BMW G650Xchallenge
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický , Dan Šeiner | Zveřejněno: 27.6.2007 | Zobrazeno: 34 179x
Je to už nějaký ten pátek zpátky, kdy německá značka BMW představila motorkářské veřejnosti motocykly jednoválcové koncepce. V nabídce BMW ještě stále najdeme populární jednoválce řady F, které vždy vynikaly spolehlivostí a také dostupností. Pro letošní sezónu BMW naservírovalo svým příznivcům hned tři zbrusu nové modely řady G 650X, které do jisté míry vycházejí z koncepce zmiňované osvědčené řady F650 - především použitým, ale důkladně upraveným motorem BMW Rotax.

Xchallenge
se u BMW stal jakousi vstupenkou do světa jednoválcových terénních endur. Je vůbec nejlehčím a nejterénějším bavorákem všech dob. Tvrdé sedlo, které je položené hodně vysoko nad zemí a se spolujezdcem nepočítá, kovové stupačky, suchá hmotnost 144 kilogramů nebo přední vidlice typu upside-down jsou toho jednoznačným důkazem! A aby bylo jasné, že máte tu čest se strojem exotické a konstrukčně výjimečné značky BMW, vaši pozornost upoutá systém pneumatického odpružení zadního kola, který se již osvědčil u větší sestřičky BMW HP2.Tyto předpoklady pravého teréňáku, s kombinací charakteristických výjimečností značky BMW, mi nedaly spát a nemohl jsem se dočkat prvních zkušeností v sedle Xchallenge.



Dále se na displeji zobrazí kilometry ujeté od okamžiku aktivace rezervy paliva. Tato funkce se mi opravdu osvědčila a dávám plusové body! Ovládání směrovek je na tomto bavoráku klasicky na levé straně řídítek - avšak nezvykle na spodní části skříňky s tlačítkem klaksonu na místě, kde většinou bývá ovládání směrovek. První křižovatky proto projíždím italským stylem s neustálým troubením. Je to otázka času a pomalu si zvykám. Výhled ve zpětných zrcátkách není špatný, i když chvění ve vyšších rychlostech výhled hodně omezují.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Dan Šeiner - (Odebírat články autora)