moje první motorka - Funmoto/Supermotard Honda FMX 650
První dojmy - Láska na první pohled. Každá jízda je zábava, motorka reaguje dobře, jede poměrně svižně hlavně v menších rychlostech a je obratná ve městě i na klikatých okreskách. Nejčastěji jezdím kolem komína, pro kterou je tahle Hondička jako stvořená a každá taková jízda je zábava :).
Motorku bych doporučil pro - začátečníci i pokročilí, co si chtějí zablbnout
Doplňky na motorce - výfuky Leo Vince x3, KN vzduchový filtr, držák kufru
Recenze
Nejvíc se mi vždy líbila vzhledem i jízdními vlastnostmi kategorie supermoto, takže jsem hledal vhodný kandidáty. Bohužel nějaký ostřejší SM je hodně náročný na údržbu a ten výkon bych stejně nedokázal využít, takže po chvíli hledání bylo FMX 650 úplně ideální volbou :). FMXko jsem si vybral především kvůli vzhledu a motoru. Původně jsem chtěl červený, ale černý je naživo top. Kupoval jsem ho téměř nový (najeto 7000 km) v roce 2012. Je to motorka vhodná pro začátečníky i pokročilé, nenáročná na běžnou údržbu - motor je léty osvědčenej držák z Dominátora, který by toho měl snést při pravidelném servisu opravdu hodně. Výkon motoru není nijak velký, ale motorka má slušnou akceleraci díky krouťáku a je obratná v menších rychlostech. Zvuk je díky laďákům od Leoše super, jeho bublání a sexy křivky přitahujou pravidelně pozornost kolemjdoucích :)
Edit: Tak ho mám čtvrou sezonu, najel jsem cca 7 tis. km a nemůžu si stěžovat. Pořád mě baví a pořád se učím, na novejch gumách se jezdí parádně. Líbí se mi snad ještě víc, nalepil jsem reflexní proužky na kola, sundal zadní držák kufru, vyčistil ho důkladně (ještě zbývá hlava motoru). Po servisní stránce se dělal jen 3x olej a 1x seřízení ventilů (dle manuálu po 6000 km). Musel jsem taky koupit novou baterku, protože jak motorka stála předchozímu majiteli v garáži, tak pomalu umírala. Novou baterku při chladným počasí dávám do tepla, během zimy 2x preventivně dobiju a šlape parádně. Motorka naskočí se sytičem hnedka. Koupil jsem taky preventivně novou svíčku NGK. Řetězovka stále původní, mažu Motulem každých cca 500-750 km. Plánuju taky v zimě vyprat KN filtr.
JÍZDA
Pro jízdu kolem komína a na klikatý okresky jako stvořená. Rychlosti nad 120 km/h nejsou díky vzpřímenému posedu nijak zvláště příjemné, ale na to ta motorka taky není primárně určená. Jinak se mi na ní ale sedí parádně, záda nebolí, sedlo je v pohodě, ovšem je to spíš na kratší cesty, pak musíte většinou stejně k benzínce. Dojezd na nádrž je okolo 200 km. Cestování ve dvou je taky v pohodě, ale na výkonu je to znát. I se spolujezdcem je však motorka ve městě mrštná.
OLEJ A SPOŘEBA:
Spotřeba se pohybuje dle stylu jízdy mezi 4,5 - 6 litry. Oleje se tam vejde okolo 2 - 2,2 l a interval výměny je 3000km. Od začátku tam leju Motorex Top Speed 4T a nemůžu si na něj stěžovat. Sem tam je potřeba ho zkontrolovat, jestli trošku nechybí, ale většinou jen minimálně po např. 1000km. Olejový filtr kupuju klasickej od Hiflo HF 112.
PNEU:
Původní přední pneu se měnila po 13 tis. km, zadní za tu dobu spolkla dvě. Nyní jezdím od 8/2014 vpředu Continental Road Attack 2 a vzadu Continental Sport Attack 2. Vybíral jsem dle recenze na Hampletovygumy.cz.
TIP:
Moto startuje bez problému i v nižších teplotách, po delší odstávce (více než týden, dva) je většinou potřeba vypustit šroubkem benzin z karburátoru (5 min práce max) a hnedka to zase jde. Předejít se tomu dát zavřením paliva, pokud plánujete dýl nejezdit.
pekny
fakt pěkná hondice 10b hodně km bez problému a třeba se někdy potkáme po hraci
vypadá fakt dobře , je zajímavá tak si užívejte