Motorka byla již pořízena se záměrem přestavby.
Výška jezdce: 177 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR 650 SE: příliš enduro pro zamýšlenou přestavbu, přední kolo průměru 21\", zdvih odpružení atd.
Honda SLR 650: nevzhledný rám, dvojitý svod výfuku, dvě koncovky výfuku, ocelová kyvná vidlice, držák stupaček
Honda FX 650 Vigor: nevzhledný rám, dvojitý svod výfuku, dvě koncovky výfuku, ocelová kyvná vidlice, držák stupaček
Honda FMX 650: nevzhledný rám, dvojitý svod výfuku, dvě koncovky výfuku, ocelová kyvná vidlice, držák stupaček
První dojmy - Prvním dojmem bylo překvapení z nízké váhy, ovladatelnosti a jak dobře jsou zkroceny vibrace od motoru.
Doplňky na motorce - Duralový přední blatník s držákem, kulaté světlo v kovovém pouzdře s duralovými držáky, "přístrojovka" MD-85 od Acewell, enduro zalamovací zrcátka, nastavitelné páčky ruční brzdy a spojky, vyhřívané rukojeti, duralový kryt výfukového svodu, duralové držáky stupaček, KTM stupačky, zkrácené a upravené sedlo, nosič místo sedla spolujezdce s brašnou, výfuk s mezisvodem od GPR, zadní duralový blatník, ocelový držák zadního blatníku, zadní kulaté led světlo v kovovém pouzdře, LED miniblinkry kovové, duralový držák na registrační značku, modifikovaná táhla přepákování zadního tlumiče (zvýšený zadek o cca 3 cm), instalace měkčích a delších pružin přední vidlice.
Recenze
Motorka byla odstrojena ještě před evidenční kontrolou.
Po odložení kapotáží se obnažil obludný výfuk a zadní pomocný rám byl příliš dlouhý.
Na motorce byla provedena celková údržba a pak již následovala přestavba s cílem více klasického vzhledu se zachováním maximální funkčnosti.
Převládajícím materiálem pro úpravy byl zvolen dural. Vše zbytečné bylo odstraněno a nyní váží motorka v suchém stavu 145 kg a plně natankovaná včetně všech náplní 163 kg.
Popisovat jízdu na originální motorce nemá vzhledem k úpravám význam a následující popis se proto týká pouze tohoto kousku.
S upravenou polohou stupaček (o 2 cm níže) je jezdecká poloha příjemně uvolněná a s výškou do cca 180 cm je možné motorku řídit vzpřímeně i ve stoje. Řídítka jsou "endurově" více u řidiče a při rychlostech nad cca 110 km/h nápor větru nutí jezdce přitahovat silou tělo k řídítkám. Naprostou lahůdkou je pak lehkost ovládání v nízkých rychlostech a při manipulaci na místě, čemuž pomáhá i vynikající rejd řízení.
Co se úpravami stále nedaří, je motorku udělat více pohodlnou. V přední vidlici jsou instalované měkčí pružiny v celém průběhu zdvihu s tuhostí 50 - 90% originálních pružin a olej s viskozitou 5W. Předek je již pohodlný, přední tlumiče začaly být při jízdě aktivní a předek neskáče po nerovnostech.
Nicméně ještě čeká na výměnu zadní pružina, protože zadek i při maximálním uvolnění předpětí a rychlosti útlumu tlumiče nerovnosti nefiltruje a přenáší nepříjemné rázy do zad jezdce.
U konce nejsou ani úpravy vzhledu a aktuálně jsou rozpracované kryty nádrže.
Díky, díky
Parádní úprava
Větráka jsem "před 100 lety" pár let měl ... byl to můj první 4T koupený jako funglovka v r. 1997! Hnusák hnusný, ale co do spolehlivosti a uživatelské příjemnosti jsem dodnes neměl lepší motku. Tvoje přestavba se mi moc líbí - velmi vyvážené proporce. Takhle by to mělo chodit z fabriky
Díky všem
Páráda ..