-
31.3.2016 od bluzka
Ahoj,
ppustil jsem se do kontroly vůlí na tigrovi a mám tu otázku na někoho kdo to trochu zná.
Je lepší nastavit vůle v horní nebo spodní toleranci? Nebo někde uprostřed? Vůle se na tomhle motoru zmenšují, nebo zvětšují?
Díky moc za radu
Blůžka
-
1.4.2016 od Slávek-TDM
Vule se pri provozu zpravidla zmensuji. Ale pokud mas vuli na studenym motoru v toleranci, neni treba ji resit. Kdyz budes na horni hranici, muzou byt trochu hlucnejsi, kdyz na spodni, mohlo by se teoreticky stat, ze pri pristi kontrole uz bude vule mala (treba pokud bys tankoval horsi benzin nebo mel nejaky problem se smesi). Ale jak pisu - jsou-li vule v rozsahu predepsanym vyrobcem neni duvod na ne sahat.
-
1.4.2016 od bluzka
Jde o to, že většina vůlí je na horní toleranci, ale 2 jsou výrazně menší než je minimum.
Takže ty, které jsou sice v tolerančím poli skoro na max mm nechat a vymněnit jen podložky na těch ventilech, kde je vůle menší? Pokud ano, tak jsi mi udělal radost -
8.4.2016 od marvy
Já osobně kontroluju ventily na jaře, když musim vyndat vzducháč KN a vyprat. 50tis km jsou furt v limitu, naštěstí. Je trochu ojeb bez přípravku vyndavat ty podložky, takže doufám, že to nějakej čas ještě vydrží.
Jinak si myslim, že 955 je v pohodě, jen karburátorová 855 měla tendenci, že se sací zaklepávali, 955ka má už asi ventilový sedla vychytanější. -
3.5.2016 od kodl77
Vůle se nastavují pokudmožno v horní hranici tolerance, protože se zmenšují..