Kardan nebo křížový kloub - cvakání

  • -1

    16.8.2017 od Olins

    Ahoj všem, jezdím VTX1300 r.2005 a chtěl bych požádat o radu, jak odstranit "jakési druhé cvaknutí" při přeřazování (nejvíc je to slyšet 2-3 a 3-4 při jízdě do mírného kopce).Aby mi bylo rozumět, nejprve cvakne řadička, resp. převodovka a pak po puštění spojky dojde k tomu druhému cvaknutí taky dole u motoru. Mám podezření, že to dělá vyběhané ozubení u křížového kloubu nebo velká vůle v kardanu?
    Víte někdo, jak provést výměnu křížového kloubu aniž by se musel rozebírat celý stroj? Díky za radu.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    22.8.2017 od podluzak

    No normalní to určitě nebude.Mě to u VTX neděla.Kdyby to byl kardan tak zkus s vypnutym motorem zaradit kvalt a zkus cukat dopředu a dozadu jestli z toho pujdou podezřelé zvuky.

    Doplnit odpověď

  • 1

    22.8.2017 od Kropikkk

    Jestli se mohu pridat resim podobny problém u 650 dragstar neprijemne cuknuti kardanu při razeni nebo při jizde z kopce a naslednym pridanim plynu. Když zvednu zadni kolo dam kvalt tak pootocim kolem cca 5cm od zaberu do zaberu je to normalni jev nebo něco spatne moto mam tri tydny a s kardanem jsem nikdy nejezdil diky za jakekoliv info nebo vysvetleni

    Doplnit odpověď

  • -1

    16.8.2017 od JiriK84

    a není to normální? Já mám moto taky s kardanem a když je to na hlavním stojanu tak zařadím kvalt a s kolem jde pootočit o cca 15-20 stupňů ve vůli, což je podle mého dáno veškerou zubovou vůlí, když to vemu dohromady a třeba i na něco zapomenu tak je to asi 6 zubových vůlí na cestě ke klice a 80tis km

    Doplněno:

    Ahoj, díky za info. Asi částečně normální to bude, ale postupem doby mne to čím dál tím víc rozčiluje, že tím vzniká kromě uvedeného cvakání také taková cukatura, jako kdybych se s tím učil jezdit. Zkusil jsem tu vůli měřit a velikost volného pohybu na obvodu kola dělá 115 mm - což si myslím není málo ( ujeto cca 85000km). Měl jsem představu, že bych vyměnil příslušný křížový kloub nebo nechal seřídit kardan, ale nevím jaký rozsah demontáže je pro to nutný. Ve značkovém servisu mi tvrdí, že musí vymontovat celý motor a rozebrat , aby se dostali k převodovce a mohli něco vyměnit. Proto ta otázka. Každopádně ještě jednou díky za názor. Kdybys věděl něco víc, ozvi se.

    16.8.2017 od Olins

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist