Očima Karla Haniky – Grand Prix Texasu

Přesun z Argentiny do Texasu neměl český závodník Karel Hanika snadný, protože mu trval víc jak sedmdesát hodin. Hned jak přijel do Texasu odstartovala tréninková příprava na třetí závod sezony, který jeli jezdci mistrovství světa silničních motocyklů na Okruhu Amerik. V jednu chvíli to vypadalo velmi dobře, když po třetím tréninku figuroval jezdec z Brna na šestnácté pozici. V samotné kvalifikaci a závodu to už bylo o něčem jiném. Mahindra měla problémy s převodovkou a samovolné přeřazení v zatáčce poslalo českého závodníka k zemi šest kol před cílem.

Povídání o závodním víkendu nejde nezačít tím, že nejdříve přiblížíme jak náročné bylo se do místa dění třetího kola šampionátu vůbec dostat. Dlouhou cestu Karel Hanika popsal pro web Motorkáři.cz slovy: „Po dvaasedmdesáti hodinách jsme konečně dorazili z Argentiny do Austinu. Popisování cesty by bylo asi na dlouho, takže ve zkratce asi takto. Pondělí – Argentina/ Tucuman ... bouře ... zrušený let … čekání. Úterý – stále bouře … čekání … zrušený let … 16hodin autobusem do Buenos Aires? Středa – nakonec bus do Cordoby … let do Buenos Aires … změna letiště … let do Miami. Čtvrtek- let do Dallasu … 3hodiny cesta do Austinu a konečně hotel a spánek!“

Ve volných trénincích obsadil Karel Hanika v kombinaci časů osmnácté místo. „V pátečních trénincích jsme bojovali především s nastavením podvozku. Nefungoval nám. Tým ale zapracoval dobře, a proto se to na sobotní tréninky zlepšilo. Byl jsem na suchu docela rychlý i sám, ale prakticky každý trénink jsem měl jeden z nejpomalejších top speedů a především akceleraci, což je ještě horší. Zajel jsem tak maximum na šestnácté místo, nakonec z toho bylo konečné osmnácté místo.“

„V kvalifikaci jsem zajel rychlé kolo a měl rozjeté ještě jedno. To už ale začínalo pomalu pršet. Tlačil jsem na to, abych to dojel, protože bych tím získal umístění někde kolem desítky, ale v jednom úseku už byla trať úplně mokrá a mě to hodně vykoplo. Spadl jsem na pravé zápěstí, ale to naštěstí vydrželo. Toto byl můj první zaviněný pád v sezoně.“

Obrázek: Karel Hanika s týmovým kolegou, Jihoafričanem Darrynem Binderem.

Kvalifikačním výsledkem byla devatenáctá pozice na startu, letos prozatím nejlepší. Samotný závod byl ale mnohem komplikovanější než by si český závodník přál. „Závod byl jedním slovem hrůza. Měl jsem špatný start, a když přišla první dlouhá rovina, ostatní kolem mně jen prolétávali. Hlavním a největším problémem byla ale převodovka. Neustále vypadávaly kvalty nebo nešlo odřazovat. Kvůli tomu mě taky šest kol před koncem poslala motorka k zemi, když mi sama od sebe přeřadila v zatáčce. Potvrdil to tým i továrna.“

„Nebyl jsem ale jediný, například španělovi Jorge Martinovi se stalo to samé a taky kvůli tomu spadl. Dokonce vyšla oficiální zpráva v německém deníku Speedweek, kde píší o problému Mahinder s převodovkami. Jsem z toho zklamaný, ale budu se snažit pořád dál a doufám, že se situace zlepší,“
dodal závěrem Karel Hanika, který právě včera 14.dubna oslavil své kulatiny v podobě dvaceti let!

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist