stejná. Přesto my všichni a tedy i naši zákazníci stárnou. I v tomto ohledu jsme vyšli majitelům vstříc. Pokud se blížíte důchodovému věku nebo už v důchodu jste, tak nemáte tolik sil jako dřív a někteří majitelé museli dokonce i s ježděním přestat. A to z jakéhokoli důvodu. Nový Gold Wing je díky nižší váze lepší nejenom když se dá do pohybu, ale i při manipulaci na místě a je tedy k majiteli přívětivější. Můžou si pak motocykl užívát déle. A ano samozřejmě, že tímto oslovíme i nové zákazníky, kteří už se nemusí bát takový motocykl ovládat.

Nová technologie zavěšení předního kola byla nejspíš jednou ze zásadních věcí na novém modelu. Jak moc dalo zabrat toto řešení uvézt do praxe a bylo to prioritou?

Nebylo to jednoduché, přesto jsme již od počátku počítali s tímto řešením. Nicméně, jelikož jsme vzali modernizaci motocyklu komplexně, na každém dílu jsme si dali záležet a přemýšleli jak bude pasovat do celkového výsledku, proto toto řešení nebylo úplně prioritou. Prezentovat tento patent na modelu Gold Wing nebylo jedinou věcí, ale šlo o celkový design, ovladatelnost a spolehlivost. Nejvíce jsme se ale soustředili na snížení hmotnosti celého motocyklu. To nedosáhnete výměnou zrcátek a podobně. Nové materiály, komplexní design, při zachování vysoké kvality, to je ta správná cesta.

Přední kolo zavěšeno do dvou příčných ramen zajímá potenciální majitele nového Gold Wingu i z pohledu servisu, potažmo spolehlivosti…

Ano, podobné dotazy dostávám často. Od počátku jsme s tímto počítali, a byl velký zájem z naší strany aby vše fungovalo tak jak má. Tím myslím co se týká otázky servisní náročnosti a spolehlivosti jako takové. Naše servisní oddělení mělo na vývoji nového zavěšení podstatný vliv a vše jsme s nimi diskutovali. Majitelé se opravdu nemusí bát, že by se muselo jezdit do servisu kvůli špatné funkci nebo nadměrného opotřebování.

Děkujeme za krátký rozhovor. 

Více času jsme již bohužel neměli. Další informace si budete moci přečíst ve velkém testu na začátku nové sezóny 2018.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Hans2 přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist