-
4.6.2018 od honza.vojak
Tak nejdřív asi vůle zkontrolovat, než začít rovnou seřizovat...aby to bylo vůbec třeba.
Jak píše kolega, viz manuál.
Cxko je úplně zázračná motorka na takovou banalitu jako jsou ventilové vůle - nemusí se nic odstrojovat jako nádrž apod. Jen sundat fajfky, ventilový víko po stranách, čučet na značky na rotoru aby jsi viděl v jaký je poloze klikovka, a protáčet ji zepředu ráčnou v inspekčním otvoru pod chladičem.
Za 10 minut hotovo obě...
Schválně otázka do pranice pro ostatní CXkáře: na jakou vůli to štolujete? Manuál uvádí 0.08/0.1, ale na cx500forum.com popisujou že je to spíše chyba, k téhle hodnotě platí nějaký dodatek, a doporučují 0.1/0.12 mm. I jeden fanda Němec co napsal o CXku manuál Erweitertes Fahrerhandbuch.pdf (můžete stáhnout také tam) to potvrzujeDoplněno:
Ahoj všem cxkářům. Mám úplně stejný problém. Z motoru se ozývá to samé, co popisujete. Nejdřív jsem myslel hned na vůle ventilů. Ale to není ono. Vůle jsem serizoval na 4krát. Nejdřív podle vyšších hodnot 0.1 a .12, ale ventily i po zahrati cvakaly. Ne moc ale slyšet byly. Dal jsem podle manuálu a je ticho - teda přímo od vahadel. Po ujetí cca 200 km je tu zvuk opět. Ale není přímo od ventilů. Je tlumenejsi a jakoby z karteru. Hlavně po nastartování je ticho. Když na místě pošlu motor do víc jak 6000, tak ze začne ozyvat klepání. Mám v podezření rozvod. Asi kombinace řetěz napínák. Motor má cca 50t a napínák jsem dopnul už je nepatrně na doraz. Za jízdy zvuk nezanikne a je slyšet s otáčkama. Hlavně mi nepřijde jako čistě kovový. Rád bych si poslech motor, kterej je v cajku....
20.7.2019 od Rubini
-
20.7.2019 od Rubini
Omlouvám se - blbě zařazená odpověď---
Ahoj všem cxkářům. Mám úplně stejný problém. Z motoru se ozývá to samé, co popisujete. Nejdřív jsem myslel hned na vůle ventilů. Ale to není ono. Vůle jsem serizoval na 4krát. Nejdřív podle vyšších hodnot 0.1 a .12, ale ventily i po zahrati cvakaly. Ne moc ale slyšet byly. Dal jsem podle manuálu a je ticho - teda přímo od vahadel. Po ujetí cca 200 km je tu zvuk opět. Ale není přímo od ventilů. Je tlumenejsi a jakoby z karteru. Hlavně po nastartování je ticho. Když na místě pošlu motor do víc jak 6000, tak ze začne ozyvat klepání. Mám v podezření rozvod. Asi kombinace řetěz napínák. Motor má cca 50t a napínák jsem dopnul už je nepatrně na doraz. Za jízdy zvuk nezanikne a je slyšet s otáčkama. Hlavně mi nepřijde jako čistě kovový. Rád bych si poslech motor, kterej je v cajku....
Odpovědí (3)
Pro vložení odpovědi se přihlaste.