PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 125 ES (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MEK0TA
Vloženo 2.6.2013
Aktualizováno 17.9.2022
Zobrazeno 1 927x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Lehká a jednoduchá motorka, která velmi dobře zvládá jak nástrahy velkoměsta, tak i terén.

Více fotografii

První dojmy - Když jsem měl tu čest absolvovat první jízdu, připadal jsem si jako král silnic. Vlastně to byla moje první jízda na motorce v životě, a to se prakticky popsat nedá.

Motorku bych doporučil pro - Je to rozhodně dobrá volba do začátků "motorkaření", ale také je použitelná jako dobrá záloha na krátké cesty. Není to motorka na lámání rekordů, ale při alespoň základní údržbě se dokáže odměnit velmi úsporným a spolehlivým provozem.

Recenze

Motorku jsem koupil nepojízdnou, údajně byl problém v "nějakém klínku u spojky". Že byla jaksi seskládaná z různých dílů jsem tehdy neřešil.







První jízdu na GSku jsem si dopřál až po půl roce od koupě - bohužel se zjistilo, že pojízdnosti nebrání jen "nějaký klínek ve spojce", ale propálený píst, zlomený ventil, druhý byl ohnutý, dále doje*aná plocha hlavy válce ve spalovací komoře, podřený válec... Prostě motor v podstatě na odpis.







Ale bohužel, stalo se, alespoň to byla zkušenost do budoucna. Jakmile se však zima překlopila v jaro, motorka již byla nachystána na sezónu - nastartoval jsem vyměněný motor a při jeho zahřívání jsem si užíval zvuk originálního výfuku, vrtákem zničeného rukou "umělce".


Jak plynul čas, postupně jsem motorku dával tak nějak do důstojného stavu. Na konci roku 2011 jsem GSko komplet rozebral a začalo se s opravou v podstatě všeho. Rám šel na opískování a následně na komaxit. Zvolil jsem šedý rám a zbytek černý lesk. Ani nevím proč, ale nakonec to vypadalo moc hezky. Některé části rámu či jiných součástí bylo třeba před lakem opravit - vyklepat, zabrousit, vykitovat atd. Spoustu dílů jsem převzal z druhé motorky, kterou jsme pořídili na díly, zejména kvůli funkčnímu motoru. A protože jsem se stále nebyl schopen domluvit s elektrikou, všude trčela spousta volných konektorů nebo naopak některé součásti nebyly funkční, rozhodl jsem se elektriku vyrobit úplně novou. Tlumič výfuku jsem si vytvořil také nový, sedák se nechal zrepasovat atd. Motor se nechal opískovat plastovou drtí, aby byla struktura povrchu jemná a nemuselo se dále s motorem nic provádět. Pak se motor nalakoval černou barvou, speciálně určenou na motory. Práce až nad hlavu. Ale nakonec se to podařilo. Sice ne úplně do konečné fáze, ale motorka pak vypadala mnohem více k světu.











Na konci roku 2014 mě postihla nepříjemnost - vysypalo se jehličkové ložisko u ojnice v motoru, viz zápis v deníku. Rozebraný motor ležel 2 roky v bednách v garáži, dokud nenastal čas na generálku a znovu vzkříšení. Asi nebyl v tak dobré formě, jak se zdálo. Naštěstí už jsem měl v té době Bandita 400, takže bylo na čem jezdit.


Uplynula nějaká doba a 12 tisíc km, můžu tedy konečně hodnotit. Po technické stránce, když zanedbám závady vzniklé pravděpodobně vlivem předchozích majitelů, bych vytkl pouze zcela odjímatelné víko nádrže, sklon sedáku a asi největší peklo je přední, obdélníkový světlomet. Mezi pozitiva se určitě řadí úložný prostor, dobrá zrcátka, velice nízká spotřeba paliva a spolehlivost. Co se jízdy týče, na silnici je mrštná jako užovka. Zatáčky jsou radost, dá se to klopit jak je libo. V terénu to není taková balada, ale díky vyššímu podvozku a 18" kolům se to dá slušně zvládat. Brzdy jsou zcela dostačující, nikdy jsem se nedostal na jejich limity. Dojezd na nádrž je teoreticky nějakých 400km, ale nikdy jsem to nevyzkoušel.



9.8.2016 - Od tohoto dne odcestovala do Pardubického kraje. Po šesti letech jejích služeb mi to bylo celkem líto.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fichtlrider
fichtlrider napsal 19.06.13 v 23:30 10b.

Docela bych chtěl slyšet ten zvuk s timhle laufem.Já mám origo

Více komentářů



TOPlist