Aprilia Caponord 1200 ve finální podobě
Text: Petr Poduška | Zveřejněno: 9.11.2012 | Zobrazeno: 13 615x
Jedním z hlavních taháků milánské výstavy Eicma, která začíná už příští úterý, je očekávané představení nové Aprilie Caponord 1200. Pár fotek prototypu už se dostalo na veřejnost letos na jaře, ale teprve teď si díky kolegům z italského webu Motociclismo konečně můžeme novinku prohlédnout v definitivní podobě.
Ve srovnání s prototypem je na ní poznat pár změn, i když nijak zásadních. Upravené přední masce už tolik nekouká z očí superbike RSV4, na čemž má svůj podíl i černé provedení na finálního modelu, které však určitě nebude jedinou barevnou variantou. Prototyp byl v minulosti prezentován v černo-červené kombinaci a Aprilkám celkem sluší i bílá, tak se nechme překvapit. Sportovní geny v sobě Caponord stejně nezapře.
Z technických parametrů bylo zatím potvrzeno jenom to, že Caponord 1200 bude pohánět 90° vidlicový dvouválec DOHC o objemu 1197 ccm se 4 ventily a dvěma svíčkami v každém válci, živený elektronickým vstřikováním. Přesné výkonové hodnoty se dozvíme až v Miláně, ale dá se očekávat, že Aprilia vymáčkla z motoru víc než 130 koní, kterými disponuje Dorsoduro 1200, a bude spíš mířit ke stopadesátikoňové metě, na kterou už dosáhla sportovně laděná maxi endura od konkurence.
Podvozek tvoří podobně jako u Dorsodura příhradový rám, odpružený přední nastavitelnou 43mm vidlicí a zadním excentrickým tlumičem, na sedmnáctipalcových hliníkových ráfcích. 320mm brzdové kotouče se čtyřpístkovými radiálními třmeny Brembo a zadní menší kotouč hlídá dvoukanálové ABS, ale to zdaleka není jediný elektronický prvek ve výbavě Caponorda. Aprilia v tomto směru vždycky udávala tempo, takže vlastně až tak nepřekvapí elektronickým plynem ride-by-wire, možností volby ze tří palivových map, třístupňovou kontrolou trakce, nebo tempomatem. Systém semiaktivního odpružení ADD (Aprilia Dynamic Damping) v této kategorii už však za povšimnutí rozhodně stojí. Pohodlí na dlouhých cestách slibuje i široké sedlo nebo ručně stavitelné plexi, zatímco připevnění bagáže usnadní integrované držáky bočních kufrů a zadní nosič.
Podrobnější informace a víc fotek najdete na tomto místě už příští úterý v rámci reportáže z výstavy EICMA 2012.
Podrobnější informace a víc fotek najdete na tomto místě už příští úterý v rámci reportáže z výstavy EICMA 2012.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz