Mercedes mezi skútry v této kubatuře.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia SR Max 125: Malý výběr ojetin, navíc se dá očekávat v nejbližší době nový model od Aprilie(min. facelift)
Yamaha X-max 125: Pro X-maxe hovořila větší nabídka ojetin a také jejich nižší cena. V reálu je moto na první pohled strašně veliké až neodpovídající kubatuře. Nakonec rozhodlo, že manželka nedosáhla ze sedačky na zem(jako řidič).
Yamaha NMAX: Levné (v porovnáním s X-maxem nebo Forzou), ale malé - spíš jen do města. Prý bych na tom vypadal jak dámské přirození :)
Kawasaki J125: Design Kymco před x lety akorát s novými polepy.
První dojmy - První co mě uchvátilo byl nulový zvuk startéru - prostě nevíte jestli je vše Ok, protože po stisknutí startování nic neslyšíte a najednou bublá - úžasný. Krásně jde za plynem, najednou tam je 80km/hod a musíte ubírat. Při vyšší rychlosti jsem měl pocit, že vzduch proudící přes plexi mě lehce tlačí do sedla - také beru jako plus. Jako velké mínus musím říct hodně špatný výhled za moto ve zpětných zrcádkách - absolutně nevím co se za mnou děje ( není vidět ani auto ve stejném jízdním pruhu)...to budu muset ještě řešit.
Motorku bych doporučil pro - Vhodné pro každého, kdo chce jezdit nejen do práce ale občas i na menší výlety.
Doplňky na motorce - Vyfuk Akrapovič
Plasty kolem budíků a na řidítkách v barvě moto
Recenze
Chtěl jsem po dvou letech na číně něco lepšího, proto jsem mířil na špici tohoto segmentu. Po cca 2 měsících čtení recenzí a testů, prohlížení nejrůznějších videí a samozřejmě vlastních prohlídek (řešeno v zimě, tak bohužel projížďky nešly) jsem se nakonec přesvědčil, že jak se píše tady na webu - je to TOP skútr.
Pak už následovalo cca 2 měsíční listování i inzerátech a čekání na tu pravou. .. a přišla...najeto minimum km, pár doplňků (plasty budíků v barvě, fofr proužky na kolech) a výfuk Akrapovič.
Zatím najeto velmi málo, ale postupně bude přibývat.
Zatím bych to řekl asi takto:
Plusy: 1) jede to jako blázen - hned tam je 80km/hod
2) velký úložný prostor pod sedlem - na dvě helmy a ještě spoustu místa zbude
3) dobře fungující plexi
Minusy: 1) špatný přístup do schránky pod řídítky
2) chybí světlo pod sedadlem (večer není vidět, když chcete schovat helmu) - asi budu řešit nějakou baterkou se spínačem
3) opravdu špatný výhled za moto ve zpětných zrcádkách ( věřím, že hodně racionálně uvažujících řidičů by si Forzu kvůli tomu nakoupila)
Edit1:
Na tacho 1.200km - zatím spotřeba 2,6l ...dojezd na nádrž lehce přes 400km ( vše jeto v 1), na zrcadka jsem si už celkem zvykl. Maximálka 120km/hod na tacho (110 dle GPS) při 9.500 ot. 100km/hod to udělá i do mirnejsich kopců na požádání. Star-stop systém funguje perfektně.
Edit2:
Na tacho 3.000km - spotřeba 2,5l.
Poprvé jízda ve dvou...max. rychlost se snížila na cca 110km/hod, ale při této rychlosti je to už kvůli aerodynamickemu hluku stejně celkem nepříjemné, takže cestovní rychlost do 100km/hod v pohodě. Byl jsem až překvapený jak dobře to ve dvou jede.
Provoz naprosto bez problémů, vše funguje jak má.
Hezky napsané, ať dobře jezdí...
Dobrá voľba jasných 10
Super at jezdí !
Veľa šťastných kilometrov.Jazda na Forze musí byť úžasná