PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Marty720
Vloženo 16.8.2023
Aktualizováno 23.8.2023
Zobrazeno 436x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Karburátorová verze SVčka, pořízená jako sdílená motorka na blbnutí

Výška jezdce: 193 cm

První dojmy - Věděl jsem do čeho jdu a proto mě SV nepřekvapilo. Neskutečně mrštná a zábavná motorka, která přestože není doporučována úplným začátečníkům nikoho nevyděsí. Zvyknout si na motorku bez ABS a kontroly trakce chtělo trochu trpělivosti. Je třeba počítat s tím, že dneska už jsou zástupci první generace SV minimálně 20 let staré stroje a technika v mnoha směrech za tu dobu i na budgetových motorkách výrazně pokročila.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo chce co nejvíce zábavy za málo peněz a nebojí se občas vyčistit karburátory. Pro úplné začátečníky to asi není - už odspoda má motorka poměrně dost krouťáku. Ale zase při vyšších otáčkách výkon nikoho nevyděsí a ruce neutrhne. Na ergonomii bych si i mojí výškou (193cm) nestěžoval, přestože má motorka zvlášť oproti modernějším vrstevníkům sedačku opravdu nízko.

Doplňky na motorce - Motorka měla od minulých majitelů nainstalováno pár vylepšováků - od hnusných "karbonových" blinkrů přes nesmyslně úzká řidítka až po nefunkční ukazatel zařazeného převodu. Postupně se nám ale motorku daří dostávat do původní OEM podoby, jediný námi nainstalovaný doplněk je držák na telefon a tak to i zůstane :)

Recenze

SVčko jsme koupili napůl s kamarádem jako motorku na blbnutí jak na silnici tak v garáži, a k naučení se jízdy po zadním - zkrátka něco co huntovat místo našich "hezkých" motorek. Z původního účelu sešlo a jde o nejopečovávanější motorku v naší garáži, kterou v současnosti průběžně renovujeme do původního stavu.
Na motorce jsme po koupi v září 2022 při najetých cca 53.000 km provedli nezbytnou údržbu, která byla podle všeho v minulosti zanedbávaná. U té to ale nezůstalo a od koupě na motorce bylo uděláno: Přestavba a čištění karburátorů, celkové detailní čištění motorky, výměna oleje a filtru, výměna všech těsnění v motoru, seřízení vůlí ventilů, výměna všech šroubů krytu motoru, výměna všech ložisek kol a podvozku, výměna filtru vzduchu, nová řetězová sada, nové pneu, nová baterka, výměna chladící kapaliny, brzové hadičky a kapalina, výměna řidítek za širší, výměna blinkrů za OEM, výměna startovacího relé které zlobilo při dešti a mnoho dalších drobností. A spoustu nás toho ještě čeká.
Jízdníma vlastnostma je motorka k nezaplacení, motor má skvělý průběh výkonu a celý zážitek a dojem z ní mám lepší než ze současných motorek - SVčko má prostě zábavný charakter, i když to přináší občasnou nutnost se v motorce "hrabat". Ale kvůli tomu jsme jí i pořídili. I přes relativně vysoký nájezd se motorka především mechanicky chová skvěle, převodovka funguje líp než na rok starých Hondách. Podvozek je něco, na čem je posun ve vývoji znát o poznání víc. Tuhost rámu je dobrá, ale přední vidle ani zadní tlumič sebevědomí při jízdě nedodávají.
Celkově bych karburátorovou verzi SVčka přirovnal k první generaci Mazdy MX-5: je už starší a je mi malá, ale je s ní neskutečná sranda. Stejně jako MX-5 je SV650 něco, co by za mě měl každý nadšenec jednou vyzkoušet.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist