Z internetovejch diskuzí a dalšího virtuálního pokukování jsem usoudil, že tahle bude ta pravá... po 4 mesicech usuzuju, ze jsem usoudil spravne
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 250R: drahá a malej objem
První dojmy - Tak jsem se moch pořádně projet. Hned mě nadchnul parádní záběr, že jsem měl pocit, že s každym zatáhnutim za plyn mi ze zadních špalků odcházej 2mm gumy. Těch pět kvaltů je málo a s pětkou mám už při 90km/h pocit, že to víc nejede. DRZko výmoly a louže vklidu, nepovšimnutě přelítá. Víc z prvních dojmů v deníku.
Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co chtěj jezdit po silnici i v terénu, ale po tý silnici nepotřebujou jet rychle.
Doplňky na motorce - Masivní chrániče páček
, držák GPS, po asi 8 zlámaných zrcátkách definitivně odinstalovaný, 10x poslepovaný blinkry, zničená a následně odinstalovaná zadní kapsa, LeoVince od předchozího majitele. Pár škrábanců, odřenin a trochu promáčklý koleno vepředu. Laďák zničenej a vyměněnej za originál (kterej byl dokokonce trochu lehčí a hlavně odolnější).
Recenze
DRZko jsem vybral, protože GéeSo jsem při cestě za keškama zbytečně trápil šutrama a blátem a YBRko mě zase několikrát zradilo v prudkých výjezdech traktorovuo stoupou. Tahle včelka Mája by něměla mít problém s terénem, ani s nevyhnutelnym přesunem po dálnici (WRko by to asi taky zvládlo, ale zbytečně bych ho trápil). A je docela lehká (sotva zvednu stopětadvácu) a má el. startér. A tak akorát došáhnu na obě špičky nohou. Neni nad jistý došlápnutí
Tak už mám trochu ozkoušeno. Sice jsem kupoval docela zajíce v pytli, ale nakonec bylo vše v pořádku. Motorka vypadá, že lítá, jak má a je zdravá. Pravda, trochu mě zklamala, co se týče zpřevodování, ale až začnu jezdit náročnější terén, určitě mi to vynahradí.
Kde se motorka cítí nejlépe? Určitě v mym rozkroku!
Dá se s moto i dobře cestovat? Objel jsem na kole ČR, dojel jsem na 125ce do Albánie, tak se ani timto údajně nepohodlnym motocyklem nenechám zaleknout... No dobře, po prvních 200km musim říct, že i GS 500 je pohodlnější... oprava, po měsíčnim ježděnim na DRZ a následné projíždce na GS, je DRZko pohodlnější
Koupena Mitas C-02 a oproti předchozí TKC80 mi už motorka připadá, že zvládne vše.
Po několika běžných offroad-pádech mohu říct, že motorka má hmotnost tak akorát, že ji ještě bez větších problémů zvednu sám.
Shrnutí: O DR-Z se píše jako o dobrý motorce pro enduro-začátečníky. Nesouhlasim. Motorka je mezi endury poměrně těžká a tak jsou začátky docela krušný. Kolikrát mi upadla jen, protože jsem ji neudržel. Kolikrát jsem přepadnul, protože jsem nedosáhl na zem. Ale nedal jsem se a každý víkend jsem opět s nadšením vyrážel zkoušet limit jak můj i motorky. Poměr silnice a terénu se každou vyjížďkou posouval v prospěch terénu. Vyjížďky na 3 hod, tak i na 3 dny po ČR, nebo i na Elefantentreffen. Na klasický enduro závod jsem ji radši nikdy nevytáhl, ale na enduro-orientačních závodech s GPS i roadbookem se cítila skvěle. Umístili jsme se i na prvních místech (mimo jiné i díky většímu dojezdu než konkurence). Časem se pořídila i dodávka, protože s odstrojenou motorkou se ven z Prahy nejezdí nejpříjemnějc a pak už ani nebyl moc důvod se trápit s "tupým" endurem. Pořídila se lehčí motorka a DR-Z zustala stát v garáži.
Říjen 2017- konec:
4 roky sloužila jak měla, hodně jsem se toho naučil, hodně toho motorka semnou zažila (včetně dvou zlomenin) a šla do světa. Třeba se k ní jednoho dne zase vrátim.
oooo, koukal jsem po ní :) škoda, že jsi prodal, jsem bránickej a mohli jsme sem tam někam vyletět spolu :)
není to ani tak k motorce jako k majiteli Viz YBR
tak co už tam máš ten origo výfuk
latorante: tak kdybych chtel motarda, tak si koupim motarda, ne? jedine, ze by se ti doma valely kola, ktery bys mi chtel darovat. ale dik za 10b