PROFIL MOTORKY

Manet Tatran S 125 (1967)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HAPO
Vloženo 28.5.2012
Aktualizováno 17.6.2012
Zobrazeno 6 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tento zajímavý skvost socialistického hospodářství z Povážských strojáreň, N.P. Považská Bystrica, překypuje na tehdejší dobu relativně složitou el. výzbrojí (bohužel ne vždy spolehlivou), vyniká pohodlným užíváním, ale ztrácí jízdními vlastnostmi...

Více fotografii

Recenze

Tento "větší Pionýr" Manet Tatran S 125/03 je již mým třetím, tentokrát již plnězpůsobilým siln. provozu. Bohužel již v neoriginálním laku (i když stejného odstínu), bez okrasných zlatých linek podtrhujících linie karoserie a bez umělohmotných nápisů a mřížek, které patrně vzaly za své při "samo-domo" lakování... Aspoň, že mám ještě tyto doplňky na stroji, sloužícím jako zásobárna náhr. dílů.
Od roku 2000, kdy jsem tento stroj převzal od minulého majitele, jsem jej musel v detailech poopravit, aby byl schopen v relativně dobrém stavu plnit svůj účel, tzn. občas najet pár km v řádech desítek... No ale jak jsem dnes zjistil, dlouhý několikaletý spánek s třetinou paliva v nádrži, mu vůbec neprospěl. Chtěl jsem jej po delší době zprovoznit, ale ouha - z nádrže neteče palivo (či to, co z něj ještě zbylo). Benzín je ještě tekutý, ale ty současné přísady spolu s olejem z něj ve spodní části nádrže a pal. kohoutu vytvořily něco, co by se dalo přirovnat ke slizu v mořských travinách ztuhnoucím do konzistence plastelíny... Palivový kohout je totálně zalepený (bude asi nutná kompletní výměna) a děsím se toho, co bude v karburátoru...
Tak dnes (29.5.2012) po těch x-letech opět radostně zavrčel, zpočátku přerušovaně a nepravidelně s jiskřením mezi kontakty přerušovače ne nepodobným sváření a s občasným upšouknutím při snaze na plný plyn usměrnit otáčky do pravidelnosti, ale vyřešil to až nový kondenzátor (nevím proč, ale ty současný samy od sebe po pár letech vždy odejdou...)...a na volnoběh i po přidání plynu už pravidelně šlape. Implantován staronový benz. kohout se sítkem, jištěný přídavným filtrem mezi kohoutem a karburátorem, oživen digitální computer a teď by to už mohlo pár km ujet... Ještě doladit nepředpokládané pomrkávání levýma oranžovýma očima při zapnutí hl. světlometu a pak už jen uvidíme, co se během jízdy z nádrže ještě dostane na světlo boží - výkon v motoru či černý slizoasfalt dochucený rzí a ukončující rozlet?!

Ž I V O T O P I S :
TATRAN S 125 (03) – Manet

2000
00.03.2000 – 24100 km – nový převodový olej Mogul Trans 90 – 0,5 l
00.03.2000 – 24455 km – přetrhnutý nový nastavovaný náhon rychloměru
– montáž nového náhonu vcelku, zapájení koncovky
náhonu u rychloměru
01.07.2000 – 24890 km – nová zapalovací fajfka
17.09.2000 – 26750 km – po podřazení na 3. rychl. stupeň nejde vyřadit na neutrál
a ani zařadit jiná rychlost
15.10.2000 – 27350 km – přetržené lanko spojky

2001
19.02.2001 – 29280 km – výměna převod. oleje Mogul Trans 80W-90 - 0,5 l
10.07.2001 – 31295 km – překroucení rychloměru včetně jeho náhonu
poté najeto dalších 280 km

20…
– odstranění náhonu rychloměru
– montáž cyklocomputeru Cateye na upravené tělo rychloměru – přilepení
magnetu na náboj př. kola

2012
05.06.2012 – 31575 km – vadná elektroinstalace – při zapnutí park. (tlumeného)
(0 km) světla problikává či neustále svítí levá směr. světla,
dálkové nesvítí, bez zapnutí světel směrová světla blikají
normálně
– motor běží nepravidelně, nový kondenzátor
– výměna baterie cyklocomputeru Cateye
– při silném zabrzdění utržené zakončení lanka př. brzdy,
montáž nového lanka délky bowdenu 100 cm (spojka
Simson)
– vyčištění nádrže odrezovačem a vypláchnutí spolu se
starým benzinem a hrstí písku, nový palivový filtr a hadička,
mírná úprava (zaústění) ventilku odvzdušnění nádrže
16.06.2012 – 31585 km – napnutí řetězu
(10 km) – vadný bílý vodič od LP směr. světla ke spojce od zadních
světel – vada L. směr. světel dočasně vyřešena mírným
potáhnutím vodiče v místě nad zaústěním do otvoru v hl.
rámové trubce u krabičky pojistek
– nová hlavní žárovka 40/45W12V

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kali88
Kali88 napsal 27.07.23 v 18:28 10b.

Ten tachec je nej

jawetta
jawetta napsal 05.03.15 v 16:55 10b.

taky mam aj ja

HAPO
HAPO napsal 31.05.12 v 00:49

... kdyby jenom parádní budíky, ale což teprv ty křídla po stranách, který se po dosažení rychlosti střely samy zaklapnou...

Kreator
Kreator napsal 30.05.12 v 06:34

Ta Tvoje raketa je narozena ve stejném roce jako já,ale je proti mně podstatně zachovalejší .Doufám že se pustíš do pořádné renovace,aby se tady objevil další zachráněný kus tentokrát Československé historie .Ale že na tu dobu měli parádní budíky.Co?

HAPO
HAPO napsal 29.05.12 v 00:41

No samozřejmě! Vždyť i ta vzduchová vložka musí být z kovu, aby ty raketový zášlehy vydržela!

Více komentářů



TOPlist