CF Moto V.02-NK Concept je dost možná nejzajímavější čínský naháč
Text: Dominik Valášek | Foto: CF Moto | Zveřejněno: 26.3.2018 | Zobrazeno: 18 729x
Pod krkolomným názvem se ukrývá svalnatý sportovní naháč, podobný do určité míry aktuálním strojům od KTM. Tato podoba ale rozhodně není náhodná. KTM totiž vkročilo s CF Moto do spolupráce a právě V.02-NK Concept je jejím plodem.
Vzhled ostře střiženého naháče pochází z pera rakouského designového studia Kiska Design, což je ta samá společnost, která navrhuje design právě i pro KTM. Rakouský je navíc i motor. Jedná se o základ ve staré platformě dvouválce LC8, který si Číňané odkoupili pro svoje použití a z původních 990 ccm upravili na objem lehce přesahující jeden litr.
V.02-NK Concept se dále chlubí třeba brzdami Brembo nebo pružícími komponenty Öhlins, ale na druhou stranu nelze říci, že by byl čínský koncept poskládán výhradně z cizích dílů. Třeba rám a celková konstrukce náleží značce samotné a objevuje se tu pár zajímavých (leč ne zcela nových) řešení.
Přední vrchní část rámu je příhradová, ta spodní potom hliníková a doplněná jednostrannou kyvkou. Vůbec nejzajímavější je ovšem umístění chladiče. Místo aby se chladič nacházel v běžné pozici za předními vidlicemi, je umístěn pod sedlem, nad zadním kolem. Chladný vzduch je k němu potom přiváděn skrz karbonové průduchy, vedoucí z oblasti pod nádrží až dozadu a zároveň podpírající sedlo.
Na druhou stranu je nutné poznamenat, že třeba nápad s chladičem pod sedlem není úplně vlastní. Již dříve se objevil u italských motorek Benelli a právě bývalý šéf Benelli Pierluigi Marconi stojí za návrhem stroje pro CFMoto
V.02-NK je v tuto chvíli stále jen konceptem, ale jedná se o nejzajímavější a rozhodně také nejvýkonnější čínský stroj, jaký jsme za hodně dlouhou dobu viděli. Jeho výroba se navíc nezadržitelně blíží a na trh se velký naháč dostaví v roce 2020. Po modelu 650NK s řadovým dvouválcem se bude jednat o další velký model zaměřený „na západ“ a nebude poslední. Za nedlouho jej má následovat ještě celá řada nových motorek, postavených na platformě staré generace motoru LC8.
Video
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.