Světová premiéra FGR ve třídě Moto 3

Nizozemský jezdec českého týmu Moto FGR z Ústí n/O Jasper Iwema poprvé okusil motocykl FGR 250 GP až na prvních oficiálních testech IRTA ve Valencii. Byla to světová premiéra českého týmu na takové úrovni s českým motocyklem po neuvěřitelně dlouhé době.

Plánované dřívější svezení nebylo možné kvůli dodání motoru Honda a dalších komponentů teprve týden před IRTA testy. Tyto pracovní testy slouží hlavně proto, aby motocykl začal fungovat a odhalily se všechny počáteční bolesti. V žádném případě to není honba za časy, zvlášť, když prozatím jezdíme se sériovým motorem Hondy. Kitový se k nám dostane až před posledními testy v Jerezu, tam bude teprve to správné porovnání s konkurencí. Zajíždět kola na hranici pádu ani není možné, neboť tým má k dispozici téměř všechny díly jenom jednou a před sebou ještě další tři dny testů v Jerezu před návratem domů. I tak samozřejmě došlo k měření časů, první den byl nejlepší čas Jaspera 1.49.2 (21 kol), druhý den bylo zlepšení na 1.46.9 (45 kol) a třetí den testu jsme se několikrát dostali na čas 1.45.7 (49 kol). Celkem tedy 460 najetých kilometrů.
Trubkový rám zaznamenal před testem několik úprav, které se ukázaly jako správné a tým nemusel přistoupit k výměně za nový se silnějšími trubkami. Pérování Ohlins se jasně zlepšuje, je to také nová zkušenost, protože ústeckoorlický tým v minulosti jezdil s pérováním od WP. Tým MOTO FGR se úspěšně sehrává a vypadá to, že se podařilo sehnat dobrou partu, která tomuto projektu od začátku věří.

Jasper Iwema, jezdec: „Začátek práce na motocyklu se mi moc líbí. První den testu jsem měl nepříjemný pád, který nás trochu zbrzdil, ale tým zapracoval a motocykl se začíná zlepšovat každým výjezdem na trať, což je vidět na postupném zlepšování časů. Musíme ještě zapracovat na dalších věcech, jako je elektronika a rychlořazení a doufám, že uděláme další pokrok“.

Josef Kubíček, manažer: „Jsou to absolutně první testy úplně syrové motorky. Pan Petráček jako spolukonstruktér a šéf technik Igor Králík pracují úplně fantasticky a opravdu věříme, že motocykl FGR posuneme vpřed. Máme také super pokroky v brzdném účinku a stabilitě motorky. Rozhodně jsme rádi, že motocykl funguje jako celek, byť máme zatím o 5 koní méně oproti kitové verzi“.

Nejlepší dosažený čas Jaspera Iwemy zařadil tohoto jezdce na 24. místo v časové tabulce po třech dnech testování, přičemž na nejrychlejší motocykl vybavený stejným seriovým motorem Honda, který sedlal Španěl Vazquez, je to pouhých 3,5 sekundy rozdílu.

Neoficiální časy testů Moto3 ve Valencii po třech dnech

01- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’40.9
02- Maverick Vinales – Avintia Racing – FTR Honda M312 – 1’41.0
03- Alberto Moncayo – BANKIA Aspar Team – KALEX KTM – 1’41.2
04- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’41.2
05- Luis Salom – RW Racing GP – KALEX KTM – 1’41.2
06- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – 1’41.4
07- Hector Faubel – BANKIA Aspar Team – KALEX KTM – 1’41.6
08- Miguel Oliveira – Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250R – 1’41.8
09- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – 1’42.0
10- Brad Binder – RW Racing GP – KALEX KTM – 1’42.0
11- Efren Vazquez – Team Laglisse – Honda NSF250R – 1’42.2
12- Louis Rossi – Racing Team Germany – FTR Honda M312 – 1’42.9
13- Jack Miller – Caretta Technology – Honda NSF250R – 1’42.9
14- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’43.1
15- Adrian Martin – Team Laglisse – Honda NSF250R – 1’43.1
24- Jasper Iwema – Moto FGR – Moto FGR Honda – 1’45.7

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist