yamaha_brezen




Strojem pro letošní celosezónní test se stává....

Po roční pauze jsme se opět rozhodli vzít si nějaký stroj na celosezónní test. Volba nakonec padla na produkt skupiny Piaggio, kam patří značky Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa. Tak co myslíte, bude to zabijácká Aprilia V4, třeba nové Tuono, co už je u dealera na Ořechu k vidění, terénní Tuareg, stylová či cestovní Guzzi, nějaký „dělňas" od Piaggia nebo budeme dělat parádu na Vespě?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nastražte uši, tramtadadá! Celou sezónu 2025 budeme testovat Vespu GTS 310 SuperSport a jejím správcem budu já - Zajoch. Leckdo si teď asi klepe na čelo a říká si, že jsme se zbláznili a proč jsme si z těch všech šťavnatých a zajímavých motorek vybrali zrovna Vespu? A my na to máme hned několik odpovědí.

  1. Jak mnozí z vás ví, v létě si blbě zlámal ruku a tenhle lehký ale svižný skútr je prostě ideální prostředek na rozježdění, rozkoukání a nabrání nějaké jezdecké formy. Už jsem jel po Praze na na naší Hondě Monkey 125, o něco těžší a větší Vespa je další level, ze kterého pak zase můžu pokročit na větší motorky.
     
  2. Redakce sídlí v Praze, většina kmenových členů žije v Praze včetně mě, většina denního ježdění včetně vyzvedávání a vracení motorek se odehrává v témže městě, a tohle je skútr, čili stroj primárně vymyšlený k ježdění po městě. Vhodnější druh motorky na podobné užití nenajdete. Z tohohle pohledu je to pro nás prostě nejužitečnější a nejracionálnější varianta, navíc skoro nic nežere. Mimochodem, všichni, kdo chcete dlouhodobý test na 50 000 km, spočítali jste si, kolik to stojí jenom v benzínu? Zpět ale k naší Vespě, která díky svému většímu objemu, stejně jako nám Pražákům, skvěle poslouží i kolegům ze vzdálenějších měst, protože na ní nebude takový problém  dojet i k nim domů.
     
  3. Ač se to nezdá, třistadesítka je výrazná novinka značky. Zvenku je to sice pořád stará dobrá Vespa ale pod kapotou jí bije úplně nové srdce. Motor hpe s objemem 310 cm3 sice vychází z předchozí dvěstěsedmdesátky, 70 % jeho dílů je ale úplně nových. Vyšší objem znamená vyšší výkon (25 koní) a motor je se skoro 29 newtonmetry o 3 newtonmetry silnější. Tohle by mohlo bavit i zkušené motorkáře a jak už bylo řečeno, nepasuje to Vespičku jen do role městského dělníka. Měla by bez problémů zvládnout i větší výlety. Mimo to má také o něco méně žrát a být celkově kultivovanější. No a protože je to motor nový, vyplatí se si na něj posvítit v delším horizontu.
     
  4. Vespu prostě milujeme. Je nádherná, každý se na ní rád podívá a sveze se. Už teď je mi jasný, že utratím zbytečně moc peněz za kafe. Cestou do práce si to trochu protáhnout, postavit ji před kavárnou na sluníčko a pokochat se… To je sice hezký, na druhou stranu je ale Vespa taky na míle vzdálená mé ideální představě o skútru jako praktickém pracantovi, co má mít hlavně obří prostor pod sedlem, ochránit v zimě, být mega pohodlný a odolný. Víc od skútru nepotřebuju. Jak se ale v každodenním boji osvědčí tahle kráska, o které ve spoustě ohledů vzhled předchází funkci? Dokáže mě přesvědčit o tom, že je to fakt dobrý skútr a obhájí si přitom svou cenovku? Nebo to bude fajn na koukání a svezení, ale stejně bych nakonec radši ušetřil nějakou kačku a koupil si levnějšího japonského dříče?

Otazníků a věcí ke zkoumání bude nakonec dost. Abychom se do všeho zmíněného mohli pustit co nejdřív a v co nejlepší parádě, dostali jsme naší Vespu od importéra navíc řádně nazbrojenou. Přepravní kapacitu ještě rozšiřuje zadní topcase, k němu patří nezbytný nosič a z jeho přítomnosti díky opěrce budou profitovat také spolujezdci a spolujezdkyně. Další doplňky proti tomu rozšiřují možnost použití skútru i do velmi nemotorkářského počasí. Otazníkem je, jak moc pomůže bojovat s větrem a deštěm minimalistický přední štítek. Naopak léty ověřenou záležitostí jsou vyhřívané rukojeti a skútrová deka přes nohy. S tímhle „winterpacketem“ by nás nemělo zastavit žádné počasí.

Jenže každá sranda něco stojí a u Vespy, jakožto prémiové stylovky, sranda stojí dost. Základní Vespa GTS 310 ve třech lesklých metalických barvách stojí 188 900,-. GTS 310 Super se proti tomu liší výraznějšími barvami a hezčím sedlem s linkou, stojí ale také o 10 000,- víc. No a náš testovaný SuperSport je prozatímní král nabídky. Má specifickou grafiku, přední „kravatu“ v karbonovém vzhledu, chromové doplňky jsou vyvedené v černém lesku a k tomu je na výběr z pěti barev, tří matných a dvou lesklých. Mně přijde naprosto skvělá „aviácká“ modrá Blu Eclettico, nicméně naše kráska je vyvedená v kombinaci Grigrio Travolgente Matt, tedy takové antracitové matné. Jako třešinka na dortu je ještě hezčí prošívané sedlo z lepších materiálů. Takhle vyvedený SuperSport stojí 199 900,-, ale to není vše, jak by řekl Horst Fuchs. Když k tomu přičteme všechny doplňky, dostaneme se na finálních 235 000,-. Uffff. Už jsem ale říkal, že je krásná? :)

Tohle je tedy náš první stroj na celosezónní test. Samozřejmě se můžete těšit na samostatný test novinky, Vespičku uvidíte v nějakém tom srovnáváku a dění kolem ní můžete sledovat také v našem redakčním deníku. Já teď už ale najíždím první zajížděcí kilometry a zvrhle doufám, že se jarní počasí ještě na chviličku pokazí a teploty padly někam k nule. Jak jinak totiž otestuju naši zimní výbavu? No a taky jsem samozřejmě zvědavý, jak to s námi Vespička ustojí, co na ní po sezóně řeknu a jak se mi s ní bude na konci sezóny loučit. Co myslíte, bude to láska na celý život, nebo jenom krátký milostný úlet?

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.
Motokatalog.cz



TOPlist