Protože jsem zjistil, že mám na motorce sadu z novějšího typu 4TX a ta má místo původních 16/44 krásných 17/42 zubů, rozhodl jsem se dát dopředu menší kolečko, abych se dostal na plus mínus originální převodovej poměr. Udělal jsem si na to tabulku v Excelu, ale pak mi někdo poslal link na tuto úžasnou stránku:
http://www.gearingcommander.com/
Díky ní jsem si spočítal, že 15 zubů vepředu je o 1 procento dopomala proti originálu. Objednal jsem ho z http://motoshop.miramoto.cz/ za suprových 255Kč. Po výměně jsem zjistil, že je potřeba hodně napnout řetěz, no jsem skoro na dorazu, takže mě čeká ještě jeden výlet do motoshopu a budu krátit o jeden článek. Řetěz má najeto asi 12 tisíc kiláků, takže není ani v polovině životnosti.
Jinak jsem zjistil, že kolečka na 3VD a 4TX se liší i osazením, takže ten blb co ho nasazoval musel kolečko trochu zbrousit. Navíc matku povoloval majzlíkem, takže mě příště čeká i výměna matky s podložkou.
Každopádně po výměně mám úplně jinou motorku Na pětku i zrychluje a ve vsi můžu jet legálně i na 4ku. Dvojka jede do 100kmh a trojka asi do 140ti (předtím přes 160). Zvýšení spotřeby mě netrápí, jestli pojedu za 5 nebo 5 a půl je mi jedno.
Vlastník | Slávek-TDM | |
---|---|---|
Vloženo | 16.5.2015 | |
Aktualizováno | 19.3.2017 | |
Zobrazeno | 4 331x |