Legenda jménem Vmax má před sebou poslední měsíce výroby
Text: Dominik Valášek | Foto: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 18.3.2017 | Zobrazeno: 28 503x
Nízké prodeje aktuálního modelu a k tomu přidané potíže s úpravami na emisní normu Euro 4. To jsou faktory, které přivedly bájného „silničního dragstera“ v podobě Yamahy Vmax ke konci života.
První V-Max 1200 (tehdy ještě oficiálně pojmenovaný s pomlčkou v názvu) se zrodil již v roce 1985 a prakticky jen s minimálními úpravami přežil na trhu neuvěřitelných 22 let. Přestože prodeje V-Maxu nikdy nebyly zrovna ve vysokých číslech, podařilo se svalnaté Yamaze vybudovat určitý kultovní status.
Ještě než se v roce 2007 odebrala první generace k důchodu, už byl v Tokiu představen první koncept nového modelu, který přišel v roce 2009. Nový stroj – tentokrát již nazvaný Vmax bez pomlčky – navázal tam, kde ten předchozí skončil. Opět se jednalo o svalnatého křížence mezi cruiserem a naháčem, jenž se s výkonem 200 koní stal nakrátko dokonce nejvýkonnější sériovou motorkou světa.
Vypadá to ovšem, že osm let na trhu pro stávající model stačilo. Prodeje nejsou v poslední době zrovna ukázkové a navíc zakročila ekologická norma Euro 4, která by další ponechání na trhu prodražila.
U Yamahy proto padlo definitivní rozhodnutí, že Vmax končí a to prozatím bez nástupce. Posledních několik kusů (konkrétně by se mělo jednat ještě asi o 120 motorek) bude vyrobeno v průběhu nadcházejících měsíců a v srpnu letošního roku bude produkce Vmaxu definitivně ukončena.
Právě teď je tedy jedna z posledních příležitostí koupit si legendární muscle-cruiser jako nový. Na evropském trhu se kvůli emisím stále ještě prodává modelový ročník 2016 a nejposlednější model 2017, jenž je k mání v USA a v Japonsku, se k nám už ani nedostane.
Redakční test V-Maxu a kompletní informace o modelu v motokatalogu.
Oficiální video
Informace o redaktorovi
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)