Speciál pro USA. Jawa 250 - 353.07 Supersport
První dojmy - Úžasná dvěstěpadesátka s pekelným motorem, krásně jezdí. Nezvykle živý motor na dvaapulu.
Motorku bych doporučil pro - Tento motocykl je opravdovou lahůdkou každého nadšence motocyklů Jawa. I když je motorka pro dnešní provoz značně zastaralá a výkonem se nemůže srovnávat s dnešními dvěstěpadesátkami, pořád má své kouzlo a potěší oko chodce I jiného motoristy.
Doplňky na motorce - Nadupaný soutěžní motor 557 s duálním zapalováním, zvýšeným kompresním poměrem a hliníkovým válcem ( s ocelovou vložkou). Motor instalován továrně, při výrobě.
Recenze
Tuhle krásnou mašinu jsem našel u jednoho známého nadšence Jawy v Alabamě, USA. Stála v kůlně asi 15 let a čekala až si ji najdu. Nejdříve jsem myslel že se jedná o běžnou 353, ale první fotky, které mi známý poslal mi napověděly, že tohle není obyčejná kývačka. Zvlášť startovací páka, hliníkový válec a dvě zapalovací svíčky. Motor s označením 557.
Supersportka byla nepojízdná a já jsem neměl vůbec tušení, jak takový soutěžní motor jede. Po roční renovaci a první projížďce jsem poprvé zažil co jsem znal jen z vyprávění. 17 koní soutěžního motoru dalo kývaččce neuvěřitelný odpich a sílu. Jediným problémem jsou vibrace jednoválcového stroje, které se při delší jízdě projeví brněním rukou. Nicméně pro mě je to velice atraktivní motocykl a jízda na něm skutečným zážitkem.
Tak abych napsal něco z historie tohoto stroje. Píše se rok 1962 a import motocyklů Jawa do USA je v plném proudu. Nicméně prodej motocyklů Jawa na americkém trhu začíná z důvodu nástupu britských čtyřtaktních strojů částečně stagnovat. Reakcí konstruktérů Jawy je zajímavý nápad. Osazení soutěžního motoru do cestovního rámu motocyklu. Vzniká Jawa 250, model 353.07
Ihned po testovacích jízdách bylo rozhodnuto o prodeji tohoto stroje výhradně do zahraničí. Prototyp a první série těchto strojů byla vybaveny sportovníma řídítkama s hrazdou, šrouby na upevnění tabulky startovacího čísla na masce reflektoru a hlavně soutěžním motorem modelu 557. V další produkci byly stroje vybaveny standardními řídítky bez hrazdy.
Motor o kompresním poměru 11:1 s výkonem 17HP byl opravdu něco jiného než sériový typ Jawy 250-353 o výkonu 9HP. Motocykl byl presentován jako "stroj na němž nebudete jezdit v prachu jiných motocyklů". Nicméně výroba tohoto podle mne zdařilého modelu trvala pouze jeden rok (1962) a díky tomu se jich moc nedochovalo. Opravdu se cítím obdařen štěstěnou že se mi podařilo tento stroj získat a zrenovovat.
Krásná motorka, Jawu už nemám hodně dlouho ale motior 353/07 jsem měl v první svojí Jawě, nebo si to alespoň myslím. Hlava na dvě svíčky, dvojitý řetěz na spojce a obrovský kanály ve válci, jezdilo to jak
vítr, v roce 1982 - 2003 jsem byl hrdým majitelem.
Krásná motorka, Jawu už nemám hodně dlouho ale motior 353/07 jsem měl v první svojí Jawě, nebo si to alespoň myslím. Hlava na dvě svíčky, dvojitý řetěz na spojce a obrovský kanály ve válci, jezdilo to jak vítr, v roce 1982 - 2003 jsem byl hrdým majitelem.
Pěkná práce. Taky dávám jednu 250/353-07 do kupy. Třeba se někdy potkáme.
Já myslím že určitě ano. Panelky jsou super a stoji to za to. Jedna stará moudrost říká " Pokud si to člověk umí představit, je už jen krouček k realizaci". Tak do toho chlape!!!
Krásnej kus, taky mám v garáži Jawinu, ale panelku. Už tam stojí spoustu let a nevím jestli by se mi povedlo ji takhle udělat.