-
21.7.2021 od Truuster
Zdravím,
nedávno se mi rozbila motorka. Motorku jsem poslal na servis a došli jsme k tomu, že by bylo levnější/lepší vyměnit motor za jiný. Motor jsem našel, avšak si teď kladu otázku jak se to řeší s evidenční kontrolou. Pokud se nepletu každý motor má své číslo, které je někde evidováno. Nemám žádné zkušenosti co se týče těchto věcí, takže pokud někdo řešil něco podobného, tak bych byl moc rád za radu.
-
21.7.2021 od Medved
Cislo motoru se uz davno neeviduje a je mozno ho nechat z dokladu vymazat. Co se naopak eviduje a kontroluje je typ motoru. Ten musi byt na novem motoru stejny jako na puvodnim.
Doplněno:
Pokud bude jiny typ motoru, je to problem. Lze to resit dvema zpusoby. Budto sezenes papir od vyrobce (rep. jeho zastoupeni v CR), ze ten 'novy' typ motoru do tvoji motorky lze pouzit, potom na evidencku a po evidencce s papirem (kde bude napsano ze moto nevyhovuje pro jiny typ motoru) na registr, kde to (na zaklade toho potvrzeni vyrobce) opravi v papirech. Druha cesta je provest 'zmenu typu noveho motoru podomacku' - prebouchas, prehodis stitky ... a potom nic neresis (pokud nemas v dokladech cislo motoru). Riziko je,m ze na prvni TK prijdou na to, ze ten motor ma prebouchany typ (nebo vymeneny stitek) a vykopnou te. To se pak resi uz dost blbe.
21.7.2021 od Medved
Ano, pardon myslel jsem Typ motoru. Koukám do velkého techničáku a vidím tam typ motoru. Koukám se na inzerci a mají to pod PART NUMBER:YZF125R-12-M-003. Ale vlastně vůbec nevím jestli se koukám na stejnou věc. Pokud by nastala situace, že by teda byla čísla rozdílná, dá se to nějak řešit, či ne?
21.7.2021 od Truuster
-
21.7.2021 od CRF1000
dá se to řešit formou přestavby, technická zkušebny provede měření výkonu hluku emisí elmag komptatibility atd. neschváleného motoru, vystaví protokol, ty to zaplatíš a pak požádáš o schválení na úřadu
-
23.7.2021 od ja1
pokud je motor stejný typ pak nic řešit nemusíš, stačí ho jen vymnenit