Eicma: MV Agusta Turismo Veloce 800
Text: Jan Krajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: MV Agusta | Zveřejněno: 4.11.2013 | Zobrazeno: 17 857x
Jako první se den před zahájením výstavy Eicma v Miláně představila domácí značka MV Agusta. V Pontedeře nachystali pro příští sezónu nový model z kategorie, která není pro slavnou italskou továrnu úplně běžná. Jde o cestovní stroj MV Agusta Turismo Veloce. Ten je přímo nabitý elektronikou, díky které se pochlubil i semi-aktivním podvozkem.
Kapitoly článku
Cestovní zaměření prozrazuje novinka už na první pohled – vyšší plexi štítek, boční kapotáž, kryty rukojetí řídítek (všimněte si vestavěných blinkrů), spodní kryty motoru, široké dělené sedlo a k verzi Lusso i perfektně ladící boční kufry (objem 2x30 l) předurčují Turismo Veloce na dlouhé cesty. Ovšem nechybí ani obvyklé designové prvky manifestující agresivní a sportovní charakter značky, o čemž svědčí třeba charakteristické letmo uložené zadní kolo, špičatá maska s hranatým LED světlem, výrazný poodhalený rám, trojitá koncovka výfuku či subtilní podsedlovka zakončená zadním, rovněž diodovým světlem.
A právě kompletní LED osvětlení je jednou z novinek, se kterou se MV Agusta prostřednictvím cesťáku chlubí. Kromě toho tedy najdeme na Turismo Veloce zmiňovaný 800 ccm tříválec s výkonem 125 koní (v 11600 ot./min.) a točivým momentem 84 Nm (v 8600 ot.). Výrobce udává i maximální rychlost – 240 km/h. Tříválec bude na cestách připraven pracovat ve čtyřech režimech palivové mapy. Mód Turismo přinese hladký průběh výkonu a pustí z motoru max. 100 koní, zatímco plný výkon a neočesanou křivku výkonu nabídne režim Sport. Režim Rain je určen pro jízdu za deště a jinak snížené přilnavosti a automaticky nastaví osmistupňovou kontrolu prokluzu na maximum. V posledním režimu Custom si jezdec může sám nastavit úroveň jednotlivých elektronických asistenčních systémů. Mezi ně ještě patří dvě výkonnostní křivky motoru, dvoustupňový omezovač otáček (Hard a Soft), dvoustupňová odezva na plyn a rovněž dvě úrovně brzdného účinku motoru. Chybět nebude ani tempomat udržující konstantní rychlost. Novinkou v kategorii cesťáků je potom jak „Anti Wheelie System“ zabraňující stavění motorky na zadní, tak i systém elektronicky asistovaného řazení EAS 2, který umožní řadit rychlosti i bez mačkání spojkové páčky. Samozřejmostí je systém ABS.
Oba modely Turismo Veloce se pochlubily i cestovně laděnými tlumiči. Základní model má vpředu USD vidlici Marzocchi (prům. 43 mm), vzadu centrální tlumič Sachs, oboje plně stavitelné. Prémiové Lusso se oproti tomu honosí přední vidlicí Sachs a především semi-aktivním podvozkem ovládaným systémem MVCSC (MV Chasis Stability Control) na bázi technologie Skyhook, která vyhodnocuje akceleraci, deceleraci a náklon stroje a průběžně upravuje tuhost tlumičů. Závan elektronické moderny zasáhl nejen motor a podvozek, ale i přístrojovku, kde najdeme 5“ barevný TFT displej poskytující krom obvyklých údajů samozřejmě i informace o činnosti elektronických systémů. Přístrojovka je schopna spojení s mobilem přes Bluetooth, verze Lusso navíc poskytne i vestavěnou GPS.
Cestovatele bude jistě zajímat i podstatný údaj o hmotnosti stroje a kapacitě palivové nádrže. Nádrž je na obou verzích 20litrová, kdežto suchá váha verze Lusso je o 13 kg vyšší než v základu (194 kg). Cena specifikací zatím nebyla stanovena a určitě nebude nikterak nízká, ale je víc než jasné, že MV Agusta Turismo Veloce vzbudí v kategorii cesťáků slušné pozdvižení…
Další foto z výstavy Eicma
Rivale 800
Informace o redaktorovi
Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)