Seřízení vůle ventilů

  • 0

    29.3.2020 od 6464

    Při seřízení vůle ventilů jsem postupoval tímto způsobem : píst v horní úvrati, vůle sacího ventilu nastavena na předepsaných 0,15mm, výfukového na 0,20 mm. Takto seřízeny oba válce. Motor ale šel jen na 1 válec. Když jsem sdělal víko válce byly vyskočené "tyčky" jdoucí od vačky ovládající vahadla. Když postup opakuji, děje se stále to samé.
    Nemáte někdo s tímto problémem zkušenost. Děkuji za názor.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    29.3.2020 od Dominik2000

    Čau, točíš motorem ve správném směru? Pokud ano měl by nejdřív otevírat výfukový ventil, potom teprve sací. Seřídíš to po tzv. střihu. To je když zavře sací ventil. Potom pokračuješ ještě o půl otáčky klikovky. Teď můžeš seřizovat. Pohlídej si ty zdvihátka aby zapadala při seřizování do vybrání ve vahadlu a taky dole v uložení u vačky.

    Doplněno:

    Toto je překlad návodu: HODNOTA VENTILU Odbavení ventilu (obr. 29) Po prvních 500 then 1500 km a poté každých 5 000 km. nebo pokud jsou ventily hlučné, zkontrolujte vůli mezi ventily a kolébkami. Tato kontrola se provádí na studeném motoru, přičemž píst je v horní úvrati (T.D.C.) na konci kompresního zdvihu (ventily zcela uzavřeny). Sejměte kryt kolébky a postupujte takto: 1 Povolte matici «B». 2 seřizovacím šroubem «A» nastavíte následující vůle pomocí spárového měřidla «C»: sací ventil 0,15 mm; výfukový ventil 0,20 mm. Pro změření vůlí použijte vhodný spárový doraz «C». Pamatujte, že nadměrná vůle způsobuje hluk, zatímco při nedostatečné vůli se ventily nezavírají úplně, což způsobuje: ztrátu tlaku; přehřátí motoru; spalování ventilu atd.

    29.3.2020 od 6464

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.3.2020 od Kemal

    Nezapomen ze valce jdou proti sobe, tzn. ze pokud jsi si jisty, ze jsi prvni valec nastavil do spravne polohy a seridil ventily, musis otocit ne o ctvrt ale o jedna a ctvrt otacky (zhruba, nevim kolik ma guzzi sevreni valcu) a pote teprv serozovat druhy valec...

    Doplnit odpověď

  • 0

    31.3.2020 od Kafoholik

    Když bych neměl manuál, abych využil značky atd. , tak vždy seřizuji každý válec na střih plus jedna celá otáčka 360° .
    To platí pro všechny motory.

    Otáčej po směru radši, i když u rozvodu ozubenými koly to nebývá nutné...

    Doplněno:

    Myslím že tak mě to učili před 40-ti ??? léty ve škole. Po seřízení opatrně RUČNĚ protoč motor, jestli jsi udělal chybu, tak se ti píst jen " opře" o ventil ale nepo- všechno.

    31.3.2020 od Falco1960

    Pozn. : střih je poloha v horní úvrati kde ventily jdou protisměrně. Tady se to neseřizuje.

    31.3.2020 od Kafoholik

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.4.2020 od JVK

    Hlídej si značky na setrvačníku. Nic dalšího neřeš - žádný střich a podobně !
    Na věnci setrvačníku (pod gumovou krytkou) jsou tři rysky s písmenem.
    S = horní úvrat levý
    D = horní úvrat pravý
    třetí značka = nezjistil jsem proč tam je, Jestli někdo víte budu rád.
    Toč setrvačníkem po směru.
    Moto Guzzi je v dobrém slova smyslu blbvzdorný,
    ale nějaké postupy vyžaduje )
    JVK

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist