ktm_unor




Intermot: nové BMW R 1200 R a RS

První oficiální den Intermotu zahájili domácí, a vzali to pěkně od podlahy. Do Kolína přivezli tři novinky: podle očekávaní se tu představilo nové vodou chlazené R1200R, trochu překvapivě jeho cestovně-sportovní verze RS a zásadní modernizací prošel supersport S1000RR.

Kapitoly článku

R 1200 R

Klasický roadster vzhledově omládl a především v bílém provedení s červeným rámem z něj vyzařuje dynamický a sportovní šmrnc. Kompaktnější přední část s LED světlem a štíhlá podsedlovka nechávají ještě lépe vyniknout atletickou figuru modelu R 1200 R, a modernější design dostala také přístrojovka. Nové tvary má i výfuková koncovka.
Novinku pohání stejný dvouválcový boxer, jaký BMW používá v modelech R 1200 GS,
R 1200 RT a také v další, právě představené novince R 1200 RS. Parametry mají hodnotu 92 kW (125 koní) v 7 750 otáčkách a 125 Nm při 6 500 ot. za min., a podle BMW by se měl zlepšit také jeho průběh v celém rozsahu otáček. Modifikovaný airbox a centálně umístěný chladič pomohly k zeštíhlení postavy.
Podvozek tvoří nový rám, vpředu odpružený převrácenou 45mm vidlicí, kterou vzadu doplňuje systém EVO Paralever. V základní výbavě zákazník dostane ABS, stabilizační systém ASC a dva jízdní režimy Rain a Road. Za příplatek je pak možné dovybavit motorku režimem Pro s dynamickou kontrolou trakce (DTC). V seznamu nadstandardní výbavy je také poslední generace elektronicky stavitelného podvozku ESA, denní svícení LED, řadící asistent a další doplňky.

R 1200 RS

Zkratka RS (reise und sport) symbolizuje sportovně-cestovní zaměření další novinky, která koncepčně vychází z nového R 1200 R. Přední polokapotáž a vzpřímenější jízdní pozice jí ale předurčují ke komfortnějšímu způsobu cestování na delší vzdálenosti.

S 1000 RR

Momentálně jeden z nejlepších supersportů planety prošel další vlnou modernizací, které tentokrát šly ještě víc do hloubky než při minulém faceliftu. Kapoty dostaly nové tvary i barvy, přičemž poznávacím znamením stále zůstává asymetrický přední světlomet. Ten ale zároveň díky nové podobě dovolí bezpečně rozlišit novinku od předchozího modelu.
Vylepšený řadový čtyřválec teď disponuje hodnotami 146 kW (199 koní) při 13 500 otáčkách a 113 Nm v 10 500 ot za min. Točivý moment přitom posílil ve středních otáčkách a jeho špička dostupná v širším rozsahu (9 500 – 12 000), takže se dá očekávat ještě lepší ovladatelnost. Vylepšený je také hliníkový rám a geometrie, nově přibyla možnost příplatkového semi-aktivního podvozku DDC.
Hlavně díky použití nového výfukového systému se zároveň se povedlo dosáhnout snížení hmotnosti o 4 kila na konečných 204 kg s plnou nádrží.
Součástí standardní výbavy jsou jízdní režimy Rain, Sport a Race, za příplatek pak bude k mání varianta Pro se dvěma dalšími režimy Slick a User (nastavitelný) a možností přidat do výbavy také startovací asistent Launch Control nebo omezovač rychlosti při průjezdu boxovou uličkou.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist