Perfektní kousek pro začátečníka. Hodná, spoustu odpustí. Táhne příjemně, důrazně a odkudkoli. Měla všechno, co jsem od motorky chtěl - dvouválec chlazený kapalinou, zátah použitelný ve městě, centrální stojan, štíhlou stavbu, šestistupňovou převodovku.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 650 Burgman: Zrovna jsem nepotřeboval druhého skútra. Beru to jako volbu rozumu, do budoucna.
Suzuki GS 500E: Chlazení vzduchem. Zbytečně bychom se v zácpách trápili.
Suzuki SV 650S: Moc sportovní. Tuhá spojka, měkká vidlice, mohutná... Nic pro mě.
Malaguti Spider Max GT500: Zvažoval jsem jen kvůli ceně a vzhledu. Nelíbila se mi plocha pro nohy - pořád jsem si představoval, jak mi ostrá hrana usekne kotník.
Honda NTV 650 Deauville: Praktická, ale nudná. Nic pro mladého začátečníka. Celá nabídka byla ve stříbrné barvě, která se mi hnusí.
Kawasaki ZZR 600: Moc sportovní zaměření. Přátelská, ale já našel přátelštější.
Kawasaki ER 6F: Fantastická, ale pro začátečníka moc drahá. Možná příště.
Honda CB 600S Hornet: Čtyřválec mě nijak neinspiruje. Jinak perfektní.
První dojmy - Když jsem ji koupil, vypadala a jela skvostně. Úplně hodná, krásný zvuk a všechno dle mých představ. Jako na zakázku. Jen jeden neduh, zato pořádný - příležitostně se vztekle zakymácela od přední vidlice, jako splašená kobyla. Taky brala každou silniční záplatu jako vlečku a mockrát mi nahnala strach. Řešení bylo snadné a od té doby si skvěle rozumíme.
Motorku bych doporučil pro - Široké spektrum lidí. Motorka je úzká, celkově působí drobně. Vypadá sportovně, ale zjevně cílí na mnohem větší skupinu jezdců. Já se svými 175 cm, 70 kg a spíš slabou konstitucí na ni nevypadám nepatřičně. Určitě by udělala radost i menším lidem. Šestistupňovou převodovku si chválím na dálnici, chlazení kapalinou ve městě. Všechno je tak nějak akorát.
Doplňky na motorce - Přídavné dálkové osvětlení, malá brašna místo původního kufru.
Recenze
Jsem začátečník, ale jezdím denně. S touhle motorkou jezdím teprve tři týdny, najel jsem prvních 1500 km.
Počáteční neduhy mi srazily důvěru k motocyklu. Olej ve vidlici byl starý, což se projevovalo vzteklým kymácením, které přicházelo a odcházelo náhodně. Vyměnil jsem všechny kapaliny a filtry. Po výměně oleje ve vidlicích se ztratily splašené návaly, ale nedůvěra zůstala, dokud nedorazily i nové pneumatiky.
Teď je perfektní. Hodně si cením pohodlí a investuju spíš do bezpečnostních prvků než do výkonu. Nejsem sportovní jezdec. Odpružení je i na můj zbytečně měkké, ale je to ve snesitelných mezích. Tuhost tlumičů není nastavitelná bez servisních zásahů. Trochu s tím zaexperimentuju. Pro mě je to fajn, ale se ženou už jedeme trochu na doraz.
Překvapivě dost využitelného výkonu, nemám problém prudce zrychlit, kdy se mi zlíbí a bez problému jsem jel 140 km/h, určitě se nebudu bát za správných podmínek jet i víc.
A co teprv pro vás oba najednou Možná tu velikost pro vysoké lidi moc řešíme (obecně). Lidi jezdívali na Čezetách, a takový mohutný Pepík s Aničkou ji určitě zakryli zcela. Nikdo se jim nesmál, že vypadají jako na houpacím koni
Moje žena je zhruba stejně vysoká, i ve dvou Kawa tahá a jezdí pořád dobře. Žena ale preferuje jezdit taky, jako batůžek ji to nebaví.
Vybrali jste dobře, přeju hodně spokojených kilometrů.
Pěkná :)
Souhlasím s tebou, že je to motorka super pro drobné pány a dámy. Já se svýma 167 cm na ní, aspoň si myslím, vypadám naprosto přirozeně, ale manžel se 184cm, když na ni sedne, už to vypadá divně :D