-
7.4.2021 od Raven77
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně skupiny AM:
Pokud absolvujete praktický výcvik v autoškole a závěrečné zkoušky se skútrem 50 cm3, můžete poté po obdržení řidičského oprávnění řídit motorku 50 cm3 se řazením?
Předem díky moc ;)
-
9.4.2021 od Hydropes
Ale ty podminky plati spolecne...
Tzn. do 50cm3 a do 45km/h... Takze treba na Simson nebo Pionyra to nestaci... -
8.4.2021 od Massakra
Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení těchto vozidel: Motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1: 1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW, 2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW, 3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
Výcvik provádíme též na skútru s variátorem (automatická převodovka) bez navýšení ceny!
Tak že Ano. -
8.4.2021 od 8314
Výše uvedené platí, pokud nemáš v ŘP harmonizační kód na automatickou převodovku. Tuším 1002( bez záruky)
-
29.11.2021 od Slow
Je bych doplnil vlastní zkušenost:
řidičské oprávnění AM je v dnešní době zbytečné mrhání financemi a velký risk, neb stojí jako řidičák na auto a efekt je opačný.
Doporučuji řešit papíry na moto až A1 nebo až s Bčkem.
Na rok zaplatíte (AM) zaplatíte cca 12-14tis kč a pořízení motorky do 45km/h, která je pak následně velmi špatně prodejná. Radši jak mi říkal majitel autoškoly "kupte klukovi elektrokolo" a v podstatě měl pravdu.
Když budete ctít literu zákona a necháte dětsko jezdit na AM s 45km/k tak je na silnici první na ráně a ani ve městě to není žádný med (vyzkoušeno několik let na 2T50ccm), takže otázka jestli takto v dnešní době riskovat. Jo holt doba Pionýrů a Simsonu a taky vozového parku Š105/120, Trabant601, Avie 21/31, Praga S5T jsou pryč a provoz je úplně jinde..
Taky čekáme na 16let a A1