-
29.6.2020 od Eastrider
Dobrý večer vážení!
Triedim veci pre skladbu motoru J350-638
Aha čo som našiel:
Dva "rovnaké" hriadele predlohy, akurát jeden má 12 zubov, druhý 13.
Koment k tomu, vysvetlenie, názor, prípadne následky, vplyv na chod motoru...
Prečo mám tam namontovať jeden a nie ten druhý? Ktorý?
Ďakujem za odpovede!
-
30.6.2020 od vint
Změní se převodový poměr otáček 1. až 3. rychlost vůči motoru, s 13 zuby budou rychlosti rychlejší. S 12 zuby bude 1. až 3. rychlost více do pomala. 4. rychlost zůstává pořád stejná, protože nejde přes předlohu, ale přímo přes hlavní hřídel. Standart bývá 12 zubů.
Pomalejší převody jsou výhodnější třeba se sajdou, s Pavem, v kopcovitém terénu, trvalé jízdě ve dvou. Jejich nevýhodou je ale o něco větší skok mezi 3. a 4. rychlostí. 3. rychlost se musí více vytočit při řazení na 4.
Oproti tomu 13 zubů dovolí větší rychlost na jednotlivé rychlosti 1 až 3. To je dobré, pokud je motor OK a jezdí se spíše solo.
Záleží tedy na účelu užívání motorky a na povaze jezdce, co zvolí.Doplněno:
Ďakujem! Detailná odpoveď. Keby všetky odpovede boli také alebo podobné, virtuálny priestor by bol oveľa čistejší.
Inak prevodový pomer som pochopil hneď, aj rozdiel medzi nimi, skôr som sa obával, že zase držím v ruke neštandardný kus z Turecka, Poľska, Číny alebo tak.1.7.2020 od Eastrider
-
1.7.2020 od libor600
12 zubů a proti kolo 19 zubů je standart, v případě potřeby zvýšení tažné síly, sidecar, Pav, atd se jeví jednodušší řešení- změna sekundárního kola. 13 zubovou předlohu a počet zubů proti kola jsem bohužel nikde nenašel.
Doplněno:
Také existuje předloha 11 zubů. Počet zubů však neznamená kde byla hřídel vyrobena, ČR, Turecko, Taiwan, Indie, někde v EU.
2.7.2020 od vint
Áno, vďaka za odpoveď, mám aj tzv. protikus, aj k jednému aj k druhému.
Zaujímavosť: oba majú 19 zubov, (malý)rozdiel je v priemeri.
K 12-ke je o chlp väčší.1.7.2020 od Eastrider