Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Lehká a ovladatelná. Mám ji už tak dlouho, že je zbytečné vypisovat její klady. To, že má slabší brzdy už od narození nebo že po 200km jízdy na našich silnicích je cesta cítit v rukách i zadku - budiž jí odpuštěno. :-)
Recenze
V Evropě není mnoho majitelů modelové řady EN 400. Mám ji od roku 1998, tedy více než 20 let od tehdy najetých 6000 km a jsem absolutně spokojený. Za celou tu dobu mimo běžné údržby (olej, filtry, žárovky, pneu a 3x baterie) jsem neměl větší problém. Nikde mě nenechala a se svými 50k je to svižná mašinka. Točí téměř 12000 ot. a motor je předchůdce ER-5, akorát má nižší zdvih. Ve dvojím obsazení se musí do kopců odřazovat, ale v zatáčkách se perfektně vodí - nezapře svůj silniční původ. Na svůj obsah byla trochu žravá - něco mezi 6 - 8 litry na 100 km. (Po seřízení karburátorů klesla spotřeba pod 5 litrů na 100 km.) V jednom jede s větrem v zádech maximálně něco kolem 170 km/hod, ale to sem ji mockrát neudělal. Jedinkrát za tu dobu jela v dešti! Jinak jen v letním slunci.
Stále je zcela v původním stavu, bez úprav. V 80 km/h se rozsvěcuje nápis v japonštině (a co to znamená - nevím), asi informace o nepřekročitelné rychlosti na silnicích Japonska. V dnešní záplavě starších i nových motorek budí obdiv svým výkonem i vzhledem. Harlejáci ji nazývají rejží, nicméně v roce jejího zrodu Harley Davidson krachoval a policati v New Yorku vyfasovali právě Kawy. A nebejt Reganovy injekce do HD, možná by na nich jezdili dodnes Jako já. Jsme si souzeni. Druhou motorku jsem už měnil, ale Kawa stále zůstává.
Do Evropy se nikdy oficiálně nevyvážela. Lze tu občas potkat EN 450 LTD a pak i do Čech dováženou EN 500. Následující modely prodělaly sice jen drobné vzhledové změny, ale ne vždy k lepšímu. Bohužel, to se někdy stává. Její modelová osamocenost cenu nezvýší. A představa, že by jako výuková motka pro začínajícího mladého ridera skončila ve šrotu, by mne nepotěšila. Takže si ji nechám na pohodlné letní kochací courání krajinou. Ať zůstane i nadále fešnou veteránkou.
Je jaro 2010, po více než dvaceti letech a 25000km se konečně koukla do servisu. A prošla zevrubnou prohlídkou. Absolvovala výměnu původní brzdové a nemrznoucí kapaliny, dostala poprvé další nové svíčky, vyčištění palivového systému, výměnu řetězu a napínáku rozvodového řetězu za novější vylepšený typ z ER5, těsnítka ventilů, zabroušení a seřízení ventilů , novou hřídel a malé kolečko pro pohon ozubeným řemenem (ten zůstává původní, neboť nebyl žádný důvod k výměně), nová gufera a náplně tlumičů, brzdové destičky, namazání všech ložisek, seřízení karburátorů, výměnu oleje, filtrů, vyčištění nádrže a nové pneu Heidenau. Cesta ze servisu byla jak při nákupu nové motorky. Od nastartování až po nádherný pocit z jízdy, kdy motor přede jak spokojená kočka. Nikde žádné vůle, žádné vibrace, prostě paráda! Během pár dnů v letošním slunečném létě nakroutila přes 3 tisíce km. Bez jediného problému. Možná, že se chce odvděčit za poskytnutou péči...
Podzim 2012 a na tachometru 31000 km. Ani letos nezmokla, akorát jednou jela po mokré silnici. Vyšlo to nastejno. Půl dne jsem strávil pulírováním. Špinavý čopr je ostudou majitele a na zašlý chrom je smutný pohled. Tak ji půjdu zase přeleštit!
Je jaro 2014. STK absolvovala bez ztráty "kytičky". Na tachometru 35000 kilometrů a vyměněný olej a filtr. Stále ji používám jako motku do slunečních dní.
V roce 2016 prošla i zpřísněnou STK, výměnou oleje a na tachometru i přes jen krátké vyjížďky má zhruba 40 tisíc kilometrů. Takže výměna oleje a filtru, jako každých 5 tisíc km.
Je zase jaro a rok 2018. Nové keramické brzdové destičky SBS 557 HF. A zase TK. Vše bez závad - ostatně jako vždy. Během roku jen "suché" vyjížďky a na tachometru 43.000 km. Příjemná změna je příští termín TK - nově po čtyřech letech. Tedy až v r. 2022.
Rok 2020. Jaro a kolem pandemie koronaviru. Alespoň, že přes léto jsem pojezdil cca 1500 km. Nic moc, kawa většinu roku stojí v garáži a zima se blížíí. Tak alespoň nová baterie (Motobatt AGM). Kdoví, co nás na jaře čeká.
V roce 2021 přišlel čas na změny v garáži. Po loňské koupi skútra a prodeji BMW došla řada i na Kawu.
https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/
Změna je život a už dělá radost novému majiteli.
Parádní Kawa ,přeji pohodu v sedle.
Preju hezky den. Doufam ze ta moje kraska bude slluzit stejne dobre jako ta tvoje. Je to moc pekny stroj. Preju spoustu km bez nehod.
Ať to jezdí Také mám 454ltd.a jsem také spokojen.Podporuji a za 10.
Krásná klasika se super motorem přeji samou radost na cestě
Opravdu neobvyklý a krásný stroj.. Zaslouženě 10.