globalmoto_kveten




125ccm - přestavba na automat a legalita s B řidičákem

  • 0

    18.6.2023 od FilipD02

    Zdravím,
    Vím, že se tady 125ky v souvislosti se skupinou B řeší hodně, ale měl byl více specifický dotaz - rád bych 125ku, ale s mým B řidičákem krom skůtru moc na výběr nemám, což bych radši fakt klasickou motorku. Ale s automatem prostě nic není a ceny rozšíření nejsou zrovna malé, tak mě zajímá, pokud by to pořád bylo legální, řídit 125ku, která byla původně manuál ale předělanou na automat.. Díky

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 1

    18.6.2023 od JiriBN

    Ta motorka musí být homologovaná jako "automat" a u nás ti nikdo takovou přestavbu neschválí.
    Jediná 125ccm s "automatem" vypadající jako motorka je Honda Dax, ale vzhledem k její ceně a omezené nabídce ojetin ti nejlevněji vyjde udělat si ten řidičák na motorku

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.6.2023 od valentinow123

    Zaprve, je treba si ujasnit legislativu.
    S ridicakem B muzes ridit jakoukoliv motorku, ktera splnuje objem do 125, vykon do 11 kW a poměr výkonu/hmotnosti do 0,1 kW/kg a nesmi mit manualni spojku. Nikde neni psano, ze to musi byt bezestupnova prevodovka s variatorem ala skutr. To zase novinari blablolili kokotiny a je treba je za to povesit za kule do pruvanu.
    Z pohledu pravnika, kdyz mas na motorce 4stupnovou MANUALNI prevodovku a AUTOMATICKOU odstredivou spojkou a v papirech AUTOMAT, je to na Bcko naprosto cajk, pokud splnujes i ostatni podminky.
    Velice jednoduse receno, motorky (neskury) na B do 125ccm jsou, ale jsou to jen radoby retro stylingove Hondy (DAX za cca 100tis Kc) anebo vylozene moped alaBabetta (Honda Super Cub za 96 tisic) ale nikdo nedela neco jako Honda CB125 v poloautomatu, ani nic podobneho, co by se dalo legalne ridit s Bckem.
    Bud si vyrobci sedi na vedeni, anebo to nekdo brzdi na homologacich a chce neskutecne vypalne, protoze se Honda snazi na svych homologovanych Daxech a Super Cubech na Bcko vyvarit balik penez.
    Druha varianta mi prijde pravdepodobnejsi.

    Kupodivu cinska bezlicencni kopie DAXu 125 se 4 stupnovym manualem existuje a stoji snesitelnych 60tis (SkyTeam) ale se 4 stupnovym poloautomatem s automatickou spojkou ne, prestoze vhodne pitbikove motory na to jsou a stoji plus minus stejne, jako ty s manualni spojkou. Proste Skyteam s automatickou spojkou NEMA HOMOLOGACI
    Cili s Bckem se vyber zuzuje na tu semiauto verze DAXe anebo Super Cub.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist