Téma: Suché mazivo
28.5.2014 v 23:02
Už 2 roky se ve fóru nediskutovalo suché mazivo. Tak co je nového? Stále je to suché špatné a je lepší Petrolej, Konkor, WD, Motul, Motorex či cokoliv jiného? Vývoj jde dopředu a samozřejmě i zkušenosti, tak co je nového? Je stále lepší mokré lepidlo nebo se ukázalo, že suché taky funguje. Teď jsem měnil řetězovku a začínám se suchým Profi Dry Lube, protože se mi zkrátka u minulé řetězovky osvědčilo. To jsem na ní najel ale jenom 10.000 km od novoty a míru opotřebení jsem vyhodnotil pouze podle toho, že jak si řetěz "sednul" nabylo ho potřeba nějak často napínat, tak asi netrpěl. Beru to prakticky, že nepotřebuju při každém mazání za 100,-Kč chemie, abych odstranil to staré mazivo nasycené bordelem, který brousí články a pak namazal nové. K tomu je nejlepší ještě používat různé pračky a sračky a modlit se, abych si nerozleptal O, X, XX, Z kroužky. Nepochybuji o tom, že nejlepší je kardan a když už tak mazací scootoiler nebo jak se to píše (když to správně čvachtá).
Když na 30.000 km použiju několik balení klasického mokrého maziva a několik balení čističů, tak mě to něco stojí a obávám se, že v součtu to bude víc než samotná hodnota řetězovky (která je z výroby naplněna vazelínou pro namáhané čepy a jde jenom o to zmírnit tření mezi články). O tom, že se s tím musím srát a mít zašpiněný ráfek a vše kolem řetězu nemluvě. Suché mazivo zkrátka v přebytku odpadne, ale nežere prach ze silnic a není třeba ho z řetězu složitě odstraňovat.
Tedy budu celou dobu mazat suchým a jestli mi životnost řetězu klesně třeba i o 30%, budu stále v plusu a hlavně s čistým ráfkem a vším dalším kolem.
Jaké jsou Vaše zkušenosti? Já osobně mám zkušenost s oběma a přikláním se k suchu.
Těším se na reakce.
Naposledy editováno 22.06.2020 21:26:48
Když na 30.000 km použiju několik balení klasického mokrého maziva a několik balení čističů, tak mě to něco stojí a obávám se, že v součtu to bude víc než samotná hodnota řetězovky (která je z výroby naplněna vazelínou pro namáhané čepy a jde jenom o to zmírnit tření mezi články). O tom, že se s tím musím srát a mít zašpiněný ráfek a vše kolem řetězu nemluvě. Suché mazivo zkrátka v přebytku odpadne, ale nežere prach ze silnic a není třeba ho z řetězu složitě odstraňovat.
Tedy budu celou dobu mazat suchým a jestli mi životnost řetězu klesně třeba i o 30%, budu stále v plusu a hlavně s čistým ráfkem a vším dalším kolem.
Jaké jsou Vaše zkušenosti? Já osobně mám zkušenost s oběma a přikláním se k suchu.
Těším se na reakce.
Naposledy editováno 22.06.2020 21:26:48
Používám PDL a pohoda S novou řetězovkou zatím cca 9000 km a absolutně žádný problém. Jednou, dvakrát za sezonu řetěz očistím pořádně od bordelu, co se tam nachytá kvůli dešti, loužím, debilním psům, a podobným neduhům, jinak je všechno čisté, nemastné, a prostě hezčí a lepší
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
hele, hoďte sem nějaký odkaz přímo na dané suché mazivo které používáte a jste spokojeni, rád bych si ho pořídil a též vyzkoušel
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
Chain Wax Lube
perfektní je i tohle, používám ho už přes rok a jiný nechci, nelepí to, nedělá to bordel a nemusí se mazat tak často jako u Motulu...
perfektní je i tohle, používám ho už přes rok a jiný nechci, nelepí to, nedělá to bordel a nemusí se mazat tak často jako u Motulu...
www.motorkari.cz/forum-detail/
ja zatim mam pouze v garazi od Wurtha, jeste jsem ale nevyjel :D ale budu sbirat poznatky a pak dam report
ja zatim mam pouze v garazi od Wurtha, jeste jsem ale nevyjel :D ale budu sbirat poznatky a pak dam report
No, mažu kettenmaxem a že bych měl velkou spotřebu maziva/čistidel se také říct nedá, klesla ani ne na polovinu od dob, kdy sem čistil hadrem. Mazal jsem Motulem road ale dělá to hnusnou lepivku, takže raději používám cokoliv řidšího, na cestách motorex nebo cokoliv je po ruce. Teď tam mám nějakou flašku rock oilu a to se chová dobře, příjemně překvapilo.
Suché mazivo sme měli na dovolence a že by to byl vyloženě nějaký zázrak, natolik zase za ty prachy nepřesvědčilo. Raději si střiknu řeaz častěji a hlavně ho vždycky očistím než jen mazat, aby se nedřel od sraček, a je to ok.
Suché mazivo sme měli na dovolence a že by to byl vyloženě nějaký zázrak, natolik zase za ty prachy nepřesvědčilo. Raději si střiknu řeaz častěji a hlavně ho vždycky očistím než jen mazat, aby se nedřel od sraček, a je to ok.
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
Kdyz zacnete pouzivat suchy mazivo, jak pred tim pripravite retez? Ocistit, vyprat???? Nebo neco vic? Sorry za offtopic, ale snad to patri k veci.
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
Už se o tom vedlo hodně témat - např. zde.
Osobně k tomu nemám moc důvěru, ale třeba jsem jenom přecitlivělej. Řetěz po 13.000 km vytahenej vyloženě nerovnoměrně, v místech otěru článků namodralej (jakoby zakalenej).
Osobně k tomu nemám moc důvěru, ale třeba jsem jenom přecitlivělej. Řetěz po 13.000 km vytahenej vyloženě nerovnoměrně, v místech otěru článků namodralej (jakoby zakalenej).
Mad_Cat píše: Chain Wax Lube
perfektní je i tohle, používám ho už přes rok a jiný nechci, nelepí to, nedělá to bordel a nemusí se mazat tak často jako u Motulu...
používám také,bylo to na doporučení tady z fóra a velká spokojenost.
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
To jsi na novém řetězu najel 10 000 km?
Já motorku koupil před 2 rokama s údajně novým řetězem (podle měření rozteče byl nový, ale nevím, jaký výrobce, jaké kroužky...) teď jsem ho po cca 13ti tisících měnil. Občas jsem jezdil v dešti, moc často jsem ho nemazal a nečistil.
Teď mam did s kroužkama podle celý abecedy a chovám se k němu trochu líp, tak uvidíme
každopádně motul mazadlo mě nijak neuráží, nevadí a dá se s ním žít.
taky asi záleží jak se jezdí rychle. když namažu a občas dotlačím rafiku ke 200km/h, tak je vidět, že je podsedlovka zaflákaná. Když jí otřu, namažu řetěz a jezdím pomaleji, tak je čistá
Teď mam did s kroužkama podle celý abecedy a chovám se k němu trochu líp, tak uvidíme
každopádně motul mazadlo mě nijak neuráží, nevadí a dá se s ním žít.
taky asi záleží jak se jezdí rychle. když namažu a občas dotlačím rafiku ke 200km/h, tak je vidět, že je podsedlovka zaflákaná. Když jí otřu, namažu řetěz a jezdím pomaleji, tak je čistá
sered> Myslím, že při přechodu stačí běžné očištění řetězu příslušným prostředkem. Určitě není nutné řetěz nějak drasticky sterilizovat, aby nedošlo k poškození kroužků. Ono se to suché mazivo časem prosadí samo (vytěsná zbytky mastného mazadla). Já jsem začínal se suchým mazivem po 2x a to vždy u nového řetězu, který není z výroby nijak přemazaný, je spíš jenom konzervovaný. Už se to kdysi řešilo na fóru, že není třeba žádná přehnaná alchymie.
Čistil jsem buď CleanChem-R, teď Arvou oplachovou z Hornbachu
Mazal jsem Repsolem, průhledný, když se to nepřežene, tak je taky fajn, zaliskaný jsem na VFRku měl jenom vůfuk zespoda, takové černé tečky, ale nic hrozného na čištění...
Teď mi kolega prodal nějaký sprej od Vavoline a je to jak sníh ve spreji, takže se asi vrátím k tomu Repsolu
Mazal jsem Repsolem, průhledný, když se to nepřežene, tak je taky fajn, zaliskaný jsem na VFRku měl jenom vůfuk zespoda, takové černé tečky, ale nic hrozného na čištění...
Teď mi kolega prodal nějaký sprej od Vavoline a je to jak sníh ve spreji, takže se asi vrátím k tomu Repsolu
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
BigF> No já ti nevím, ale o suchém mazivu se tu diskutuje 2x do měsíce. Zrovna cca před 14 dny jsem psal své zkušenosti:
Pračka na řetěz Kettenmax, čistící přípravek iPone - protože má stejný průměr na nasazení hadičky, za 5 minut absolutně čistý řetěz, ruce čisté. Nastříkám MucOff Dry a vyřízeno. Používám to už 6 let a nepamatuji si, že by bylo někdy suché mazivo špatné.
Pračka na řetěz Kettenmax, čistící přípravek iPone - protože má stejný průměr na nasazení hadičky, za 5 minut absolutně čistý řetěz, ruce čisté. Nastříkám MucOff Dry a vyřízeno. Používám to už 6 let a nepamatuji si, že by bylo někdy suché mazivo špatné.
Smrči-GSX-F píše: Už se o tom vedlo hodně témat - např. zde.
Osobně k tomu nemám moc důvěru, ale třeba jsem jenom přecitlivělej. Řetěz po 13.000 km vytahenej vyloženě nerovnoměrně, v místech otěru článků namodralej (jakoby zakalenej).
Ta samá zkušenost
Mopadge> Sorry ono se to diskutovalo asi někde přidruženě. Já jsem si dal do vyhledávání ve fóru klíčová slova "suché mazivo" a poslední příbuzné téma bylo skutečně z roku 2012. Z toho důvodu jsem včerejší téma nazval SUCHÉ MAZIVO, aby to bylo nad slunce jasné. Kdo s tím má problém, vůbec to nemusí rozklikávat. Taky mi vadí zasrané fórum. A eště víc mi vadí, že se slušné vlákno stává zcela nepřehledným z důvodu příspěvků nesouvisejících a o to víc duchaplných. Na to je asi lepší Fuckbook, kde se pořád řeší hovno jenom proto aby se něco řešilo. To ale neplatí pro tebe, protože ses věcně podělil o zkušenost. Dík
2 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
Elaskon 30 - kilovka stojí asi 120 Kč a s tím množstvím možná namažeš všechny motorky v republice. Na jedno namazání dám v pohodě 2.500 km, aniž bych o řetězovce věděl, a to i při jízdě za deště. Necáká to, suché je to, maže to, jede to !
Po 20.000 km je řetězovka úplně v pohodě, včetně všech X-kroužků, viditelné pouze běžné opotřebení ...
PS: Kdo nevyzkoušel, neuvěří !
Po 20.000 km je řetězovka úplně v pohodě, včetně všech X-kroužků, viditelné pouze běžné opotřebení ...
PS: Kdo nevyzkoušel, neuvěří !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 17 | 24.9.2024 v 19:53 Niki76 |
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |