Podvozek vycházel z řady pérák. Jednoduchý rám, vpředu odpružený teleskopickou vidlicí. Rám byl dost poddimenzovaný a motocykl neměl zrovna dobré jízdní vlastnosti. V porovnání se stejně starým Nortonem...no vlastně to ani nejde porovnávat.
Během let se
Výška jezdce: 174 cm
První dojmy - Jawa 500 OHC typ 15/00 byl velice brzy modernizovám . Původní magnetové dynamo bylo nahrazeno dynamo-bateriovým zapalováním PAL s dynamem o výkonu 60W a na válci si i laik na první pohled všiml přepracovaného ventilového rozvodu . Takto upravené motocykly dostaly nové typové označení Jawa 500 OHC typ 15/01.
Doplňky na motorce - policejni moto oznak, zrcatko v koncovce riditka.
Recenze
Jawa 500 OHC byl ve své době největším motocyklem v nabídce Jawy. Zároveň byl posledním čtyřtaktem této značky až do nedávné minulosti. Model byl představen po žádostech některých náročnějších jezdců, kterým už nestačila tehdejší třistapadesátka. Po dobu výroby na stroji proběhlo někoil změn, ty se týkaly motoru (byl zvětšen výkon), brzd (zvětšeny) a v roce 1956 přibylo dvojsedlo.
Prostě nádherná legenda