AJP PR5 250 Enduro
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Foto: Radek !GAS! Michna | Zveřejněno: 3.5.2012 | Zobrazeno: 45 982x
Láká vás proniknout do tajů blátivého světa, ale nechcete pořizovat ostré překoňované enduro, které vás zahodí hned za vraty a krom toho se bude každých deset motohodin hlásit o servis? Pak popřemýšlejte o portugalské mašině AJP PR5 250 Enduro. V terénu totiž leccos dokáže a jeho mírumilovný čtyřtaktní vzducháč na bázi Hondy XR 250R vám průvan v peněžence neudělá.
Kapitoly článku
Jestli tomu tak opravdu je, jsme měli šanci se přesvědčit během redakčního testu a musím přiznat, že jsme „ájépéčku“ nedali nic zadarmo. Portugalec musel létat vzduchem, dávat pořádně příkré výjezdy a proplétat se krkolomným terénem Gasova revíru.
AJP PR5 se tváří poměrně přísným výrazem vyzrálého offroaďáka a člověk by ho bez mrknutí oka zaškatulkoval mezi ostré soutěžáky. Je to díky vysokým zdvihům stavitelného odpružení Sachs, hezky tvarovaným plastům, povedené masce, ale i sériově montovaným bástrům, či protektoru motoru i naostřeným stupačkám. Fešácké jsou taktéž černé ráfky, zubaté kotouče, bezhrazdová řidítka Reikon, či fortelně působící hliníkový rám a mohutná výfuková koncovka. Mimochodem, ta by klidně mohla být uchycena pomocí klasické objímky místo držáku na čtveřici nýtků.
Zajímavý detailem je víčko nádrže v zadní části sedla. Je to díky praktické nádrži z transparentního plastu, která se uvelebila přímo pod sedlem a pobere 7,5 litrů benzínu. Centralizace

Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec vychází z agregátu XR 250R, který proslul svojí spolehlivostí, životností a nenáročností na servis. Jeho přesný objem je 249 ccm, funguje se


Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm