Jawa 660 Sportard se představuje
Text: Jan Krajíček | Foto: Press | Zveřejněno: 14.4.2011 | Zobrazeno: 65 869x
Roky byla ve vývoji, dlouho na ni věrní fandové značky čekali, a když už je konečně na světě, nikdo stále mnoho neví. Řeč je o nové Jawě 660 Sportard, která je už pár týdnů na světě. Jelikož však týnecká společnost na reklamu a komunikaci s médii moc nesází, začal se Sportard prodávat bez jakéhokoliv marketingového humbuku, a tak jsme se sami pokusili zjistit některé informace, o nichž se nejen na našem fóru živě diskutuje. Dobrou zprávou rozhodně je, že všichni se s novou Jawou budeme moci seznámit už tuto sobotu u příležitosti prvního z řady Jawa-dnů.
Podle posledních zpráv je však Jawa Sportard 660 už téměř měsíc v prodeji. První prodaný kus již jezdí v Rusku, kde podle týnecké společnosti sklidil na motocyklové výstavě velmi pozitivní ohlas, podobně jako na nedávné výstavě v Irsku, a připravuje se také export do Belgie (viz video z výstavy).
U nás zatím prvních pět zákazníků čeká na „první edici“ (tzv. nultou verzi) Sportarda, která se však vinou objemné zakázky dvoudobých třistapadesátek do zahraničí mírně opozdila. Nultá edice v počtu celkem 20 kusů za 168 500 Kč má však „nadstandardní“ výbavu v podobě pneumatik Continental Conti Road Attack (zadní plášť navíc 180ku oproti standardní 150ce), svařovaná řidítka, diodová světla a čiré mini-blinkry. Pozdější série Sportarda, o níž podle Jiřího Krafta projevily předběžný zájem desítky zákazníků, půjdou s cenou o něco níže. Do konce září navíc platí speciální akce, kdy ke každé zakoupené Jawě obdrží zákazníci přilbu, bundu a tričko, a ke Sportardu navrch víkendový pobyt na české chalupě.
A co nabízí samotná Jawa Sportard 660? Především starý známý jednoválec Minarelli 660 ccm, s nímž se už nějakou dobu setkáváme třeba u Yamahy (modely XT a Ténéré). Tenhle vyhlášený držák o výkonu 48 koní při 6000 ot. a krouťáku 57,5 Nm o 500 ot. níže nabízí především výborný poměr cena/výkon/spolehlivost. Pětirychlostní Sportard o provozní hmotnosti 198 kg (tedy s plnou 15 litrovou nádrží) vyjel na sedmnáctipalcových kolech s nazutou 120kou vpředu a 150 vzadu (případně je připravena „motardovitější“ verze 130/180.
Zajímavý je také výčet provenience jednotlivých komponentů, který dokazuje, že nová Jawa není žádná asijská skládačka. Z domácí výroby pochází rám motocyklu, brýle, výfukový systém, středy kol s výpletem, řetěz, sedlo a nádrž s plasty. Z Itálie pochází kromě motoru Minarelli také přední teleskopy Paioli, zadní kyvná vidlice, tlumící jednotka Bitubo a ovládací přepínače. Chladič a ráfky jsou německé provenience, vstřikování a airbox z Japonska. Přístrojovka se vyrábí na Taiwanu a „Made in China“ byste našli na brzdových třmenech Brembo (totožné s Yamahou 660 Ténéré). Jawa slibuje, že se poučila z potíží, které provázely výrobu předchozí 650ky, a že nyní kladla na výběr kvalitních komponentů velký důraz. V našem fóru nebo na oficiálních facebookových stránkách Jawy již ohledně Sportarda probíhá bouřlivá diskuze, a stejná se jistě rozproudí i pod tímto článkem. Samotná Jawa se snaží zamezit spekulacím a hodlá veřejnost seznámit s novým modelem prostřednictvím série předváděcích akcí. První Jawa Den se tak uskuteční již tuto sobotu 16.4. v Táboře u zimního stadionu, kde bude ke svezení kromě starších modelů Jawa připraven samozřejmě i nový Sportard. Všichni tak budou mít možnost si novou Jawu detailně prohlédnout a také vyzkoušet její jízdní vlastnosti. A pokud to máte do Tábora daleko, nezoufejte. Další Jawa Dny se připravují v Berouně, v Praze nebo na Kladně.
Informace o redaktorovi
Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)