Pohodlná motorka na cesty. Více vyzkouším tento rok na cestách po evropských zemích.
Motorka koupena od FIRMA:Moto-Libiš (Libiš)
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - První dojmy jsou vcelku skvělé. Motorka se chová předvídatelně, jízda je plynulá a stabilní. Spotřeba 5-6l zrychlení oproti mé bývalé motorce BW F650 CS neskutečné. S motorkou se seznamuju.
Motorku bych doporučil pro - Není to silniční stíhačka, ale ani vyloženě cesťák. Je to motorka něco mezi. Po přidělání kufrů se na tom dá ale parádně cestovat. Já si na to dal ještě padáky, takže při delší cestě si dám nohy na ně.
Doplňky na motorce - padáky
Recenze
Postřehy:
Po motorce BMW F650 CS , která není úplně dělaná na cesty jsem si pořídil BMW R1200R. Pro cestování má mnohem lepší vlastnosti. Velká výhoda jsou kufry oproti minulým brašnám. Má elektronicky nastavitelný podvozek ale podle subjektivního pocitu na rozbité silnici ty nerovnosti neželí tak jak jsem očekával a to hlavně při ubrání plynu.
Zajímavá je ochrana proti větru. U F650 , která má vyšší sklo byl vítr mnohem nepříjemnější než u R1200R. Řekl bych, že ještě při 160kmh se dá jet delší cesta. Při 140khm úplně pohodlně.
Spotřeba/ukazatel: Při natankování dojde k prodloužení dojezdu na cca 350km. Během jízdy dojezd stoupá až k 440km. Přičemž ukazatel paliva ukazuje poměrně dlouho plnou a pak celkem rychle klesne na polovinu. Při dojezdu 100km se ukáže jedna čárka a v tu chvilku se začínají dít výpadky motoru při náklonu motorky což se děje i při razatním přidáním plynu.
Na delší cesty tak víte průměrnou spotřebu (u mě 5,2l/100km) a víte kolik jste natankovali. Na ten dojezd bych se úplně nespoléhal. A rozhodně ne po natankování. Možná až od poloviny nádrže.
Motorce se mají tendenci při malé rychlosti (10-15km/h) a velkém rejdu zavírat řidítka. To ale jen do doby než přidáte plyn. Eliminovat to lze také tím, že se více nakloním do zatáčky.
Dalším projevem boxera (a zpočátku to byl nezvyk) je při přidání plynu na místě, že motorka zatáhne do pravé strany. V menší míře se to děje o při jízdě. Na to si jde zvyknout a trochu toho i využít kdy při náklonu v zatáčce a přidáním plynu mě pomůže vytáhnout z ní nejen odstředivá síla ale cítím, že i trochu tenhle jev.
Skvělé je, že při dešti mám nohy za válcema úplně suchý
Moc pěkná krasavice. Jezdím na takové rok a pokaždé se těším... Hodně štastných km kámo