PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-10 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník panbaron
Vloženo 30.7.2019
Aktualizováno 30.7.2019
Zobrazeno 2 005x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám je rád nahatý. Je nahatá, krásná, spolehlivá a strašně mě baví.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník) - Moje druhá nová motorka. Rychlé jednání, dobrá domluva.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuono V4 1100 RR: Diskutabilní spolehlivost, kratší servisní intervaly (dražší náklady na servis) a méně pohodlný posez.

První dojmy - Láska na první pohled a otočení heftem. Design je hodně polarizující, ale mně se prostě líbí. Po prvním kilometru jsem se cítil jako doma a tenhle pocit je každou další jízdou intenzivnější.

Motorku bych doporučil pro - Potřebuje někdo litrovou motorku? Ne. Mohl bych bez ní žít? V žádném případě.

Doplňky na motorce - S22 gumy - S20 z továrny byly hotový po 4000km. S22 jsou po 6000km na 70% a to je rozhodně nešetřím. Takže považuju za asi nejlepší doplněk.
MZS tuning krátké černé stavitelné páčky
R&G padáky na rám, na motor, na osy
R&G držák SPZ
R&G tank protektory
Lauf - karbonový Diabolus od SP engineering
RAM mount na mobil
Rolničky na zadní stojan

Recenze

Čekal jsem na prvních 10000km, abych to moh popsat tak nějak líp.

Chtěl jsem po MT09 něco rychlejšího a tohle byla logická volba.

Koupeno v dubnu 2019, teď v červenci mám 10000km.
Jízda - díky krátkému rozvoru je motorka hodně hbitá a nepřijde vám, že mokrá váží 210kg.

Elektronika - 3 palivové mapy, 3 mody TCS pro kontrolu trakce(jde vypnout), ABS(nejde vypnout). Tempomat!! (už nikdy nechci motorku bez tempomatu).

Motor - charakteristický litrový crossplane čtyřválec z R1 nastavený pro větší točivý moment v nízkých a středních otáčkách.

Podvozek a ovladatelnost - podvozek je mnohem tvrdší než u MT09, takže jízda po rozbitym může být nepříjemná, na druhou stranu na kvalitním asfaltu sedí jak přibtá a v rychlých zatáčkách jede jak po kolejích. Krátký rozvor a nízké těžiště zaručují přesnou a rychlou ovladatelnost.

Úložný prostor - žádný, tak tak se vejde lékarnička. Delší cesty s kupou věcí řeším tankvakem a motoválcem.

Spotřeba - 7-11l/100km, záleží jak se za to tahá. Ráda žere gumy.

Servis - servisní intervaly jsou co 10000km nebo rok. U autorizáku vyjde cca na 5000kč.

Poruchy - žádný

Motorka se nejlépe cítí na klikatých, kvalitních okreskách. Dá se s ní jet po dálnici do 170km/h celkem komfortně, pak už hodně fouká (lze vyřešit vyšším plexi). Díky dobré ovladatelnosti se dobře se cítí i v městském provozu. Pokud chcete být z jednoho konce Prahy na druhém za 10, můžete.

Cestování - najednou jsem nejvíc najel 400km a pohoda. Žádná rozlámanost jako po super sportu. Kdybych měl jet 1000km/den, tak koupím komfortní sedlo a bylo by to naprosto v klidu. Bez něj asi ne, sedlo v základu je docela tvrdé.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
panbaron
panbaron napsal 02.03.20 v 18:02

@Myspulin25

čau,

1. barva: mně se taky moc nelíbí barvy SPčka, ale to se dá přestříkat.
U té svojí zvažuju napráškovat kola na Aprilia červenou nebo podobnou barvu jako má MT10 fluo
2. lauf: tenhle je z https://www.spengineering.co.uk/
-na stránkách píšou, že s technickou v UK není problém, ale EU homologaci nemá
-nasadil jsem po první kontrole (1000km)
-spotřeba: nepřijde mi, že by to žralo míň/víc, průměrná spotřeba je 8L/100km (jezdím jak prase)
-s palivovou mapou jsem nic nedělal, O2 senzor je normálně zapojenej, motorka si to upravuje sama
-lanka serva jsou odpojený, až půjdu ladit mapy, tak servo motorek nechám vytáhnout a pořešit případné chyby
-zvuk: je to kompletní systém, takže kaťákt šel pryč. Tlumivku mám vevnitř, přijde mi, že zvuk je tak akorát - krásnej chraplák aniž by byl tak hlasitý, aby zbytečně otravoval okolí (tlumivka jde za minutku vyndat)
-naše technická: za celý život jsem byl na technické s motorkou jenom jednou - měla akrapa bez tlumivek a pohoda. Ostatní motorky jsem měl nový a prodal jsem je ještě před technickou (jak víš, nová jde na technickou poprvé až za 4 roky). Na technickou půjdu s tim laufem co tam je, a když budou mít kecy, tak půjdu jinam, nebo to prohodim.
-kaťák vyhoď, ušetříš aspoň 5kg

Snad ti to k něčemu bude, měj se

Myspulin25
Myspulin25 napsal 26.02.20 v 21:13 10b.

Ahoj
Je to moooc pěkný. Mám SP - trochu mě na tom štve, že tam nedali nějakou lepší barvu. Stříbrná mi tam moc nesedí. Tahle černá nebo šedivka se žlutými koly mají větší koule. Škoda. Zajímal by mě ten laďák. Máš ho od počátku? Nebo si ho dodělával později? Je nějaký vliv na spotřebu?
Mám origo Akrapa koncovku. Přijde mi to slabota, Čekal jsem od toho víc. Nepotřebuju ohlušující řev, ale nemá to úplně koule. (Alespoň pro mě jako řidiče) Když jsem se byl svést na MT10 poprvé, tak na tý předváděčce měli vybrakovanej výfuk a to byl zvuk :) .Ale mám tam stále dole ten bachor-kaťák. Pohrávám si s myšlenkou hodit tam jen ten svod. Ale nevím, co to provede. Musí se pak upravit řídící jenotka - např. palivová mapa? Serva odpojit od lanek a nechat jen běhat na prázdno?A co technická? To se tam musí bachor nacpat zpět, co? A např. do Rakouska s tím, předpokládám, taky nemůžeš, je to tak? Ale zvuk to musí být úžasnej

panbaron
panbaron napsal 05.11.19 v 13:51

@Kaschtan Černá je nejlepčí ? Jak se sjíždí guma ovlivňují hlavně tyhle věci:
1. guma samotná - tahle je třísměsová a na bocích dost měkká
2. styl jízdy
3. povrch
4. nastavení podvozku

Jestli většinu času trávíš broušením zatáček svižným tempem, tak se nedivim, že jsi ze zadní gumy měl šišku po 3tkm. Jezdím často dálky(16000km za půl roku) a guma se mi ojíždí docela pravidelně. Prostě asi potřebuješ jiný gumy - naštěstí máme obrovský výběr a vyloženě špatný gumy se snad dneska ani nedělaj

Kaschtan
Kaschtan napsal 05.11.19 v 12:24 10b.

S S22 jsem měl tři problémy. Držely teda výborně a i za studena, nicméně 1) Zadní pneu mi vydržela max.3000km, 2) Zmizely mi boky na zadní pneu a uprostřed zůstala šiška - nepříjemný přepadávání motorky do náklonu, 3) Zadní profil je relativně plochý, ve vysokym náklonu to už nebylo uplně ono. Černá je dobrá

Hříbek
Hříbek napsal 01.08.19 v 08:48

Dík za info, to zní dobře

Více komentářů



TOPlist