Triumph Speed Triple (2011)

Vlastník Tom-Esh
Vloženo 25.2.2022
Aktualizováno 25.2.2022

Je to šílená raketa, no to by měl být zbroják. Za jedničku nemůže člověk vzít, když neví, jak to má zkrotit.

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I) - Ochota, domluva

První dojmy - Ten zvuk 3válce je návykový, chtěl jsem dokoupit laďáky, ale není třeba. Z projevu je dobře znatelná síla motorky stejně, jako z povedeného designu. Motorka je krátká, ale mezi nohama je tlustá, což může dělat problém menším postavám - mě, nicméně může pomoct snížené sedlo.

Motorku bych doporučil pro - Určitě to chce notnou dávku zkušeností, pokud si chci jízdu pořádně užít. Tohle už není motorka pro děti :)

Doplňky na motorce - Snížené sedlo, klín pod motorem, větrný štítek, padáky, stupačky Barracuda, držák SPZ Rizoma, blinkry Rizoma, ukazatel zařazené rychlosti.

Původně jsem chtěl starší model (r.v.2010 s kulatými světly), ale když jsem byl rozhodnutý pro koupi, žádný takový nebyl k mání. Takže jsem sáhl po mladším modelu (r.v.2011), ale rozhodně jsem neudělal hloupost. V tomhle případě, aspoň z mého úhlu pohledu, je to jen otázka vkusu.
Hned po zaparkování v garáží mě přepadl pocit štěstí a radosti - Speeda jsem si dlouho přál! A už jsem sondoval předpovědi...
Po nastartování jsem se přistihl s kulišáckým úsměvem, a nemohl se dočkat, až na to při první příležitosti sednu. To netrvalo příliš dlouho...
Při první jízdě mě překvapilo, jak je motorka ovladatelná na řídítkách v nízkých rychlostech - téměř jak kolo :) A to dle tabulek má s plnými náplněmi 214 kg. Vlastnil jsem malého Zeda r.v. 07, ten má udávanou váhu podobnou, ale ten takhle ovladatelný nebyl. Speeda jsem koupil ojetého (najeto 375xx km), a první jízda byla čistě zkušební. Litra, a vůbec trojhrnek jsem před tím ještě neměl, takže žádné bejkárny.
Konkrétně u mého stroje jsem zpozoroval drobnou vůli na plynu, což se mi jeví zvlášť do zatáček u motorky s takovým výkonem celkem nebezpečné. Na stojanu si to člověk neuvědomí, ale když v zatáčce potřebuju s citem na plyn je to celkem drsný. Dále jsem si všiml zanedbatelných, ale přece jen drobných vibrací při brždění z vyšších rychlostí. Při dobržďování v rychlosti okolo 20 km/h a míň jsou vibrace, nebo spíš vůle znatelnější, při propružení na místě-nic. Takže asi ložiska krku nebo tlumiče. Spíš bych to tipnul na ty ložiska - tady jsem ale v neznámých vodách, takže mě servis tak i tak nemine. Má jinak umístněnou řadičku, než jsem byl zvyklý, takže mi chvilku trvalo si zvyknout - chvílemi jsem jí i hledal :D Ta mi přijde umístněná vysoko, a vždy mám pocit, jako bych našel mezi kvalty neutrál, protože tam jdou na můj vkus až moc snadno. Kapaliny neřeším, ty jsem si vyměnil všechny před jízdou. S mou výškou 170 cm, jsem dokoupil snížené sedlo, špatně jsem neudělal, ale bylo mi řečeno, že i ty cca 2 cm jsou znát hlavně při náklonech, kde je prý lepší vyšší sedlo. Nižší je ale prý lepší na přímější trasy. Mám obě, můžu laborovat... Po nastartování mi ukazatel paliva nezobrazoval stav. Strejda Google mi ale prozradil, že se to stává, a je to zapříčiněno odpojenou baterií, a že to cca po 5ti min. jízdy naskočí - naskočilo to za 500 m. Mile mě překvapilo, jak při rozjezdu zabírá spojka v celém spektru, ale při jízdě stačí jen ťuknout. Při potřebě předjetí je jedno jaký kvalt tam mám, stačí otočit heftem a mastím.

Hříbek
Hříbek napsal 04.03.22 v 12:59 10b.

Pěkný speeďák Co se týče těch vibrací, mrkni na kotouče, jestli nemají vůli v těch nýtech, já tam vůli mám a vibruje mi to taky. Stačí vzit za věnec kotouče a jakoby dopředu do zadu s ním škubat. Co se týče falešných neutrálů a tuhost řazení, to je zatím jediné, co mi na Speedu fakt vadí. Do teď na všech Japoncích jsem kvalty kopal pěkně plynule bez spojky bez sebemenšího zaváhání, ale tady ani nápad, pěkně se spojku a ještě silou, jinak to tam nezapadne ... nevím jestli mě nečeká rozborka. Ale je to jediná moucha na jinak suprovým biku

Paulano
Paulano napsal 04.03.22 v 07:26 10b.

aikon1
aikon1 napsal 02.03.22 v 20:02 10b.

Paradicka

Luky1942
Luky1942 napsal 02.03.22 v 09:42 5b.

Když jsem přecházel z kawy er6n na speed tripla 2012 tak jsem čekal buh vi jaka to nebude raketa. Jede krasne nerikam nic ale je to strasne hodny...prubeh linearni zas takova raketa to neni...ale zalezi na jezdci pro nekoho bude treba i 125cka trhac asfaltu

jps13
jps13 napsal 28.02.22 v 15:54 10b.

Chlape moc pěknej Speed Tripl.Tak at slouží jen k radosti z jízdy.