3. CFMOTO sraz s rekordní účastí
Text: Jan Rameš | Foto: Journeyman/Vladimír Brniak, Matěj Oliva | Video: Journeyman/Matěj Oliva | Zveřejněno: 26.9.2022 | Zobrazeno: 8 654x
O třetím zářijovém víkendu se v kempu v Rožnově pod Radhoštěm uskutečnil již třetí sraz majitelů a příznivců motocyklů CFMOTO. Navzdory faktu, že podzim udeřil podstatně dříve, než mu kalendář přisuzoval, přijelo téměř 200 motorkářů, na něž kromě doprovodného programu čekaly i dvě motocyklové premiéry.
Kapitoly článku
Svatý Petr jako by si na pořadatele CFMOTO srazu, konaného na pomezí Česka a Slovenska z jednoduchého důvodu (stejný importér pro obě země), vyloženě zasedl. Loni bylo nevlídno, letos jakbysmet. Naštěstí sobota, tedy hlavní den srazu, byla celkem klidná po stránce přeháněk i teplot, takže si bezmála dvě stovky účastníků mohly užít celý program v relativní pohodě.
Jak už jsme prozradili, účastníků bylo na dvě stovky, což byla i maximální možná dopředu stanovená kapacita. Chybělo akorát pár přihlášených z dalekých koutů republiky. V kempu se tak v průběhu víkendu vystřídalo kolem 130 motocyklů, z toho 110 na sobě neslo nápis CFMOTO. A co hodně organizátory překvapilo, že dobrých 40 % z nich tvořily nové modely 800MT. Ty se na českém trhu etablovaly velice rychle a mnozí majitele na nich již mají najeto dost přes 10 000 km. Podle očekávání převládaly verze Touring, které jsou do sychravého počasí přeci jenom vybaveny lépe, ale objevilo se i pár variant Sport. Chybět nemohl známý cestovatel Jarda Šíma, ten už ale na předprodukčním emtéčku za společných 15 měsíců nakroutil 70 000 km bez závažných poruch a míří vstříc rovné stovce.
Na osmistovky „přezbrojilo“ dost jezdců, kteří předtím sedlali menší 650MT, jenž byl logicky dalším ze silně zastoupených modelů. Kdo chtěl, mohl si osmistovku i šest-pade porovnat při zkušební jízdě, k dispozici byla s výjimkou naháče 650NK úplně celá modelová řada od malých třístovek po největší 800MT Touring. Svézt se účastníci mohli i na úplné novince, třetím modelu řady 700CL-X, verzi Adventure. Ta byla v Evropě k vidění vůbec poprvé a jde o dobrodružnou verzi postavenou na platformě, již na trh před rokem uvedl model Heritage. Jak se ti, kdo variantu Adventure vyzkoušeli, shodli, navzdory spíše menším změnám působí jako úplně jiná motorka.
Nebyla to ovšem jediná premiéra. Již v pátek večer na účastníky večerní zábavy čekalo pod plachtou v party stanu velké překvapení, vůbec poprvé byl fyzicky k vidění malý supersport 450SR, vycházející z konceptu SR-C21, který loni tak šokoval na veletrhu EICMA v italském Miláně. Sériový model samozřejmě postrádá drahé karbonové díly či závodní podvozkové komponenty, ale velmi atraktivní design zůstal prakticky stejný včetně aerodynamických křidélek! Hondě CBR500R, Kawě Ninja 400 a Yamaze YZF-R3 vyroste napřesrok nová konkurence.
Kromě těchto dvou velkých premiér, možnosti otestovat téměř všechny modely a povídání Jardy Šímy na účastníky čekala v sobotu tradiční společná vyjížďka, které se zúčastnilo na osm desítek posádek a jelo se po náročné, ale krásné trase přes maličký horský přechod Kasárne. Po návratu z vyjížďky byla připravena zajímavá motoškola, takže kdo chtěl, mohl si zlepšit své jezdecké dovednosti.
Po oba společné večery probíhala večer tombola o ceny celkem za desetitisíce korunu, ten páteční potom ozdobilo ještě povídání slovenského „bláznivého cestovatele“ Marka Slobodníka, který svými příběhy dokázal přivést osazenstvo do varu. Na sobotní večer bylo kromě vyprávění Jardy Šímy na programu ještě povídání se zástupci importéra CFMOTO, ovšem z původního konceptu „10 otázek“ se nakonec stala celovečerní talk show, kdy se všichni účastníci dozvěděli spoustu zajímavostí ze světa této dynamicky se rozvíjející značky. Třeba i to, že na českém trhu se aktuálně v prodejích v kategorii motocyklů blíží k pódiovým umístěním, a to rok ještě nekončí…