PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník inza
Vloženo 15.3.2018
Aktualizováno 13.4.2018
Zobrazeno 4 791x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Buď a nebo. Opravdu rozděluje. Buď jsi s ní OK, nebo proti.

Motorka koupena od cz_maniax (Teplice) - Absolutně dokonalý prodejce, vstřícný, spolehlivý, skvělá motorka a doufám, že mi bude dělat dlouho radost. Děkuji za všechno.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 1200X Crosstourer: těžší, chybí prostor místo nádrže, na jízdu po městě míň vhodná
Honda CRF1000L Africa Twin: cena, ostatní jako u VFR 1200X

První dojmy - DCT, DCT, DCT. Naprosto super. Už nechci hledat neutrály, nedokopnout 2ku. Rozjezd do 6s, ale s běžným rozjezdem na ostatních motorkách nesrovnatelné. Rozjíždí se na první pohyb rukou, nádherně se s ní popojíždí a velmi jednoduše manipuluje.

Motorku bych doporučil pro - Těm co ví, co od ní čekají. Není to o věku, zkušenostech, ale o hlavě. Pokud někdo potřebuje rychlost přes 170, ať hledá jinde...

Doplňky na motorce - padáky, navigace, 3 kufry s držáky, 12V zásuvka, blastery, padáky od Givi, hlavní stojan
dodělám Oxford vyhřívané hefty, vyšší kouřové plexi, kryt chladiče
ani ne týden od pořízení jsem nevydržel, venku sněží a tak jsou Oxfordy tam kde mají hřát a plexi taky vyměněno za PUIGa

Recenze

S automaty v autech jezdím už nějakou dobu a od doby, co Honda začala dělat DCT jsem přemýšlel nad výměnou Varadera za něco s DCT (tím pádem samozřejmě zase Hondu). Krom Varadera mi stál v garáži ještě SilverWing a s tím jsem přes sezónu najezdil víc, než s velkou motorkou. A tak jsem hledal řešení, které by to spojilo. Abych ji mohl každý den vzít do města, když bude čas a chuť tak si cestu z práce trošku prodloužit a projet se, o víkendu vypadnout sem tam na 2 dny a snad i na nějakou vícedenní dovolenou ve dvou.

NC (700/750) jsem okukoval už dost dlouho, přečetl snad všechny recenze, všechna fóra, viděl všechna videa na youtube a rozhodoval se, jestli se postavit na stranu těch, kteří zatracují nízký výkon motorky (koncepce mě moc netrápí, chci aby to jezdilo a ne aby to mělo nejlepší chrom-molybden-hitec trubky ohýbané pod vodním paprskem ) a nebo na stranu absolutních zastánců tohoto modelu.
Marketingové řeči Hondy a všechny ostatní recenze na mě platily. Levná údržba, spolehlivý stroj, místo vepředu, vejdou se na to 2 i tak to stále jede 120. O to jestli to žere 3,2 nebo 3,6 mně úplně nejde, chci se projet, ale nemusím závodit a rychlosti začínající 2kou chci vidět pouze na youtube. Na druhé straně mám 190cm, dlouhé nohy a všichni říkali, že se na to nevejdu.
Hledal jsem model 2016+. 2018 sice má nějaké další vychytávky, ale asi se bez toho obejdu.

Musel jsem to zkusit. Svezl jsem se a ... nic jiného nechci. Ano, nejede to na mód D, otočím plynem a než si to podřadí, neděje se nic. Na mód S už to funguje docela normálně, bez ohledu na to, jeslti je to S1, S2 nebo S3. Brzda žádný zázrak, ale brzdí, sedadlo není křeslo, ale sedí se na něm atd. atd. Opravdu všechny věci fungují tak, že si na motorku člověk sedne a ... jede. Prostě všechno je naprosto "akorát".

Tak jsem ji koupil. Je potřeba udělat evidenčku, převod atd. Počasí slibuje 10 stupňů - no jsou 2 ale snad to vyleze. První pocit - za studena se ta převodovka nechová tak jak bych chtěl. Po cca kilometru se to uklidní. Fouká. Je zima. Kde mám svoje vyhřívané gripy a plexi Varadera, za které se schovám včetně krosny a výbavy na lyže? Je stále větší zima :) Nejsem typ na celoroční ježdění, ale - užívám si to. Krásně to jede, do 150 to docela zrychluje, pak už to ani nezkouším, to mi stačí. Pár předjetí, pár zatáček a motorka si mě získala. Krásně se vede, můžu brzdit ještě v zatáčce tak jak jsem zvyklý z Varadera aniž by se motorka rovnala. Můžete prskat, že v zatáčce už se nebrzdí, ale zvykl jsem si, že páčku brzdy úplně uvolňuju až v mírném náklonu (před apexem) a když je potřeba, ještě dobrzdím. Zkoušel jsem to na spoustě motorek, ale jen na Varaderu to fungovalo tak jak bych si představoval. Tady to funguje taky a navíc ta váha - vůbec není cítit, výrazně lépe se to ovládá.
Po 20km jsem docela omrzlej, ale s pusou od ucha k uchu. Ano - spadl jsem mezi ty, kteří ji milují. Můžu prodat Varadero a SilverWing a stačí mi jen toto.

Nevšímám si barviček, které umí display, vlastně ani nevím co zobrazuje, sem tam se stihnu podívat na rychlost, ale jinak si užívám. Na konci cesty jsem zjistil, že to tam někde zobrazuje i spotřebu :) Koukám kolem a relaxuju. V koloně na D1 zjišťuju, že se vejdu skoro všude (u nás opravdu neumíme vytvořit tu uličku pro sanitky). Ve městě zjišťuju, že začínám jezdit jako na skútru, používám obě nohy, v zatáčkách přes koleje si pomáhám taky nohou - paráda.

DCT - automatická převodovka. Kdo jednou zkusil, už asi nebude chtít nic jiného. Napsal jsem to v prvních dojmech i kousek výše, ale shrnul bych to takto. Ze zrychlení s DCT má člověk úplně jiný pocit, než když řadí. Chápu, že když si vedle mě na křižovatce stoupne supersport a BUDE mi to chtít nandat, tak mi to dá. Ale ve většině běžných situací je to daleko rychlejší. Motorka se začíná pohybovat zároveň s pohybem zápěstí. Odpadá takové to drrrn, drrrn na křižovatkách na neutrál, které mi stejně připadalo trapné. Tady začnete otáčet plynem a motorka se v ten moment, kdy se otočí plynem o pár milimetrů dává do plynulého pohybu. Kdo nevyzkoušel, nepochopí. Pak bez cukání nebo prodlev stále zrychluje. Tedy stačí, aby ten supersport "zaspal" a ano, předjede mě ve 100km/h ale to už stejně ubírám, tolik se nejezdí ani v Brně. Je to návykové a na druhé křižovatce už se chováte jako se skútrem, tedy díky šířce motorky úplně dopředu a na zelenou už jste daleko a auta za vámi vidíte v zrcátku jak se pomalu snaží rozjet. Na to je pro mě taky motorka. Nechci stát v kolonách, ale pohodlně dojet kam je potřeba bez zbytečného čekání.

24.3.2018 - první minizkušenost a pár kilometrů za mnou. Zdá se mi, že Varadero sedělo v zatáčkách líp, ale můžou to být jen pneu a můj pocit. Naopak srovnání standardního plexi a cestovního Puig - konečně na mě nefouká! Dokonce bych řekl, že je to lepší než na Varaderu - horní konec plexi Puig je trošku zahnutý, takže odvod vzduchu je až těsně nad helmu i při mé výšce 190cm. Vyhřívání heftů nemá chybu ani při 9 stupních. Pár vhodných fotek ve vhodném místě do profilu a zase honem zpět...

13.4.2018 - najeto necelých 1000km. Přezuto na novou sadu Scorpion Trail II, udělaný servis po 2 letech.
Výměna pneumatik byla to nejlepší co jsem mohl udělat. Jak se mi zdálo, že motorka plave, tak nyní je to něco úplně jiného. Anakee z Varadera jsou jednoznačně horší. Motorka jede jak po koleji - rovně i v zatáčce. I s novými nezajetými pneu jsou náklony hlubší a hlubší. Rozhodně doporučuji i když pneu nebyly sjeté - je to úplně jiný zážitek.
Jsem nadšený - motorka se chová přesně tak, jak by měla. V podstatě lze řídit pouze tělem - ruce k tomu nejsou potřeba (kdyby nebylo nutno přidávat a brzdit). Naprosto přesně funguje to, že kam se člověk kouká, tam taky jede.
Zrychlení bohužel opravdu nad nějakých 150 už není, ale chybělo mi to zatím 1x, kdy automobilista co jsem ho předjížděl zjistil, že motorku tedy pustit nechce...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Codo
Codo napsal 25.05.20 v 22:17 10b.

Hodně pěkná recenze! Díkes

HordaStodulky
HordaStodulky napsal 20.03.18 v 19:43 10b.

Správná volba, velká gratulace.

laurel_31299
laurel_31299 napsal 20.03.18 v 19:07 10b.

Naprosto perfektni popis toho jaka ta motka je a k cemu slouzi. Mam NC700X a jako bys mi mluvil z duse. Dobry mam manual, ale vse ostani co jsi psal sedi na 100%. At Ti slouzi a jsi i nadale spokojen.

Majkle
Majkle napsal 20.03.18 v 09:08

veľmi dobre zhrnuté.. na tejto moto je to veľká pohoda Tiež nedám na DCT dopustiť ..veľa šťastných km !!!

tomasd.
tomasd. napsal 19.03.18 v 15:54 10b.

Za objektivní recenzi ti patří Je to nářadí přesně na to, co jsi popsal.

Více komentářů



TOPlist