Téma: Vůle na hnacím kole olejového čerpadla
2.2.2013 v 18:28
Ahoj všem. XJ mi nepříjemně rachtalo na volnoběžné otáčky. Hledal jsem po netu a dočetl jsem se, že to dělá povolené kolečko primárního převodu a po zmáčknutí spojky se to utiší, jenže u mě s tím vymáčknutí spojky nic neudělalo. Dával jsem to tedy za vinu už hodně povolené oné matici. Jenže po rozborce jsem zjistil následující:
Ten kolík vymačkal díru ve spojkovém koši a tím vznikla ta vůle. Máte někdo nápad jak by to šlo opravit?
Ten kolík vymačkal díru ve spojkovém koši a tím vznikla ta vůle. Máte někdo nápad jak by to šlo opravit?
1 reakcí na tento příspěvek Vůle na hnacím kole olejového čerpadla
[url= je vidět, že na vrtání moc místa není. Je tam drážka na pojistný kroužek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle na hnacím kole olejového čerpadla
Joxa> nemyslel jsem o milimetr větší díru, jen srovnat ovalitu, i když pak je otázka, kde seženeš o pár desetin silnější kolík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle na hnacím kole olejového čerpadla
choze69>
A vyvrtat úplně novou díru o kousek vedle ?
A vyvrtat úplně novou díru o kousek vedle ?
Zkoušeli jste to někdo vrtat? já jo. A je to tvrdý jako prase. Rozhodně nedoporučuju vrtat.
Druhá věc je ta že přímo pod dírou je kluzný ložisko,takže pokud se nezadaří ,tak celej koš může vyhodit. To kluzný ložisko ti nikdo neudělá - ověřeno.
Druhá věc je ta že přímo pod dírou je kluzný ložisko,takže pokud se nezadaří ,tak celej koš může vyhodit. To kluzný ložisko ti nikdo neudělá - ověřeno.
já bych se na to vyprd. krom hluku (kterej nasere, chápu) to ničemu nevadí, zato pokud se nevydaří oprava, může to bejt horší než když to necháš tak. Max bych zkusil silnější kolík, pokud tam půjde napasovat, nicméně jestli někde seženeš/vyrobíš něco vhodnýho s odpovídající povrchovou úpravou, toť otázka...
1 reakcí na tento příspěvek Vůle na hnacím kole olejového čerpadla
Nedoporučuju, z nerezi pravděpodobně praskne...
Máš dvě možnosti, buď nechat vyvrtat jinou díru, nebo abnormální kolík.
mrkni sem http://www.perovnausti.cz/ http://exteobchod.cz/104-din-6325-
Ten střed s kluzným ložiskem se dá vylisovat? Jaký průměr má kolík?
Naposledy editováno 05.02.2013 13:05:12
Máš dvě možnosti, buď nechat vyvrtat jinou díru, nebo abnormální kolík.
mrkni sem http://www.perovnausti.cz/ http://exteobchod.cz/104-din-6325-
Ten střed s kluzným ložiskem se dá vylisovat? Jaký průměr má kolík?
Naposledy editováno 05.02.2013 13:05:12
každopádně aspoň dotaz nezapadl mezi šmelíme a jakou motorku pro začátečníka...a jak to tak vypadá, třeba se najde i dobré řešení...
tu nerez bych taky nedoporučoval
mira-xj nezkoušel jsem to vrtat, ale nic není nemožné a to ložisko nejde ven?
kodl77 to by mohlo klapnout..ten odkaz
joxa měl jsem XJ a před nedávnem jsem měnil kámošovi na XJ lamely, vím, o čem mluvíš..
ložisko sólo není a koš je darda( ale vůli tam neměl, tak jsem to až tak nerozebíral)
Naposledy editováno 05.02.2013 20:40:45
tu nerez bych taky nedoporučoval
mira-xj nezkoušel jsem to vrtat, ale nic není nemožné a to ložisko nejde ven?
kodl77 to by mohlo klapnout..ten odkaz
joxa měl jsem XJ a před nedávnem jsem měnil kámošovi na XJ lamely, vím, o čem mluvíš..
ložisko sólo není a koš je darda( ale vůli tam neměl, tak jsem to až tak nerozebíral)
Naposledy editováno 05.02.2013 20:40:45
No, udělám to asi následovně. V pátek si jedu pro opravené kolo-vařili a frézovali náboj, tak ten koš vezmu sebou při jedné cestě a poptám se jich, jak to vidí oni. Pán dělá renovace hlav a podle recenzí je to fakt machr, tak doufám, že ne něco příjdeme.
Zdravím já mám stejný problém na svém XJ r.v. 2000. Pokud odšroubuji zátku na olej tak je tam slyšet klepání jak kdyby tam bylo něco povoleného a po zmáčknutí spojky se to zesílí. S víčkem to je slyšet jen při zmáčklé spojce. Ale po rozdělání jsem přišel akorát na to že je vůle na tom hnacím kole olej. čerpadla v tom vymačkaném količku. A pak mám poměrně velkou vůli i na tom hnaném kolečku co je přímo na čerpadle asi tak cca 4mm má vůli což mě přijde dost. Mám u toho strach aby se to tam časem nějak nešprajclo. S opravou těch vůli bych problém neměl pač v oboru dělám, ale spíš moje otázka zní zda tam ty vůle nemají třeba schválně z nějakého provozního důvodů, ale moc mě nenapadá jakej. Podle mě by tam měla být ta vůle minimální až skoro žádná Na jiném fóru jsem četl že oprava když se vymezila ta vule, tak pomohla, ale další člověk tam psal že to tam je asi schválně. Tak teď nevím jak to má být správně :) mám strach abych to tou opravou třeba ještě nezhoršil. Děkuji za případné poznatky :)
Zdravím, koupil jsem si také xj600 z r. 1992 a při volnoběžných otáčkách mi v motoru také klepe. Má to najeto 110tis km. Jen při zmáčknutí spojky se to mírně utiší..a při otůrování klepání zmizí úplně. Chci se zeptat jestli si myslíte, že je to stejnej problém jak máte vy nebo jen seřídit vůli ventilů ? ..dík za radu
Je to možné, akorát mě to dělá rachot při zmáčknutí spojky. To chce rozdělat a podívat se kde je problém. Mě jeden mechanik poradil že to můžou dělat spojkové lamely či plechy když už maj trochu vůli. Jinak ten količek na spojkovém koši co pohání čerpadlo mám opravený, teď ještě vyvložkuji to ozubené kolečko na čerpadle ať nemá takovou vůli do všech stran. No pak už jen smontovat dat nový olej a uvidí se co to provede zda se to zlepší či ne :) a pokud ne tak na to už prdim pač nic nebezpečného tam rozbitého není. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |