PROFIL MOTORKY

Piaggio MP3 400 LT (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Romario30
Vloženo 10.5.2020
Aktualizováno 22.2.2021
Zobrazeno 2 547x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.5

Popis motorky


Je to taková úchylárna na silnici. Každý druhý se za ní otočí ...

Více fotografii

Motorka koupena od Ráj skútrů Česká Třebová

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Gilera Fuoco 500: Problém s přihlášením v kategorii L5e. Jinak se mi líbila více než Piaggio MP3..

První dojmy - První dojem byl takový,že sedím na běžném cestovním skútru. Poslal jsem ji doleva,jela doleva. Poslal jsem ji doprava ,jela doprava.. Až po pár kilometrech a několika zatáčkách jsem ucítil ten rozdíl. Zkoušel jsem jich hned několik ,ale tahle měla zátah ze všech nejsilnější. Nejspíš jiné válečky ve variátoru. Jízda na ni se mi okamžitě zalíbila.

Motorku bych doporučil pro - Všem ,kdo se zamiloval do hltání přírody kolem nás s helmou na hlavě a nemají řidičák na velkou motorku. ..

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj?
Už jako třináctiletý kluk jsem si čuchnul k jízdě na motorce. Tenkrát to byl tříkvaltový Simson Schwalbe. Nebo tak nějak se to jmenovalo.
Vyrostl jsem v pohraničím městě, takže přísun těchto strojů z Německa byl obrovský. Jezdil jsem hlavně mimo silnice. Po polích,loukách a naší zahradě . V patnácti letech jsem si samozřejmě udělal papíry na malou motorku a koupil si svůj první stroj s doklady. Jawa mustang .. Na Simson enduro holt nebyly kačky.. Přísun vyřazených motorek z Německa byl celkem stálý,takže po čase jsem přidal nějaké MZ 150 a 250,ale ty byly bez "papírů" .
Pak byla silnější touha poznávat ženské tělo než jízda na motorce,tak jsem tento koníček na čas opustil. Bohužel na tak dlouhý čas ,že jsem si v osmnácti udělal řidičák na auto ,ale na velkou motorku už ne. Chyba.. V budoucnu by se mi mooc hodil. V roce 2008,kdy mi bylo 29 let , se mi stal úraz při kterém jsem si doživotně zmrzačil pravou ruku. Tvrdili , že už s ní nikdy nebudu hýbat .. v roce 2012 jsem si koupil skútr Yamaha Majesty 150 za účelem levného dojíždění do práce. A v ten moment se ve mě opět probudila touha jezdit na dvou kolech. Záhy jsem k jízdě do práce přidal ježdění všude a při každé volné chvilce.. Od května do září jsem na ni najezdil 12 tisíc kilometrů. A mooc mě to bavilo.
Vzhledem k mojí výšce 190cm a váze 100kg mě po třech letech začalo vadit,že v každém kopci jedu 75km/hod. Ale co s tím Řidičák na "fichtla" a díky skupině B i na skutra 125ccm. To mi nedává moc možností. Už teď jezdím tři roky na "stopadině" .
"Kašlu na to, na skútru policajti nestaví.." A s tímhle heslem jsem prodal svoji Yamahu u koupil si Suzuki Burgman 400.
To už bylo jiné svezení. Nikdy mě netáhlo jezdit rychle,ale mít zátah na předjetí a do kopce jet stejně ,jako na rovině...hmm to byla pecka. Koupil jsem proto hned cestovní brašny a velký kufr a hurá na cesty .. za dva roky 20 tisíc po ČR.
Rukou jsem řídit motocykl zvládal ,ale podle lékařů už nikdy . Takže možnost dodělat si papíry na velkou motorku byla ta tam. Jednou jsem invalidní důchodce a tak to prostě je. Trošku mě začalo pálit ,co se stane až mě zastaví .. Přijdu o řidičák na auto a jsem v loji. Ten pankáč ve mě ,co dva roky neohroženě brázdil silnice byl rázem pryč.
A co s tím ? Chci jezdit. Chci vidět Tatry z poza řidítek ,chci vidět Alpy,Karpaty a další krásy naší Evropy.
No jo vlastně,co tříkolka.. Načetl jsem fóra začal šetřit.
A hle. 6.5.2020 jsem si k narozeninám koupil Piaggio MP3 400 LT.
Chtěl jsem původně Gileru Fuoco 500. Je extravagantnější a silnější.. víc se mi líbila. Ale sehnat model LT je dost obtížné a ten druhý je zase obtížné přihlásit v kategorii L5e,kterou mohu řídit s "béčkem" .
Za ty čtyři dny mám najeto pouhých 400 km,ale pár dojmů už mám.
Jako každý skútr ,který má přední kolo jen 12 palců,nemá rád nerovnosti na vozovce. A že jich tady u nás je kotel. Sama záplata ,díra a ďolík. Byl jsem na to zvyklý z burgmana,takže no stress . Nicméně na rozbitých silnicích není velká radost cestovat. Naopak na novém nebo starém ,ale rovném povrchu je jízda parádní. Skútr je v zatáčkách až nečekaně stabilní. Burgman byl delší a nižší,v zatáčkách se pod plynem dost vlnil. Zato "empétrojka" jede ,jako vlak na kolejích. Zatím má limit spíše moje hlava než ta přední dvojitá vidlice. Ale to se časem poddá. Doufám
Brzdy... No tak je úplně něco jiného než Burgman nebo Yamaha. Vzhledem k tomu,že jsou ve předu ty kola dvě,jsou tam taky dvě kotoučové brzdy. A ty jsou teda hodně účinné. No chytnout za obě dvě,myslím tím přední i zadní na řídítkách a k tomu zašlápnout brzdový pedál pravou nohou, to už chce mysl psychopata. Já to udělal jen jednou a vůbec ne nějak razantně. Přesto jsem ze skútru malém nedobrovolně vystoupil směr přední plexi.
Lepší nedělat..
Motor.. Burgman byl taky obsah 400, takže prakticky to samé. Tohle bude mít nejspíš jiné válečky ve variátoru, protože byť je to těžší než byl Burgman, má to kurevsky větší zrychlení. Maximální rychlost jsem zatím úplně nehrozil. Na rovince to jelo nějakých tachometrových 145. Co mě osobně stačí až až. Burgman jel 160 km/hod. Uvidíme jak to bude se spolehlivostí. Burgmanovi jsem jenom měnil olej a filtry. Naprosto bez investic a to měl najeto 45 tisíc km.
Posezení za řídítky... No tam musím říct,že Burgman byl o hodně pohodlnější. Sedělo se celkově níže a člověk s mojí výškou si mohl skoro natáhnout nohy. Takový křesloidní posez. Tady ne. Sedí se víš. Více vzpřímeně,tak nějak více záchodoidně.. Ale koukal jsem, že má pár uživatelů přídavné stupačky ala čopr. Dám je tam a myslím , že to bude v pohodě.. Dnes jsem si dal dvouhodinovou projížďku a celkem mě brněla prdel, když jsem zastavil. To se mi u burgmana stávalo a po celodenní jízdě. Každopádně je ještě brzy hodnotit pohodlí.. Až bude více km v rukách ,tak doplním ..
Spotřeba.. to samé. Je moc brzy . Zatím to vypadá na spotřebu kolem 4 litrů. Ale jezdím výhradně sám a zatím s prázdnou motorkou.. Doplním po delší cestě.
Úložný prostor.. jedním slovem mazec. Vejde se tam snad i malé dítě . Každopádně z cest na burgmanu mám vyzkoušeno,že věci na týden se tam nevejdou. Budu určitě dokupovat zadní kufr na plotnu a boční brašny. Taková cesta do Rumunských Karpat se spaním kde mě napadne,to už bude potřebovat více úložného prostoru.

Vzhledem k opatřením díky čínské chřipce se tam letos asi nepodívám ,ale uskutečním cestu " Na tříkolce po hřebenech českých hor..." Krušné hory , Šumava,Jeseníky, Krkonoše..budu postupně doplňovat recenzí o další zkušenosti s tímto strojem...

22.2.2021
Tak jsem do poslední cesty na konci listopadu najel cca 4500 km. Projel jsem dvakrát Krušné hory( tam a zpátky), celou Šumavu, Lužické hory a Jizerské hory...
Pohodlí na motorce - ze začátku jsem se toho bál, protože jsem stále srovnával pohodlí s Burgmanem. Nicméně po tisícím kilometru už jsem to neřešil. Klidně jsem na skútru dal 350 horských kilometrů za celý den a večer jsem spal, jako miminko... Jasně, že jsou pohodlnější stroje, ale to mi nevadí...
Spotřeba - mužů říct, že průměrnou jsem měl 4,2l/100km..Ale když jsem spěchal a letěl jsem po dálnici tři hodiny 160km/hod, tak si vzal i 6 litrů na sto..
Světla - párkrát jsem jel za tmy a svítí to parádně.. Možná lépe než stará škoda Felicia.. ?..

Závěrem... Motorka je v servisu na přípravě na novou sezonu.. Výměna brzdových destiček, řemenu variatoru, ložisek, válečků ve variatoru, spojky, olejů, filtrů atd... Už se moc těším až bude počasí a vyrazim na chybějící Krkonoše, Jeseníky a Moravu..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Majjan
Majjan napsal 14.05.20 v 20:25

Moc pěkně napsané. Až na ten úraz jsem to měl podobně. Jinak jsem taky nejdřív koupil Fuoco a to je super stroj, až na to, že v papírech to byla klasická motorka a nemohl jsem ji řídit s Béčkem. Tak šla pryč a teď Pešek. Přeji mnoho šťastných kilometrů na třech kolech.

vtr78
vtr78 napsal 14.05.20 v 12:49

To CRF1000 - nemáš úplně pravdu:
- řidičák skupiny B na třídu L5e klidně stačit může i když má víc než 15kw. Jen tak musí být homologovaná, což se pozná hlavně podle brzdového pedálu na nohu.
- kluzná ložiska jsou na klice vždy - opravdu neznám motor který je nemá.

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 13.05.20 v 21:06

to CRF 1000: Pokud jde o kluzná pouzdra (což je také ložisko), používají se u všech klikových hřídelí běžných spalovacích motorů, ještě jsem neslyšel, že by k jeho uložení byla někdy použita valivá ložiska.

CRF1000
CRF1000 napsal 13.05.20 v 13:13 5b.

tento motor má krátký servisní interval a skůtr proto na cestování není zrovna nejvhodnější, já měním olej po cca 5000 km protože motor piaggio master (mám 500ccm) má na klice kluzná pouzdra, nikoliv ložiska...

pokud jde o gileru fuoco, v podstatě stejný motor piaggio v gilerách je vždy naladěn trochu sportovněji než v běžném piaggiu

pokud jde o tříkolky kategorie L5e, přihlašují se jako tříkolky L5e, protože jsou takto schváleny...problém při registraci nevidím, vidím problém v absenci příslušného řidičského oprávnění...registrace znamená zaevidovat to, co je schváleno s údaji, které jsou výsledkem schválení

já bych se bál jezdit po ČR nebo Evropou bez příslušného řidičského oprávnění, nevím jaký výkon má konkrétní eltéčko, ale běžně mají kolem 23-26 kW, s tím že nad 15 kW náš zákon vyžaduje řidičské oprávnění skupiny A. Jinak je to na zákaz řízení a slušnou pokutu. Přeju pevné zdraví

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 12.05.20 v 21:17 10b.

zajímavý stroj, docela bych si to rád vyzkoušel, jak se s tím daji rezat zatáčky, když má vpředu dvě kola.. Brácha je taky ortodoxní skůtrista takže rozumím

Více komentářů



TOPlist