Moje první "velká mašina" . Přechod ze simsona na MZ byla opravdu velká změna.
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Ovladatelný a velice živý stroj. Ve své době to byla lepší volba z toho co tu bylo jinak k dispozici.
Motorku bych doporučil pro - Dnes už bych doporučil pro veteránisty a fandy značky MZ.
Doplňky na motorce - Mechanické relé dobíjení předěláno na elektronické. Třetí budík s měřením teploty na hlavě válce. Mosazná závažíčka do řidítek. Nově přešité sedlo.
Recenze
Vzpomínám na ní rád byla to moje první velká motorka co s ní šlo něco předjet. Koupil jsem ji od typa co jí moc péče nedal, takže jsem musel nějaké věci jako elektriku a volný výfuk pořešit za něj. Občas zlobilo startování za tepla, ale po sežízení karburátoru přesně podle manuálu šlapala jak měla. Najezdil jsem na ní s přestávkami kolem třiceti tisíc Km. Brzdila velice dobře, předtím jsem měl na všem jenom bubnové brzdy a MZ s kotoučem byla opravdu změna. Jezdila slušně i ve dvou, ale pravda je,že jsem byl o dvacet kilo mladší. Vlastnil jsem ji 24 let, než jsem ji v roce 2014 prodal.
V prvom rade, škoda že si ju predal, ale isto si musel.
V roku 1987 som v Maďarsku videl mladych maďaroch ako šantia na tych MZtkach 150/250. Ked som sa vratil domov povedal som kamaratom , že so svojimi jawkami čezerami 350kami sa nechytajú na nemecké MZty 150ky a 250ky tak ma vysmiali. No a jeden z nich si v roku 1989 kupil MZ ETZ 150. Nikto nestihal na neho. Samozrejme maximalku mala Jawa 350 vyššiu, ale bola ťažkopadna, neobratna a kym sa k nej dopracovala. Koncepcia a konštrukcia s rozdielom minimalne jednej generacii.
Na svoju dobu a na to čo sa "dalo" v ČSSR kúpiť to bol moderný a nádherný stroj.
Aj keď už tie motorký nemáme ( zatiaľ) tak nám na ne aspoň ostali spomienky a tie nám nik nezoberie.