ktm_unor




Italjet zešílel, do Dragsteru nacpal sedmistovku!

Skoro se zdá, jako by italský výrobce konstrukčně unikátních skútrů každý rok trumfoval sám sebe. Když předloni přišel s Dragsterem vybaveným jednoválcovou 450 s řazením, byla to bomba. Loni ovšem ukázal variantu s dvouválcem 559 a evidentně mu to nestačí, protože letos už sáhl po sedmistovce!

Kapitoly článku

Čert ví, koho napadlo, že ty předchozí objemové varianty jsou moc slabé a že sedmikilo bude akorát, ale každopádně tuhle třetí verzi už si snad opravdu budete moci koupit. Před dvěma lety bylo u čtyřistapadesátky (oficiálně se jmenovala Dragster 500GP) oznámeno, že se bude vyrábět v roce 2024, k čemuž nedošlo, loni u Dragsteru 559 Twin Italové tvrdili, že ho začnou vyrábět na konci tohoto roku, k čemuž taky evidentně nedošlo, ale nejnovější Dragster 700 Twin už by opravdu mohl spatřit světlo světa ve více než jenom prototypové formě. Italjet říká, že půjde o limitovanou edici 700 kusů a na webu už má dokonce i e-shop, kde si můžete předobjednat stroj s číslem, které se vám líbí nejvíce, a to za zálohu 1500 eur. Celý skútr už má dokonce i přesnou cenovku, to také svědčí o tom, že by to s tou výrobou mohlo dopadnout, přičemž zájemci si musejí připravit 14 900 eur, tedy zhruba 380 tisíc korun. Dost peněz za skútr? Přátelé, tohle ale přeci žádný skútr není!

Evoluce šílenosti: nahoře Dragster 500GP a Dragster 559 Twin, dole Dragster 700 Twin

Dragster 700 Twin má ze skútru jenom siluetu a 15“ kola, ovšem obutá do širokých lepivek 120/160 mm, jinak jde o sportovní, agresivně tvarovaný motocykl se špičkovým podvozkem a dvouválcem s šestistupňovou, přímo řazenou převodovkou. Pokud máte pocit, že jste ten motor už někde viděli a že vám až podezřele připomíná motor, jaký do svých modelů dává CFMoto, tak jste na správné cestě. Akorát že u Italjetu se můžete potěšit ještě průhledným krytem spojky od DBK. Z objemu 698 cm3 dvouválec vydupe 68 koní při 8500 otáčkách, takže ani nevadí, že proti loňské verzi Dragster nabral deset kilo na současných 190 kg. Rám vypadá hodně podobně jako loni, trochu se změnil tvar kyvné vidlice a lehce upravený je i design plastů. I když v té brutální změti křidélek to skoro není poznat.

 

Co je úplně jinak, to je výfuková soustava, sedmikilo přijíždí s titanovým výfukem Akrapovič s dvojicí koncovek vytažených až za sedlo. Taková trochu Ducati Superleggera… Přední masivní USD vidlici dodala italská značka Marzocchi, tlumič řízení a zadní tlumič potom švédský Öhlins, přičemž zůstalo to zajímavé štelování výšky zádě na pravé straně kyvky. Brzdy nesou značku Brembo. Navzdory tomu, že je světlá výška pouhých 80 mm, tak sedlo leží až v 815 mm a dost nás mrzí, že Italjet neudává rozvor, protože ten vypadá být hodně dlouhý. Loni to bylo 1542 mm a vzhledem k podobnosti podvozku se asi budeme pohybovat kolem této hodnoty. Prostě velmi netradiční jednostopý stroj převlečený za MotoGP skútr.

Když už jsme u té MotoGP, tak na stánku Italjetu najdete Dragster 300 v provedení Gresini, které potěší všechny fanoušky bratrů Márquezů, Italjet je sponzorem jejich týmu. Na výběr bude mezi standardním provedením, které se od základu liší akorát barvou, anebo Limited Edition na podvozku Öhlins. Chybět nemůže ani dvoustovka v barvách Malossi z letošní Malossi Racing Academy – napřesrok se bude pokračovat s třístovkou.

Co byste mohli přehlédnout, je nový model nazvaný Speedster, resp. byste si ho mohli snadno splést s Dragsterem. Taky takový ostře řezaný rádoby skútr… Jenže když se na něj zadíváte pořádně, zjistíte, že tohle už je opravdový normální skútr. Design je pořád hodně agresivní, ovšem rám je ukrytý pod plasty (a nejspíš nebude tak mohutný jako u Dragsteru) a přední kolo vede konvenční teleskopická vidlice. Tohle bude skútr pro ty, kdo obdivují sportovní přístup Italjetu, ale buď si nemohou dovolit či odmítají dát skoro 140 tisíc za variátorovou stopětadvacítku, anebo je na ně Dragster prostě moc extravagantní. Speedster má být dostupný od léta 2025, nabízet se budou verze 125 a 200 v černo-žluté a černo-červené kombinaci za podstatně vstřícnější cenu, která v Itálii klesla pod 4000 eur, u nás tedy zhruba za kilíčko.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist