yamaha_zari




Nové BMW F 800 GS Adventure

Z Bavorska dnes přišla zpráva, která potěší všechny dobrodruhy. BMW rozšiřuje nabídku cestovních endur střední kubatury o model F800GS ve verzi Adventure. Podobně jako u dvanáctistovky je nový Adventure lépe připraven na delší expedice i výlety do terénu.

Kapitoly článku

Od standardního modelu F800GS, který prošel modernizací před rokem, se Adventure liší hlavně větším plexištítem a 24litrovou nádrží (oproti 16litrové). Do terénu je Adventure vybaven širokými enduro stupačkami, nastavitelnou zesílenou pákou zadní brzdy a ochranným rámem pod motor. Samotný řadový dvouválec s kapalinovým chlazením o objemu 798 ccm s výkonem 85 koní zůstává beze změny, a na rámu z ocelových trubek bylo třeba provést pouze drobné úpravy související s větší nádrží.
F800GS Adventure má stejně jako všechny modely mnichovské značky ABS v základní výbavě, a přikoupit se dají ještě další elektronické asistenční systémy. Příplatková kontrola trakce s obchodním označením ASC (Automatic Stability Control) je navíc nově vybavena režimem Enduro a při jízdě po nezpevněném povrchu si díky tomu jezdec může dopřát větší intenzivnější prožitek - ASC i ABS dovolí v Enduro režimu pneumatikám větší prokluz při akceleraci i brzdění. V nabídce doplňkové výbavy je i elektronicky nastavitelné odpružení ESA.
Prvních tisíc kusů nového modelu F 800 GS Adventure půjde na trh pod označením “Launch Edition” ve speciálním barevném provedení a na výběr bude ze tří paketů výbavy. Sada Comfort zahrnuje palubní počítač, vyhřívané rukojeti a hlavní stojan. V paketu Enduro dostanete ASC včetně Enduro režimu a balíček Special accessories obsahuje sadu hliníkových kufrů, nosič pro topcase a navigaci  BMW Motorrad Navigator Adventure včetně montážní sady.

Hlavní rozdíly mezi BMW F 800 GS Adventure a F 800 GS:

Robustnější design kapotáže
Větší, 24litrová nádrž paliva (+ 8 litrů).
Delší dojezd (zhruba o 120 km).
Enduro režim jako nový prvek dostupný v kombinaci s ASC.
Zaesílený pomocný rám
O 10 mm vyšší sedlo
O 15 kg vyšší hmotnost
Větší plexištít
Široké enduro stupačky
Nastavitelná a zesílená páka zadní brzdy
Ochranný rám motoru
Držáky bočních kufrů slouží zároveň jako ochranné rámy

Oficiální video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist