Kluci, kteří mají tyhle XTZ 750 stroje si je chválí, jako každý, ale nadávají, když mají něco opravovat. Kurevský přístup snad už ke všemu a není tak spolehlivá jako konkurence od Hondy. Motor točí a má sílu, ale taky si veme. Toť vše, co vím, moje volba byla jednoduchá.
Spolehlivě se ti určitě vyjádří majitelé XTZ, kterou jsem si taky kdysi chtěl koupit.
Dej si pozor na stav motoru(cca polovina XTZtek má problém s vačkama (a je to neodbornou údržbou,ne výrobní vadou),spotřeba záleží na stylu jízdy a na seřízení karburátorů(už se to tu probíralo před lety),podvozek je přímo luxusní proti dnešním pseudoendurům typu V-Strom.Já bych se té volby prostě nebál...P-H.
Sám jsem se taky rozhodoval, jestli XTZ a spousty lidí mě varovali, že přístup ke komponentům je téměř otřesný při servisní činnosti, motor je neekonomický, odchází elektrika, některé komponenty na motoru odcházejí dříve, než u konkurence.
Samozřejmě vše záleží na majiteli, jak se staral, to samé může potkat i Hondu, že?
Každopádně nechci nikomu XTZ hanit, je to pěkná a dobrá motorka.
Pokud chces velky enduro za dobrou cenu tak jen XTZ protoze:
* je za dobrou cenu
* vykon mnohem lepsi nez konkurence v teto kategorii
* opravdu enduro (Transalp je spis cestak)
* ukaz mi motorku kde se neco dobre opravuje a motorka neni na opravovani ale na jezdeni
* spotreba zalezi na stylu jizdy, ale kdyz ji mas serizenou a neberes ji na plnej knedlik tak si vezmu okolo 6 (mne ted bere XTZ900 6,5 pri normalni jizde po silnici) coz je asi o litr vic nez XRV, ale stale v norme
* oproti XRV ma ostrejsi brzdy
* o nejaky centak vyssi bez XRV(aspon co jsem meril s kamosem)
* nema ji kazdej druhej ale zase tak malo jich neni
* jeden kamos ma najeto 170tis a az ve 130tis delal vybrus jen kvuli tomu, ze mu spadnul nejaky bordel do valce
* jak se tady nekdo zminuje o vackach - zalezi na udrzbe a pokud se pouziva motorka spravne tak je to v pohode
* da se pouzit spoustu dilu do motoru z TDM
* muzes udelat "upgrade" motoru na 850 nebo 900 (z TDM)
Mel jsem i XRV, ale ted uz mam treti XTZ, ktera uz vydrzi na hooodne dlouho
Naposledy editováno 08.04.2008 08:13:16
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XTZ 750 SuperTenere
Naposledy editováno 12.04.2008 08:01:05
Sumasumárum - na vlastní kůži jsem si vyzkoušel obě. Volím jednoznačně XTZ (a i kvůli ceně - do XRV bych investoval min. o 10 víc). Jednu XTZ mám v motoshopu vybranou, ještě jako bonus mi přezují na novou přední pneu a vymění olej s filtrem. Doma jí zatim nemam, přivezu si jí v pátek navečer. Finito.
Vlastnil jsem XTZ 4 roky a mé zkušenosti jsou spíše negativní než pozitivní.
Ty pozitivní :
levný provoz co se týče pneumatik,
pohodlný posez na delší trasy,
velká nádrž,
Negativní :
absence pouzder v motoru u vaček - dost často dochází k přidření vaček,
spotřeba oleje - u mě se vyšplhala až na 0,7 litru na 1000 km,
benzín jsem neřešil,
Vyhřáté hlavy - jelikož Váš miláček má něco přes 100 000 km stává se to běžným pravidlem, odchází velice často těsnění pod hlavou a začíná Vám voda lítat ze zadní nádobky.
Srovnání hlavy to řeší pouze na nejake období,
Velice často se mi při velkých zátěžích přehřívalo reg.napětí tzn musel jsem cca 2 hodky počkat než to šlo nastartovat.
příliž měké přední vidle - pérování hodněkrát to jde nadoraz,
brnění mezi 4-5 tisící otáčkami,
přístup ke všemu jako k penězům,
častým rozebíráním se opotřebovávají plasty a praskají,
karburátory mají vyběhaná pouzdra u jehel,
Osobně Vám mohu říci, že pod motorkou jsem více ležel než jezdil, ale s tím se musí počítat páč si nekupujete nový stroj.
Osobně bych do teto koncepce motoru už nešel, TRX, TDM ,XTZ.
To jsou moje zkušenosti s XTZ. Pokud budete chtít aby vám XTZ moc nežralo olej dá se tam dát i 20W 50 o trochu se to zlepší.
_Ještě bych zapoměl - jestliže plánujete delší trasu nezapomente si vzit s sebou min litr oleje.
Měl jsem rok výroby 1995 - najeto "udajných" 50 000 Km.
Naposledy editováno 14.04.2008 10:35:38
Mal som XTZ 6 rokov, rocnik 89...neviem oficialne povedat kolko mala najazdenych km...stav ked som ju predal bol 60.000km.
Ako pisal smudliczek, tesnenie pod hlavou odislo, nasledkom coho sa tlak z valcov dostaval do chladiaceho okruhu a teda lietala voda z expanzky...regulator nap. uz u mna bol vymeneny(Ignitech)...to je znama vec...spotreba?? Velka hodne...ked som ju hnal vedela ist za 10litrov...bezne tak 6,5(100-120km/h)...spotreba oleja? Hodne zavisla od stylu jazdy. Pri jazde vysokou rychlostou po dialnici 140km/h alebo strelbe po okreskach cucla tak 0,5l na 1000km...ale ked sa chodievalo rozumne, tak mozem povedat ze olej nezrala. Výkon?? Afrika a vsetky pod stroje sa mozu skovat. Od 2000 na 5. sa to berie bez nejakeho rachotu v prevodovke alebo co...dobry jazdec dokaze na XTZ poprehanat jogurtakov na 600 aj o pol noci...samozrejme nie po dialnici...je to predsa kus stroja 230kg, vysoka svina...siel som na tom 200 ale stacilo...pristup? Relativna vec...ked sa tomu niekto nerozumie, tak ma problem...ja som ju dokazal komplet odstrojit za 15min aj s nadrzou...moj zaver...dobry stroj(az na spotrebu),spolahlivy(ked je niekto blby, odpise aj drziaka XRV) a hlavne ten vykon...nema vo svojej objem triede konkurenciu(rozsah otacok, priebeh vykonu, krutiak)...keby sa robili teraz nove...idem do nej
Takze je to spis o slusne udrzbe. Treba co se tyka aut - spousta lidi nadava na Fiaty a pak rikaji ze kdo vi jaky meli problemy - ja treba ne
TTTAAAAKZEEEE kdyz nekdo kupuje starsi motorku at se jedna o jakoukoliv, nemuze nikdo vedet jak se k ni nekdo predtim choval, jelikoz do motoru se jen tak nevidi ze
Motor XTZ jezdeny v terenu je po 100 000 za horizontem, a pocitejte zhruba u nemce na tomto dálníku 9000 Km ročně , protoze jak jsem jiz uvedl nemec se nezbavuje nove motorky a ani švýcar ani rakušák a pod, ty ji dojezdí do konce a pak ji prodají a koupi ssi opet novou. TAkže na ni nekoukají v garáži jak stojí ale jezdí,a jezdí a jezdí a jezdí hodně a hodně, hlavně za hranice.
pokud mas r.v. 1991 - tak ma neco okolo - 135 000 km .
A myšlenku, že ji měl starší pán, že je na nej moc vysoká, a mel ji lezet ve stodole pod senem a ma opravdu nalitano 20 tis, a servisku ztratil pri stehovani - mě přešla.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere | pařenica | 17 | 1.7.2023 v 08:12 wáca |
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere | georgeCZ | 11 | 16.2.2023 v 11:35 markus |
Yamaha xtz 750 supertenere Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Tomkertis | 6 | 4.4.2022 v 08:11 Tomkertis |